Gå til innhold

Noen som husker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Donald brusen :)))

(Kom på den når jeg leste en tråd her om han som drakk mye julebrus) :)

Å som jeg savner den rødbrusen!!!

Skrevet

Bringebærsmak?

Falkeklubben?

Bokstavkjeks?

Lakrissigaretter?

Skrevet

Bringebærsmak?

Falkeklubben?

Bokstavkjeks?

Lakrissigaretter?

Ja og sjokoladepålegg på tube som het zic zac

Skrevet

Ja og sjokoladepålegg på tube som het zic zac

Lollipop var en nyhet.

Skrevet

Bringebærsmak?

Falkeklubben?

Bokstavkjeks?

Lakrissigaretter?

Bokstavkjeks fins da fremdeles? I alle fall gikk jeg med en pose bokstavkjeks (tatt ut fra pakken) i lomma store deler av mitt første svangerskap, poden er nå 7 år.

Skrevet

Bokstavkjeks fins da fremdeles? I alle fall gikk jeg med en pose bokstavkjeks (tatt ut fra pakken) i lomma store deler av mitt første svangerskap, poden er nå 7 år.

Det har alltid funnets. Men i gamle arkiver husker jeg en slags bil av papp som du kunne leke med etterpå.

Skrevet

Det har alltid funnets. Men i gamle arkiver husker jeg en slags bil av papp som du kunne leke med etterpå.

Ja, DEN var fin! Stor stas. *mimre*

Da jeg var liten, for mye over førti år siden (sukk...), fantes det også Banos på en plastbanan. Det var også artig husker jeg.

Skrevet

Åja! De bilene husker jeg godt! De var røde eller blå! Og hvis jeg tenker riktig godt etter så var faktisk godteposene på juletrefestene til min fars fagforbund så svære at det var en sånn en oppi! Og myyye annet attåt!

Skrevet

Husker ikke den men savner ordentlig bruspulver.

Det i de røde små papirposene ja? Nammmm!

Skrevet

Det i de røde små papirposene ja? Nammmm!

Ja akkurat!

Tror det var bilde av ett glass med sugerør oppi utenpå posen.

Skrevet

Åja! De bilene husker jeg godt! De var røde eller blå! Og hvis jeg tenker riktig godt etter så var faktisk godteposene på juletrefestene til min fars fagforbund så svære at det var en sånn en oppi! Og myyye annet attåt!

De bilene husker jeg også.

Hadde jeg vært sjef på sånne fabrikker så hadde jeg børstet bort støvet på oppskriftene og fått varene i produksjon igjen fortere enn svint..

Skrevet

Ja akkurat!

Det bruspulveret var faktisk godt både til å spise og til å blande ut i vann såvidt jeg husker.

Og så kom - eh - SpacePops? SpaceDust? Det som knatret i munnen, husker ikke helt hva det het.

Skrevet

Ja akkurat!

De var kjempegode :o)

Skrevet

Ja, den var god! - og så firkantet jordbæris hvor pinnen stakk utenfor papiret :)

Skrevet

Ja akkurat!

Jepp - og så brukte man svarte lakriskjærligheter og dyppa oppi! :)

Skrevet

De bilene husker jeg også.

Hadde jeg vært sjef på sånne fabrikker så hadde jeg børstet bort støvet på oppskriftene og fått varene i produksjon igjen fortere enn svint..

Det er litt å hente på nostalgi. Men bare en kort stund. De gamle store ølflaskene "murere" gikk det mye av en kort stund.

Brune melkeflasker tror jeg ikke folk vil ha mer, på tross av nostalgi. De fantes så lenge at blåmeisene lærte å åpne korken på dem og drikke fettet som fløyt på toppen av melka. Vi fikk noen flasker med "meisehuller" i korken.

Skrevet

Lollipop var en nyhet.

Og syltetøyliknende pålegg som het Rødtopp. Og Primpålegg som het Gem - med elg og bjørn og hare utapå. Og syltetøy i høye glass med vaffelmønster nederst. De brukte vi til melkeglass når de var tomme.

Og nøtteis - lysebrun is hvor pinnen stakk ut. Og Sweetmint-tyggegummi til ti øre og Salti. Og Kip - pakker med fem ulike farger tyggegummi pakket i gjennomsiktig plast.

Fruktsoda - svakt grønnlig brus med himmelsk smak. Pommac, brun brus som bestevenninna mi og jeg hadde til ostepopen.

*sukk*

Skrevet

Gjett om. Husker vi alltid fikk en sånn av mormor, en 0.25 l. Vi stakk hull i korken og drakk ut av det hullet.

Skjønner ikke hvordan den brusen da kunne bli den beste som var, men det var den altså :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...