Gå til innhold

Tilbehør til ribbe/skinkesteik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig i det, men er egentlig sår fornøyd med bare sur- og rødkål til julematen. Både smaksmessig og "jobbmessig" - en meget stor fordel når man har mer enn nok å henge i med at man har færre ting som skal passes på og koordineres.

Rosenkål tar da bare 5 minutter på plate og en liten smørklatt oppi før servering. Rosenkål må til ellers ser maten grå og trist ut også :).

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Dorthe

6

• flisa

5

• collins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er enig i det, men er egentlig sår fornøyd med bare sur- og rødkål til julematen. Både smaksmessig og "jobbmessig" - en meget stor fordel når man har mer enn nok å henge i med at man har færre ting som skal passes på og koordineres.

Jeg steiker ribba på lillejulaften og varmer den på julaften med pølser og medisterkaker.

Jeg gjør som mora mi alltid har gjort, det er i hvert fall arbeidsbesparende.

Jeg orker ikke å lage alt sammen på julaften, gjorde det et år og da fikk jeg nervesammenbrudd ved middagsbordet fordi jeg var så sliten.

Skrevet

Rosenkål tar da bare 5 minutter på plate og en liten smørklatt oppi før servering. Rosenkål må til ellers ser maten grå og trist ut også :).

Tar du den så tar du den, vet du! ;-) Det er mye som ikke er så arbedskrevende i seg selv, men det er en ting til å huske på og passe på.

Skrevet

Greit å pynte med ja, men det smaker pjuk! :-)

Skrevet

Frisk rosenkål (ikke frossen) er nyyydelig!

Jeg synes det er kjempegodt jeg men ungene rynker på nesa. Men jeg kan spise alle jeg ;o)

Skrevet

Greit å pynte med ja, men det smaker pjuk! :-)

Jeg syns rosenkål er skikkelig godt jeg da :)

Skrevet

Jeg steiker ribba på lillejulaften og varmer den på julaften med pølser og medisterkaker.

Jeg gjør som mora mi alltid har gjort, det er i hvert fall arbeidsbesparende.

Jeg orker ikke å lage alt sammen på julaften, gjorde det et år og da fikk jeg nervesammenbrudd ved middagsbordet fordi jeg var så sliten.

Sånn gjør jeg det også, ribba blir helt topp og jeg blir ikke så sliten.

Skrevet

Nei - ribbefett - KUN det skal jeg ha på ribba. Sikkert fler enn meg som nikker enig til det :)

Ikke rent fett nei, isj og æsj :-)

Men jeg bruker ribbefettet til å lage saus av, blir en veldig god smak på sausen da.

Skrevet

Siden jeg ikke liker hverken surkål, rødkål eller svisker - så synes jeg det blir tamt uten vanlige grønnsaker.

Skrevet

Må være rosenkål og svisker vet du. Jeg kan ikke fordra svisker og jeg er den eneste som liker rosenkål. Men det hører med :o)

Rosenkål er kjempegodt - her i huset forsvinner det som dugg for solen. ;o)

Skrevet

Nei - ribbefett - KUN det skal jeg ha på ribba. Sikkert fler enn meg som nikker enig til det :)

*nikker på meg whiplash*

Gjest Flystripa
Skrevet

jeg HATER saus til ribbe....ellers er jeg GØRgod på å lage sauser.

Æh.. her skulle jeg akkurat til å spørre deg om noe sausgreier, men det ramla heeelt bort, jo... *veldig forkjøla og tenker ikke klart*

Skrevet

Rosenkål er kjempegodt - her i huset forsvinner det som dugg for solen. ;o)

Jeg får som sagt alle for meg sjøl og det er helt greit for meg ;o)

Skrevet

Surkål, svisker og eple. Pynter fatet med grønt (rapidsalat) og tomatbåter. Rørte tyttebær.

Skrevet

Ribbefett til ribbe. Brun saus til svinesteik. Surkål til begge. Alt annet er en uting. Spott og hån til de som gjør annerledes.

Skrevet

*high five*

Nemlig. Ribbe er da for f... ikke kjøttkaker??

Skrevet

Nemlig. Ribbe er da for f... ikke kjøttkaker??

Absolutt ikke, og i går gjorde jeg en megatabbe i så måte . heg krydret kyllingfileter og stekte, hadde bakte poteter....og så tok je fløtesaus! Grynt - det var ekkelt.MIN gane forventet rødt kjøtt til den sausen - enda det stod at den skulle gå til kylling - URK.

Skrevet

*grøsser i kor*

Saus må det være!

Ribbe er ikke kjøttkaker...;o)

Skrevet

Ribbefett til ribbe. Brun saus til svinesteik. Surkål til begge. Alt annet er en uting. Spott og hån til de som gjør annerledes.

Nei, nei! Man må ha saus til ribba.

Men vi er visst de eneste som har det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...