Gå til innhold

Er det på denne måten aborter foreger her i landet?

Anbefalte innlegg

Var inne på en hjemmeside til en person. Der kom jeg over en link til en video som viser en abort....er det på denne måten det foregår også her i landet?...nærmest skraper ut "barnet"..masse blod og greier..og man ser jo ben og armer og greier..temmelig makabert. Nesten litt sykt å tenke på at det er lovlig. Dette burde forresten vært vist på ungdomskolen. Tror det kunne fått ned abort statistikken betraktelig.(men det er jo en stund siden jeg gikk der, så det kan jo ha skjedd noe)

www.abort.no

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• Dorthe

13

• Goliath

8

• flisa

7

Mest aktive i denne tråden

Det er siden til Ludvig Nessa - kjent motstander av abort.

Han fikter historier i hytt og gevær etter eget forgodtbefinnenden, og leger har flere ganger dementert informasjonen han publiserer.

Ok..Dette er hvordan det foregår i russland eller noe sånt da?. For jeg må jo innrømme at jeg er litt overrasket over at dette med abort ikke hadde vært mere i fokus/media hvis det foregår på en sånn brutal måte.

Ok..Dette er hvordan det foregår i russland eller noe sånt da?. For jeg må jo innrømme at jeg er litt overrasket over at dette med abort ikke hadde vært mere i fokus/media hvis det foregår på en sånn brutal måte.

"over at dette med abort ikke hadde vært mere i fokus/media hvis det foregår på en sånn brutal måte"

Nåja...det har nok mye med politikk å gjøre, også. Fakta er jo at man avslutter et påbegynt liv, av et eller annet slag, og det får ikke blitt helt "lekkert" o.l. Abort er lovlig i norge, og det er dermed liten sansynlighet for at andre enn ekstremistiske motstandere vil være interessert i å skape oppstyr ved å publisere grafiske detaljer.

Man skal selvfølgelig ikke høre på gale folk som nessa, som finner frem til de verste skrekkeksemplene og presenterer de som om det var normen.

P.S: Personlig er jo mot abort, men ikke politisk.

".........................................."

Jeg synes det er sykt at du legger ut linken her. Har du ingen empati med de som har måtte tatt abort?

Skikkelig dårlig gjort, synes

Det er kjipt for de som evt. "treffes" av slikt, men det er ikke noen grunn til at man skal tie ihjel ting. Men jeg er litt enig når det gjelder siden til nessa - hans galskap er intet annet enn skadelig, tror jeg.

"............................................"

Annonse

Det er kjipt for de som evt. "treffes" av slikt, men det er ikke noen grunn til at man skal tie ihjel ting. Men jeg er litt enig når det gjelder siden til nessa - hans galskap er intet annet enn skadelig, tror jeg.

"............................................"

Jeg har heldigvis sluppet å ta abort men nessa sine sider er horrible.

En mellomting mellom det du ser der (som er kirurgisk senabort - det gjøres ikke i Norge) og det majoriteten ser ut til å tro (en liten klump celler som skrapes ut) er det mest korrekte.

Det foretrekkes ofte nå til dags at man velger medisinsk abort dersom man er før uke 9, piller som avslutter fosterutviklingen og setter i gang en "liten fødsel".

Etter uke 12 (senaborter) fødes fosteret ut.

Mellom 9 og 12 brukes utskrapning.

Foregår også slik i USA. Iallefall i deler av USA.

Var jo noe forferdelig bråk da Bush ville forby den måten å gjøre det på.

Jeg har heldigvis sluppet å ta abort men nessa sine sider er horrible.

Joda, men den mannen er gal. Han forsøker seg på en litt moderne versjon av moses sin taktikk, som var å slå ihjel folk med steintavlene hvis de ikke gjorde som han sa og fulgte lovene han hadde brukt masse tid og krefter på å risse inn i dem :-)

"............................................."

Jeg synes det er sykt at du legger ut linken her. Har du ingen empati med de som har måtte tatt abort?

Synes jeg ikke er dårlig..særlig siden det ligger på en norsk(.no) side. (og ergo fult lovlig). Eneste måtte vært mot de som har blitt voldtatt, og da er jo abort forståelig. Men å fortrenge noe hjelper jo aldri. Skal jo ikke være sånn at alt som er ubehagelig skal sensureres. Tror faktisk sånne videoer medfører at det blir færre aborter i fremtiden.

