Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om det er så lurt å ta ansvar for hus og to barn når jeg har kynnere? Jeg er 24 uker på vei og skal ta et planlagt keisersnitt i midten av juni, hva skjer hvis lillegutt vil ut før dette? Det er ikke så mye jeg kan gjøre før kynnerne kommr. Kjenner at jeg blir helt tom øverts i magen og at alt liksom samler seg som et sug i bunnen, der hvor livmoren er og den blir steinhard. Det er ikke mer enn snart 11 mnd siden forrige fødsel, og jeg fikk da en ruptur 4, altså jeg revnet godt opp i endetarmen. I tillegg har jeg nå en stor, fremliggende morkake. Det er ikke noe å bekymre seg for egentlig er det vel? Jeg trenger ikke være redd for å føde så mye før tiden eller at noe annet skal gå galt?

Tydeligvis litt mer bekymret enn jeg trodde, men ellers alt i orden. Mange takk fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21096-kynnere-og-masse-ventende-husarbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Att ha kynnere i vecka 24 är normalt och vanligt. Det är livmodern som förbereder sig inför förlossningen.(Tror den ja, det skall ju bli kejsarsnitt!) Om dessa kynnere skulle bli varaktiga, regelbundna och inte försvinner efter vila, är det inte normalt längre utan behöver då undersökas. Vid påverkad livmoderhals, skall man vara extra försiktig och vila mycket. Om dina kynnere kommer av och till men försvinner med en gång eller efter vila, så är detta alltså normalt. Du behöver då inte avstå från allt husarbete . Givetvis skall du inte överanstränga dig eller stress för mycket om du är mycket plågad av dessa kynnere. Att din moderkaka ligger långt fram, är inget som du behöver att oroa dig över. Om den skulle ligga helt framför livmoderhalsen, skall du givetvis ta det extra försiktigt. Vid blödningar skall man alltid kontakta doktor. Att vara lite oroad under graviditeten, tror jag hör till och är helt normalt. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...