Gå til innhold

Tilbehør til ribbe/skinkesteik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, nei! Man må ha saus til ribba.

Men vi er visst de eneste som har det...

Saus til ribba?! Hva skal du med saus når du har ribbefett? Hvor har du det fra?! Folk ass...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Dorthe

6

• flisa

5

• collins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Saus til ribba?! Hva skal du med saus når du har ribbefett? Hvor har du det fra?! Folk ass...

Ribbefett er pjuk. I år skal jeg lage julemiddagen selv og da blir det sjysaus til ribba. Men det blir vel en skål med kolesterolholdig ribbefett til min mor og far også :)

Skrevet

Jeg steiker ribba på lillejulaften og varmer den på julaften med pølser og medisterkaker.

Jeg gjør som mora mi alltid har gjort, det er i hvert fall arbeidsbesparende.

Jeg orker ikke å lage alt sammen på julaften, gjorde det et år og da fikk jeg nervesammenbrudd ved middagsbordet fordi jeg var så sliten.

Forresten: når du steker ferdig dagen før og så varmer opp på julaften - hvordan gjør du det for å sikre at svoren blir fin og sprø?

Skrevet

Forresten: når du steker ferdig dagen før og så varmer opp på julaften - hvordan gjør du det for å sikre at svoren blir fin og sprø?

Jeg skjærer av svoren når ribba er ferdig og så putter jeg den i kjøleskapet. *kremt* det som ikke blir spist opp av svoren da ;o)

Skrevet

Ribbe er ikke kjøttkaker...;o)

Ribbesaus er ikke kjøttkakesaus heller.

Skrevet

Litt av fettet brukes i sausen.

Jeg har ikke glede av å tømme i meg for mye ribbefett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...