Gå til innhold

Musefest i fryseren.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Var på Liseberg i helga, og i den forbindelse skulle jeg og ungene overnatte i sommerhuset, mens mannen min og svigermor skulle komme dagen etter.

Vi kom frem sent fredag kveld, mørkt og kaldt.

Jeg hadde slått av all strømmen sist jeg var der, borsett fra kjøleskapet. Men mannen min dro senere en snarttur innom for å hente maten og dra ut kontakten samt åpne kjøleksapsdørene.

Men de lange strutene med saftis ble igjen i fryseren.

Å Herregud,for et syn som møtte meg. Rene musefesten må det ha vært. Fullt av musedritt i fryseren og kjøleskapet forøvrig, og ja en runde rundt i hele huset har de vært. De har slurpet i seg all isen, og jeg tror de forsvant da det ikke var mer igjen.Jeg så ihvertfall ingen mus.

Jeg turte ikke gå ut i uthuset for å slå på vannet i mørket, så jeg måtte nøye meg med vannet jeg hadde tatt med i flasker .

Det var så grusomt grusomt ekkelt.

Gudsjelov at jeg hadde tatt med rent sengetøy.

Jeg får den drittjobben til våren nå.

Hva gjør jeg for å holde musene borte i årene fremover? Hva funker best? Orker ikke dette hver vinter.

Ingen mat i huset har jeg skjønt, men er det nok?

Skrevet

Let etter huller i vegger og tak. Får du lillefingern inn, så kommer musa inn. Men de gnager seg også inn.

Putt alt du ikke vil ha mus i, i plastkasser eller heng det opp på snor.

De bor i skogen, og kommer bare for å finne mat, og som du skriver; de stikker igjen når maten tar slutt.

Skrevet

Let etter huller i vegger og tak. Får du lillefingern inn, så kommer musa inn. Men de gnager seg også inn.

De bor i skogen, og kommer bare for å finne mat, og som du skriver; de stikker igjen når maten tar slutt.

Hvis lillefingeren kommer inn i hullet så kan musa jaggu meg komme seg inn gjennom nøkkelhullet også? sant ja ;)

Jeg var ihvertfall så klok at jeg teipet nøkkelhullet når musa var på soverommet mitt.

Skrevet

Hvis lillefingeren kommer inn i hullet så kan musa jaggu meg komme seg inn gjennom nøkkelhullet også? sant ja ;)

Jeg var ihvertfall så klok at jeg teipet nøkkelhullet når musa var på soverommet mitt.

De minste kommer seg gjennom 12 mm, men nøkkelhullet er alt for lite. Som med katten, er det kraniestørrelsen som bestemmer. De klatrer rett opp veggen på uhøvlet plank.

En kattunge klarer å krype under 25 mm flatt, og gjennom et rør på 40 mm.

Skrevet

De minste kommer seg gjennom 12 mm, men nøkkelhullet er alt for lite. Som med katten, er det kraniestørrelsen som bestemmer. De klatrer rett opp veggen på uhøvlet plank.

Jeg tør ikke stole helt på det så jeg kommer nok til å teipe neste gang også sånn for å være sikker:)

Bor ikke i samme huset nå å vi har ikke sett mus på 7 år.

Skrevet

Jeg tør ikke stole helt på det så jeg kommer nok til å teipe neste gang også sånn for å være sikker:)

Bor ikke i samme huset nå å vi har ikke sett mus på 7 år.

Sorry, men tape er ingen hindring alene. De gnager lett gjennom en kvart tom plank om de har med et par kompiser i hvert fall.

Skrevet

Mus har løse kranieplater - slik at de kan forskyve dem når de skla gjennom et lite hull.

De liker ikke å gnage seg gjennom stålull. Det har vi testet!

Skrevet

Mus har løse kranieplater - slik at de kan forskyve dem når de skla gjennom et lite hull.

De liker ikke å gnage seg gjennom stålull. Det har vi testet!

"Mus har løse kranieplater"

Skummelt det der.

1/2" hønsenetting kommer de lett igjennom, det har jeg sett. ca 13 mm.

Skrevet

"Mus har løse kranieplater"

Skummelt det der.

1/2" hønsenetting kommer de lett igjennom, det har jeg sett. ca 13 mm.

Tror faktisk de hullene vi hadde i et hus en gang var enda mindre.

Var hjemme alene en kveld og satt og så på TV. Plutselig oppdaget jeg ei lita mus som satt på golvet en meter foran meg...den satt og og så på TV....:-(

En annen dag hadde vi ikke tørket av frokostbordet. Vi satt i stua og kastet et blikk inn på kjøkkenet. Der satt det jammen ei mus på kjøkkenbordet og spiste smuler!

Skrevet

Tror faktisk de hullene vi hadde i et hus en gang var enda mindre.

Var hjemme alene en kveld og satt og så på TV. Plutselig oppdaget jeg ei lita mus som satt på golvet en meter foran meg...den satt og og så på TV....:-(

En annen dag hadde vi ikke tørket av frokostbordet. Vi satt i stua og kastet et blikk inn på kjøkkenet. Der satt det jammen ei mus på kjøkkenbordet og spiste smuler!

Musepest er meget alvorlig for mennesker, og fullt ut reeelt å få i Norge.

Veterinæren anbefaler hansker og munnbind for å tømme musefeller og vaske vekk muselort.

Jeg er ikke redd mus, men sykdommene de kanskje har.

Skrevet

Sorry, men tape er ingen hindring alene. De gnager lett gjennom en kvart tom plank om de har med et par kompiser i hvert fall.

hysj ikke si det.

Det er jo bra at jeg tror tape går bra;)

Skrevet

hysj ikke si det.

Det er jo bra at jeg tror tape går bra;)

Det fins flere illusjoner å få kjøpt: "museskrekk", "musejager" osv. Ingen hjelper. Ikke en gang katt hjelper. Pus var med på fjellet og fanget et hundretall lemen og noen titalls mus, men enda var det mus inne som løp over gulvet.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dette er et gammelt hus (i skogen) og det er sikkert huller overalt.

ikke fast nick
Skrevet

Musepest er meget alvorlig for mennesker, og fullt ut reeelt å få i Norge.

Veterinæren anbefaler hansker og munnbind for å tømme musefeller og vaske vekk muselort.

Jeg er ikke redd mus, men sykdommene de kanskje har.

Musepest! Huff! Også jeg som må fjerne mus fra trappa hver dag! Opptil flere ganger om dagen også! :(

Har ei katte som tar veldig mye mus. Jeg tar ikke i dem, men spar dem opp med snøskyffelen og kyler dem ut på åkern. Får sånn fin "swung" på kastet da!:)

Skrevet

Musepest! Huff! Også jeg som må fjerne mus fra trappa hver dag! Opptil flere ganger om dagen også! :(

Har ei katte som tar veldig mye mus. Jeg tar ikke i dem, men spar dem opp med snøskyffelen og kyler dem ut på åkern. Får sånn fin "swung" på kastet da!:)

Influensalignende symptomer. Mange er immune mot viruset, og andre merker ikke at de får det. Du blir immun når du har hatt det innabords.

Noen blir veldig syke, og noen få døde av det før i tida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...