Gå til innhold

reductil og lillepille.com

Gjest llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

Anbefalte innlegg

Gjest Snart smal
Skrevet

"Problemet er nettopp som regel overspising!!"

Har du noen statistikk som viser at det "som regel" er problemet? Jeg kjenner flere tilfeller hvor dette ikke er problemet. Og hvis det ikke er det, så sier det seg selv at det ikke er bra å tukle for mye med sultfølelse etc.

"Vi greier bare ikke å la være...tro det eller ei."

Jeg tror det så gjerne, og har aldri sagt at det ikke er et problem for mange.

"Det er nettopp DETTE Reductil hjelper til med. Det setter ned denne abnorme matlysten, og fjerner i mange tilfeller søtsuget totalt."

Ja, og det er jeg helt med på. Men jeg vet for et faktum at veldig mange ikke får nok informasjon fra legen, og dermed risikerer med å få en medisin som fungerer på feil måte for en. Og når legene gjerne vet omtrent ingenting om den medisinen de skriver ut, så får det ikke blitt bra.

"Dette er suveren starthjelp til å legge om kostholdet. Det er jo det det dreier seg om, ikke en enkel slankekur, men å få ro til å endre måten man spiser på uten at man går rundt og er sulten og på randen av en sprekk."

Utvilsomt. Men tror det dette er inspirasjonen til tenåringsjenter som har en liten hvelving på mage og hofter, og som kan bestille dette fritt selv om en lege aldri i verden ville gitt dem det?

"I tillegg kjøres forbrenningen opp slik at kiloene går av mye fortere enn normalt."

Det er jeg noe skeptisk til, men ok. Undersøkelser viser ihvertfall at reductil alene hjelper så godt som ingenting.

"Vi vet at når man kommer under en BMI på 30 er det lettere (og tryggere mtp belastningsskader) å røre seg - og man kan da starte med å lage gode mosjonsrutiner."

Selvfølgelig. Og når det er snakk om _mye_ overvekt, så kan det også være nødvendig å gjøre noe for å sette i gang en prosess.

"Bivirkninger finnes i alle legemidler, men som lege veier man hele tiden disse opp mot hvor mye verre det er å være overvektig. Det krever oppfølging selvfølgelig."

Ah, men det finnes ingen lege når man kjøper via lillepille.com.

"Langtidseffekt vet man ingenting om ennå da legemiddelet er såpass nytt."

Og det får vi neppe vite på en stund, heller :-)

"Xenical som virker lokalt i tarmen har ikke vist denne gode effekten."

Det er skumlere, synes jeg. Både de nødvendige og de usunne fettsyrene blir blir tatt mindre opp. Men igjen - hvis man lider av overspising, så får man sikkert i seg så det holder uansett.

".........................................."

For å ta det viktigste først: Jeg er helt imot at reseptbelagte legemidler selges over på nett!! Dette har jeg svart på i mitt innlegg til trådstarteren. Det gjelder ikke bare Reductil, men også andre legemidler.

At legene vet lite om medikamentet er beklagelig, MEN skal ikke være til hinder for at pasienter får den hjelp som finnes på markedet. Her har vi i helsevesenet en stor jobb å gjøre!!

At forbrenningen går opp ved hjelp av Reductil er slettes ikke skummelt. Det er slik at når BMI kommer over 30 skjer det noe med metabolismen (som jeg såvidt nevnte i mitt forrige innlegg) slik at bl.a. forbrenningen står nærmest på "sparebluss". Og dermed skal det mindre til å legge på seg. En ond sirkel med andre ord!

At tenåringsjenter bestiller over internett er skremmende, men i vår nye digitale verden er dette - som så mye annet - vanskelig å kontrollere.

Så til overspising: Det er et faktum at de aller fleste overvektige spiser for mye, og at dette er den primære grunnen til overvekten. Når man derimot snakker med overvektige mennesker FØR en slankekur påstår de fleste hardnakket at de "spiser som en fugl".

Hvis man så ber vedkommede skrive ærlig ned alt han/hun spiser ser man et mengden nok er mye større enn normalt.

Dette har jeg kjent på kroppen, da jeg selv også har benektet overspising.

Reductil viser faktisk klar virkning i de konrollerte forsøkene vi på vår poliklinikk kjører nå. Jeg vet at også noen andre poliklinikker i landet gjør det samme, med samme gode resultat.

Dette er ikke disse dobbeltblinde studiene som før har vært referert til, men "medisinering i praksis", der vi ser på hvor god virkning hver enkelt pasient har. Slike vurderinger blir gjort med så godt som all medikasjon i sykehus, nå også med Reductil altså.

Vi har såvidt begynt med internundervisninger for våre indremedisinske spesialister når det gjelder Reductil, og skepsisen er STOR! De fleste stiller seg tvilende til at en liten pille skal kunne løse fedmeproblemet.

Det gjør det heller ikke - MEN så langt ser det ut til at det er en uvurderlig starthjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...