Gå til innhold

FU: hva spiser dere julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• carma

5

• Speak

4

• hare1365380455

4

• tussetrollet

2

Mest aktive i denne tråden

Vanligvis: Ribbegreier og tilbehør.

I år: Aner ikke, siden det er jeg som skal stå for kokkeleringa. Jeg har aldri laga ribbe før, medisterkakene mine blei helt jævlige, og pinnekjøtt liker ikke gubben (ikke det at jeg har peiling på hvordan man lager det heller).

Annonse

Når det er julaften uten barn, så spiser jeg lutefisk med tilbehør.

Hva ungenes julaften angår, så har vi (dvs. de) valgt juleskinke med mandelpoteter, rosenkål, broccoli og gulrøtter samt min fantastisk gode venetetter-saus. Riskrem til dessert, hvis noen klarer.

Jeg tror det blir indrefilet i år!! :)) namnam. Med sopp og løk og brokkoli bl.a! Familien tar hensyn til denne fettfobikeren av rang, + at ingen er så glad i ribbe eller pinnekjøtt likevel. Men kan hende det blir det en av dagene i romjula, da. Betyr salat på meg, i så tilfelle, hehe;)

Jeg tar KuraMed (laktase-tabs) på julaften jeg, sånn at jeg kan spise riskremen :-)

Hva er dette? Og hvor får du kjøpt det?

Reagerer du ikke i det hele tatt etter du tar disse tablettene? Hadde jo vært kjempekjekt å bruke i spesielle anledninger.

Hva er dette? Og hvor får du kjøpt det?

Reagerer du ikke i det hele tatt etter du tar disse tablettene? Hadde jo vært kjempekjekt å bruke i spesielle anledninger.

KeruTabs heter det. Dette er tabletter med laktaseenzymer i. Vi som har laktoseintoleranse mangler enzymet laktase, som normalt skal bryte ned laktosen, derfor får vi vondt i magen og blir dårlig når vi får i oss laktose.

Ved å ta 2-3 KuraTabs før laktosemåltid tilfører man tarmen laktase som bryter ned laktosen for oss, og dermed bli man ikke syk. De erstatter ikke dietten, men kan brukes i enkelte anledninger hvor man ønsker å spise mat med laktose.

Fungerer utmerket på meg :-) (Men de er ganske dyre... overkant av 300,- for en 100pk)

Annonse

KeruTabs heter det. Dette er tabletter med laktaseenzymer i. Vi som har laktoseintoleranse mangler enzymet laktase, som normalt skal bryte ned laktosen, derfor får vi vondt i magen og blir dårlig når vi får i oss laktose.

Ved å ta 2-3 KuraTabs før laktosemåltid tilfører man tarmen laktase som bryter ned laktosen for oss, og dermed bli man ikke syk. De erstatter ikke dietten, men kan brukes i enkelte anledninger hvor man ønsker å spise mat med laktose.

Fungerer utmerket på meg :-) (Men de er ganske dyre... overkant av 300,- for en 100pk)

Høres jo flott ut. Får man kjøpt de reseptfritt på apoteket?

Selv om de koster litt er det deilig å slippe å tenke på slikt ved slike spesielle anledninger.

Tusen takk for flott tips:-)

Høres jo flott ut. Får man kjøpt de reseptfritt på apoteket?

Selv om de koster litt er det deilig å slippe å tenke på slikt ved slike spesielle anledninger.

Tusen takk for flott tips:-)

Man får kjøpt dem reseptfritt, ja :-)

Jeg bruker det ikke så veldig ofte, for jeg er så vant til å bare spise gluten- og laktosefritt, men de er kjempekjekke når jeg husker på at jeg har dem ;-)

Pleier også å ha med meg en haug i en pilleboks sånn tilfelle jeg plutselig står i en laktosesituasjon som jeg har lyst til å ta del i ;-p

Man får kjøpt dem reseptfritt, ja :-)

Jeg bruker det ikke så veldig ofte, for jeg er så vant til å bare spise gluten- og laktosefritt, men de er kjempekjekke når jeg husker på at jeg har dem ;-)

Pleier også å ha med meg en haug i en pilleboks sånn tilfelle jeg plutselig står i en laktosesituasjon som jeg har lyst til å ta del i ;-p

Dette skal i hvertfall testes ut.

Fredag på julelunsj her på jobben. Så kan jeg spise karamellpuddig mmmm.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...