ShitDiddelyDo Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Og i så fall: Er det noen som vet hvordan jeg kan resete hele skiten tilbake til fabrikkinnstillinger uten å gå via pc? For min har klikke fullstendig, og jeg får ikke gjort noe fra pc-en. Den er full av musikk, men den spiller ingenting. Jeg har forsøkt å oppdatere softwaren, men den nekter. Henger seg så fort jeg kobler den til. Den henger seg også i Itunes. Ufine lyder lager den også. Den er over ett år gammel, så garantitiden er vel ute. Noen som har noen forslag? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Skrevet 19. desember 2005 Og der begynte den plutselig å funke igjen. Synger nok på siste verste, er jeg redd. 0 Siter
Atene Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Gjør som meg - ring en fjortenåring! Min iPod hadde hengt seg, og jeg tror han gikk inn på en side hos Apple og fant nyttige tips. Har du sjekket? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Har du prøvd å nullstille ved å slå låseknappen på og av og deretter holde meny-knappen og velg-knappen nede samtidig i minst 6 sek? Tror strømmen må være kobla i...? Det funka da min hang seg opp en gang. Men den er ikke så gammel... 0 Siter
Gemini Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Jeg har ikke ipod, men sånn erfaringsmessig fra små dingser, så hender det at det er en reset-knapp som er et lite "hull" man skal stikke en pennespiss etc. inn i for å resette. Vet ikke om ipod-en har noe sånt. Eller se http://www.geekfishing.net/consumer/gadgets/2005/03/14/ipod_reset.html som jeg fant på et enkelt google-søk med ordene ipod reset :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Skrevet 19. desember 2005 Har du prøvd å nullstille ved å slå låseknappen på og av og deretter holde meny-knappen og velg-knappen nede samtidig i minst 6 sek? Tror strømmen må være kobla i...? Det funka da min hang seg opp en gang. Men den er ikke så gammel... Ja, det har jeg gjort. Det gjør jeg stadig vekk. Jeg kommer inn på den, men den nektet (inntil for et par minutter siden) å spille av musikk. Den fant ingen av sangene. Så den har egentlig ikke hengt seg. Den funker bare ikke sånn den skal. Og når jeg forsøker å oppdatere den henger programmet seg på pc-en, og jeg sliter også i Itunes. Forsøkte igjen nå som den ser ut til å spille av musikken igjen, men den lager fortsatt bare haugevis av ulyder. Typisk at sånt skjer så fort garantitiden er ute. Jeg opplever ofte det samme med mobiltelefoner. Skulle nesten tro det var beregnet. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Skrevet 19. desember 2005 Jeg har ikke ipod, men sånn erfaringsmessig fra små dingser, så hender det at det er en reset-knapp som er et lite "hull" man skal stikke en pennespiss etc. inn i for å resette. Vet ikke om ipod-en har noe sånt. Eller se http://www.geekfishing.net/consumer/gadgets/2005/03/14/ipod_reset.html som jeg fant på et enkelt google-søk med ordene ipod reset :-) Det var noe sånt jeg tenkte på. Men jeg finner ikke noe. Nå funker den forresten igjen (i hvert fall til musikkavspilling), men den synger nok på siste verset. 0 Siter
Gemini Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Ja, det har jeg gjort. Det gjør jeg stadig vekk. Jeg kommer inn på den, men den nektet (inntil for et par minutter siden) å spille av musikk. Den fant ingen av sangene. Så den har egentlig ikke hengt seg. Den funker bare ikke sånn den skal. Og når jeg forsøker å oppdatere den henger programmet seg på pc-en, og jeg sliter også i Itunes. Forsøkte igjen nå som den ser ut til å spille av musikken igjen, men den lager fortsatt bare haugevis av ulyder. Typisk at sånt skjer så fort garantitiden er ute. Jeg opplever ofte det samme med mobiltelefoner. Skulle nesten tro det var beregnet. Sjekk her om du har rettigheter ift. reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023964913.16 (reklamasjonsrett og garanti er ikke det samme) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Skrevet 19. desember 2005 Sjekk her om du har rettigheter ift. reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023964913.16 (reklamasjonsrett og garanti er ikke det samme) Siden ulydene til tider er voldsomme er jeg redd det ikke nytter. For det er sannsynligvis hardwaren som er gåen. Og jeg kan jo ikke nekte for at jeg senest på fredag mistet den ganske kraftig i bakken. Hadde forventet å ha den en stund til, men jeg har jo registrert at batteritiden har blitt dårligere og dårligere med stadig økende hastighet, så den hadde uansett snart vært dau. For et nytt batteri koster mer enn 1000 kroner, og det lønner seg knapt. Men jeg kan ikke si jeg har så jævla lyst til å kjøpe en ny ennå... Nå funker den uansett til avspilling - inntil videre. