Gå til innhold

Til alle gutter som har vært på jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest -lonelyP

Jeg har vært på jobbintervju idag. Bare lurer på en liten ting.

Er det normalt at dere menn får spørsmål om sivilstand og barn når dere er på jobbintervju? Jeg opplever det hver gang nemlig og bare lurer på om dette er et helt normalt spørsmål uansett kjønn.

Fortsetter under...

Annonse

Vi jenter får gjerne spørsmål om hvorvidt vi har tenkt å bli smelt på tjukken de nærmeste åra.

Da er det alder som kommer inn. En jeg snakka med som jobba med HR regnet med at alle jenter mellom 20 pg 30 ville få barn og bli borte.

Vet ikke. Noe å prate om.

Verre med alle falske attester.

Ja, men huff jeg ville blitt skeptisk om de spurte meg om sivilstand, barn og hus. Men, jeg vet også at det vil komme.

Jeg vet også det finnes holdninger som ekskluderer enslige forsørgere, i arbeidslivet.Spesielt "enslige mødre". "Enslige menn" som førsørgere, er visst ikke fullt så ustabil i arbeislivet, er jeg blitt forespeilet.

Litt urettferdig med tanke på de som er enslig og seriøs, og som gjerne vil være i jobb.

Det er nok normalt, jeg har i alle fall blitt spurt om det.

Det blir ansett som en fordel at man er i et forhold og har barn (men ikke for små) fordi man da er sikrere arbeidskraft. Det er mindre sannsynlighet for at man flytter, begynner for seg selv osv. Man trenger pengene og finner seg i mer (det er i alle fall antagelsen).

Har en derimot ekstremt mange unger vil nok det telle negativt.

Er en i et forhold uten unger vil de anta at man ønsker unger, og det er negativt.

Gjest -lonelyP

Det er nok normalt, jeg har i alle fall blitt spurt om det.

Det blir ansett som en fordel at man er i et forhold og har barn (men ikke for små) fordi man da er sikrere arbeidskraft. Det er mindre sannsynlighet for at man flytter, begynner for seg selv osv. Man trenger pengene og finner seg i mer (det er i alle fall antagelsen).

Har en derimot ekstremt mange unger vil nok det telle negativt.

Er en i et forhold uten unger vil de anta at man ønsker unger, og det er negativt.

Hvis det virkelig er slik de tenker er det jo rein rasisme!

Ikke nok med at jeg er ufrivillig singel og barnløs, det skal jaggu brukes mot meg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...