Gå til innhold

Underlig kobling på vannet - forrige eier pliktige til å rette opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en leilighet for 2 år siden og har først nå oppdaget en noget underlig kobling på vannet. Som noen kanskje fikk med seg for noen dager siden har jeg hatt vaskemaskina tilkoblet varmtvannet på vaskerommet i 2 år (jada....). Vaskerommet ligger vegg i vegg med badet og kranene sitter mot hverandre på hver sin side av samme vegg (men ikke nøyaktig på samme sted da).

Nå viser det seg at om jeg skrur igjen varmtvannet på vaskerommet så kommer det ikke noe varmtvann i dusjen!!!! I vasken ved siden av kommer varmtvannet som vanlig, men såvidt jeg kan se går de rørene ikke sammenfallende med rørene til dusjen / vaskemaskina.

Jeg mener dette er noe forrige beboer burde vite, på den annen side tok det jo 2 år før jeg fant det ut... Hun jeg kjøpte leiligehten av hadde bodd her bare 10 mnd.

Kan jeg på noen måte kreve at forrige eier bekoster nytt opplegg? Må jeg selv gå direkte til forrige eier? Eller kan jeg gå via megleren? Må jeg selv gå rett til eier blir det ikke gjort, det er jeg nemlig alt for feig til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...