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Ja, det har jeg gjort. Det gjør jeg stadig vekk. Jeg kommer inn på den, men den nektet (inntil for et par minutter siden) å spille av musikk. Den fant ingen av sangene. Så den har egentlig ikke hengt seg. Den funker bare ikke sånn den skal. Og når jeg forsøker å oppdatere den henger programmet seg på pc-en, og jeg sliter også i Itunes. Forsøkte igjen nå som den ser ut til å spille av musikken igjen, men den lager fortsatt bare haugevis av ulyder. Typisk at sånt skjer så fort garantitiden er ute. Jeg opplever ofte det samme med mobiltelefoner. Skulle nesten tro det var beregnet. Det høres kjent ut. Samma har skjedd to av mine mobiler, rett etter at garantitida har gått ut. Mobilen jeg har nå er snart ett år gammel. Du kan ta deg faen på at batteriet kommer til å gå til helvete om få måneder. Jeg har allerede måttet fikse den dumme laderen, og da fikk jeg ikke lånetelefon heller. "Jaha, jeg ser det er utøvd vold mot telefonen, ja", sa typen i butikken surt. Møkkamann. Forøvrig er jeg SÅÅ glad i iPoden min! Fatter ikke at jeg ikke anskaffa meg det tidligere. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Det var noe sånt jeg tenkte på. Men jeg finner ikke noe. Nå funker den forresten igjen (i hvert fall til musikkavspilling), men den synger nok på siste verset. Varer de ikke lenger? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Skrevet 19. desember 2005 Det høres kjent ut. Samma har skjedd to av mine mobiler, rett etter at garantitida har gått ut. Mobilen jeg har nå er snart ett år gammel. Du kan ta deg faen på at batteriet kommer til å gå til helvete om få måneder. Jeg har allerede måttet fikse den dumme laderen, og da fikk jeg ikke lånetelefon heller. "Jaha, jeg ser det er utøvd vold mot telefonen, ja", sa typen i butikken surt. Møkkamann. Forøvrig er jeg SÅÅ glad i iPoden min! Fatter ikke at jeg ikke anskaffa meg det tidligere. Jeg er utrolig glad i min også, og nettopp derfor er det kjipt. Bruker den jo svært mye. Når gjelder mobiler har jeg opplevd det der så mange ganger at jeg ikke tror det er beregnet at de skal leve stort mer enn ett år. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Skrevet 19. desember 2005 Varer de ikke lenger? Jeg hadde håpet det... 0 Siter
Gemini Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Siden ulydene til tider er voldsomme er jeg redd det ikke nytter. For det er sannsynligvis hardwaren som er gåen. Og jeg kan jo ikke nekte for at jeg senest på fredag mistet den ganske kraftig i bakken. Hadde forventet å ha den en stund til, men jeg har jo registrert at batteritiden har blitt dårligere og dårligere med stadig økende hastighet, så den hadde uansett snart vært dau. For et nytt batteri koster mer enn 1000 kroner, og det lønner seg knapt. Men jeg kan ikke si jeg har så jævla lyst til å kjøpe en ny ennå... Nå funker den uansett til avspilling - inntil videre. Jeg ville forsøkt meg på reklamasjonsrett, uten å si så mye om at den har gått i bakken... hehe Men først med skikkelig kunnskap om lovteksten og rettigheter, så jeg kunne argumentere godt for meg (har ikke satt meg så godt inn i det nå, men om det ble nødvendig ville jeg lest meg opp litt). 0 Siter
frosken Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Det høres kjent ut. Samma har skjedd to av mine mobiler, rett etter at garantitida har gått ut. Mobilen jeg har nå er snart ett år gammel. Du kan ta deg faen på at batteriet kommer til å gå til helvete om få måneder. Jeg har allerede måttet fikse den dumme laderen, og da fikk jeg ikke lånetelefon heller. "Jaha, jeg ser det er utøvd vold mot telefonen, ja", sa typen i butikken surt. Møkkamann. Forøvrig er jeg SÅÅ glad i iPoden min! Fatter ikke at jeg ikke anskaffa meg det tidligere. Og når har du tenkt å kurse meg i bruk av min? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Jeg er utrolig glad i min også, og nettopp derfor er det kjipt. Bruker den jo svært mye. Når gjelder mobiler har jeg opplevd det der så mange ganger at jeg ikke tror det er beregnet at de skal leve stort mer enn ett år. Tror du er inne på noe der. Ihverfall når det gjelder Nokia telefoner. Tror jeg hadde 3 stk, og batteriet gikk til helvete innen det var gått halvannet år på alle tre. 0 Siter
frosken Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Ja, det har jeg gjort. Det gjør jeg stadig vekk. Jeg kommer inn på den, men den nektet (inntil for et par minutter siden) å spille av musikk. Den fant ingen av sangene. Så den har egentlig ikke hengt seg. Den funker bare ikke sånn den skal. Og når jeg forsøker å oppdatere den henger programmet seg på pc-en, og jeg sliter også i Itunes. Forsøkte igjen nå som den ser ut til å spille av musikken igjen, men den lager fortsatt bare haugevis av ulyder. Typisk at sånt skjer så fort garantitiden er ute. Jeg opplever ofte det samme med mobiltelefoner. Skulle nesten tro det var beregnet. Når det gjelder mobiltelefoner så har jeg hørt at man ikke forventer levetid på mer enn 1-2 år. Tror ingen av våre har vart mer enn maks 2 år, iallefall ikke de senere åra :-( 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Og når har du tenkt å kurse meg i bruk av min? Hah! Du har ikke iPod! Så du får ikke være med i kulegjengen! 0 Siter
frosken Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Hah! Du har ikke iPod! Så du får ikke være med i kulegjengen! Men hvem har størt harddisk? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Men hvem har størt harddisk? Det er designen som teller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.