Gå til innhold

seroxattesting med friske personer

Anbefalte innlegg

Jeg leste artikkelen om testing av seroxat på friske mennesker, hvor de påviste at de allerede etter en uke oppførte seg så mye mer "flinkt" og samarbeidsvillig. Du spør om dette kan være en måte å bruke stoffet på - Jeg må bare si at jeg synes holdningen er helt pervers. Det viser at psykiatrien i dag ikke har kommet et skritt lenger i sin arrogante holdning til mennesker. Hvem er det som bestemmer at en personlighet er bedre enn en annen? Sterke markedskrefter tjener godt på å et samfunn bestående av "samarbeidsvillige", les uproblematiske mennesker, og de lønner sikkert "gode", les samarbeidsvillige, leger godt. Hvorfor ikke lobotomere hverandre, leger imellom, og så studere hverandre -Dere får sikkert ikke problemer med å komme til enighet :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21094-seroxattesting-med-friske-personer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er den "du" som du skriver til i ditt innlegg, og hvilken artikkel refererer du til?

Artikkelen het:

Depresjonsmedisinen Seroxat kan gi påvirke personligheten også hos friske

- bør medikamenter brukes som psykisk kosmetikk?

Datert 21.09.2000 - Altså forholdsvis gammel.

Jeg er inne på dette nettstedet for første gang i kveld, og søkte på "seroxat".

- Grunnen er at jeg selv for noen år siden brukte seroxat i en periode, ca 9 mnd. I ettertid har jeg hørt om skremmende virkninger av medisinen som jeg ikke ble informert om i det hele tatt, spesielt om varige skader på personligheten. Jeg tror ganske enkelt ikke legen selv kjente godt nok til medisinen. I tillegg så virker det som det er umulig å få saklig informasjon. Dette er altså bakgrunnen for mitt lille "sinte" innlegg.

- Det var forresten hyggelig å få respons så raskt :-)

Artikkelen het:

Depresjonsmedisinen Seroxat kan gi påvirke personligheten også hos friske

- bør medikamenter brukes som psykisk kosmetikk?

Datert 21.09.2000 - Altså forholdsvis gammel.

Jeg er inne på dette nettstedet for første gang i kveld, og søkte på "seroxat".

- Grunnen er at jeg selv for noen år siden brukte seroxat i en periode, ca 9 mnd. I ettertid har jeg hørt om skremmende virkninger av medisinen som jeg ikke ble informert om i det hele tatt, spesielt om varige skader på personligheten. Jeg tror ganske enkelt ikke legen selv kjente godt nok til medisinen. I tillegg så virker det som det er umulig å få saklig informasjon. Dette er altså bakgrunnen for mitt lille "sinte" innlegg.

- Det var forresten hyggelig å få respons så raskt :-)

Supert, laura2! jeg synes du setter fingeren på virkelig viktige spørsmål,og er hjertens enig med deg- bortsett fra tanken om lobotomering av legestanden!

Vi trenger en slik debatt, istedet for å videreutvikle en psykiatri som nå synes å bevege seg rast i en så ensidig biologisk retning at kun legemiddelfirmaene har grunn til å glede seg! Og kanskje maktmenneskene - den dagen vi alle er veltillpasset, sløve og rimelig tilfredse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Min personlige mening er at dette er et spennende felt som ikke skal være unntatt fra forskning.

I mange tilfeller er det ikke vanskelig å si at et personlighetstrekk er bedre enn et annet. Eks. fientlighet versus samarbeidsevne.

Min personlige mening er at dette er et spennende felt som ikke skal være unntatt fra forskning.

I mange tilfeller er det ikke vanskelig å si at et personlighetstrekk er bedre enn et annet. Eks. fientlighet versus samarbeidsevne.

Herre min skaper, Brave New World sier nå jeg bare...

Annonse

Herre min skaper, Brave New World sier nå jeg bare...

Konklusjonen i denne horribelt forderdelig sjokkerende artikkelen:-) var at friske personer blir mer samarbeidsvillige i noen uker dersom de får seroxat og deretter like samarbeidsvillige som de var på forhånd.

http://www.doktoronline.no/pub/news/200173.html

Synest ikke dette er så ille, vi har jo en hel tradisjon som baserer seg på at friske personer i felleskap inntar et stoff som kan midlertidig endre personligheten,..., nemlig alkohol. Det er også betryggende at psykoaktive medesiner også blir testet på friske personer, for om personer med sterk psyke blir ufyselige, fiendlige og nedstemte av å innta stoffet, så egner det seg sannsynligvis ikke som medesin til potensielle selvmordskandidater.

Nå kan vi alltids frykte at noen smartinger finner ut at alle skal ta denne pillen for at samfunnet skal fungere bedre, det kunne feks vært fristende å gi israelske og palistinske ledere denne pillen for å roe ned tumultene. Men det hadde vært tvilsomt om de hadde gått med på det, og siden effekten ga seg etter 4 uker hadde det kanskje vært fånyttes. Og hvem tror uansett at potente menn med mye makt er villige til å innta en pille som minsker seksualdriften og ofte nærmest blokkerer evnen til orgasme i tillegg til bivirkninger som urolig søvn, nattesvette, guffen følelse, og potensielt ubehagelige abstinenssymptomer ved avvenning osv.

Men likevel, om jeg visste at jeg ville havne i en situasjon som krevde mye psykisk, er jeg ikke i tvil om hvilken type dop jeg ville ha valg; seroxat. Alt går med seroxat innabords og med dempet seksuell nærtagenhet får man et psykisk overtak.(hvem i huleste er det som har sagt at kvinner er det svakeste kjønnet. :-) .). Seroxat er forresten den eneste psykopillen jeg har prøvd selv.

Apropos doping, synest du at det er ille at jeg kanskje er villig til dope meg for å unngå ubehag ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...