Gjest svaksterk

Nå tror ikke jeg abort akkurat er en lett avgjørelse... Slike filmer kan gi tusen ganger mer dårlig samvittighet for det man gjør.

Dersom abort er en enkel avgjørelse for vedkommende så kan man jo spørre seg om personen ville egnet seg som mor.

Jeg tror ikke det å vise slike *skremselsfilmer* nødvendigvis bidrar til noe godt.

Synes jeg ikke er dårlig..særlig siden det ligger på en norsk(.no) side. (og ergo fult lovlig). Eneste måtte vært mot de som har blitt voldtatt, og da er jo abort forståelig. Men å fortrenge noe hjelper jo aldri. Skal jo ikke være sånn at alt som er ubehagelig skal sensureres. Tror faktisk sånne videoer medfører at det blir færre aborter i fremtiden.

"Tror faktisk sånne videoer medfører at det blir færre aborter i fremtiden."

Jeg tror ikke det. Nessa har for lengst overskredet grensen for saklig og virkningsfull informasjon.

"........................................"

Annonse

Joda, men den mannen er gal. Han forsøker seg på en litt moderne versjon av moses sin taktikk, som var å slå ihjel folk med steintavlene hvis de ikke gjorde som han sa og fulgte lovene han hadde brukt masse tid og krefter på å risse inn i dem :-)

"............................................."

Jeg vet at nessa er gal og ikke ville jeg tatt abort heller tror jeg. Likevel synes jeg at alle skal ha muligheten til abort hvis de mener at en graviditet er et skikkelig problem.

Men jeg synes du er bedriten som gjør det. Det er folk her inne som har måtte tatt abort,

For ordens skyld så har ikke jeg tatt abort og heller ingen i nær familie så jeg er egentlig ikke involvert.

Jeg vet at nessa er gal og ikke ville jeg tatt abort heller tror jeg. Likevel synes jeg at alle skal ha muligheten til abort hvis de mener at en graviditet er et skikkelig problem.

"Likevel synes jeg at alle skal ha muligheten til abort hvis de mener at en graviditet er et skikkelig problem."

Akkurat det tar jeg ikke stilling til, p.g.a den enorme kompleksiteten. Men at det er et liv som avsluttes, det er det jo liten tvil om. Og personlig er jeg sterkt imot det.

"........................................."

"Likevel synes jeg at alle skal ha muligheten til abort hvis de mener at en graviditet er et skikkelig problem."

Akkurat det tar jeg ikke stilling til, p.g.a den enorme kompleksiteten. Men at det er et liv som avsluttes, det er det jo liten tvil om. Og personlig er jeg sterkt imot det.

"........................................."

Jeg er så dobbel jeg at andre kan gjerne gjøre det hvis de har samvittighet til det og føler at det er det riktige, men jeg vil ikke.

Og jeg har sagt til dattera mi at hvis hun noen gang har tenkt på noe slikt må hun aldri fortelle det til meg. Jeg hadde sørget meg ihjel :o)

"Nå tror ikke jeg abort akkurat er en lett avgjørelse... Slike filmer kan gi tusen ganger mer dårlig samvittighet for det man gjør."

Hvis man skal tenke sånn, så får man ikke vist noe som helst, fordi nesten uansett hva man viser vil det rippe opp i gamle sår hos mange...være seg fra kriger på tv(krigsofre), kniver i butikkene (menn som har tatt livet av kona i affekt) osv osv......denne filmen er jo en filmsnutt man må laste ned på nettet, som ingen trenger å se

"Nå tror ikke jeg abort akkurat er en lett avgjørelse... Slike filmer kan gi tusen ganger mer dårlig samvittighet for det man gjør."

Hvis man skal tenke sånn, så får man ikke vist noe som helst, fordi nesten uansett hva man viser vil det rippe opp i gamle sår hos mange...være seg fra kriger på tv(krigsofre), kniver i butikkene (menn som har tatt livet av kona i affekt) osv osv......denne filmen er jo en filmsnutt man må laste ned på nettet, som ingen trenger å se

Jeg har ikke sett den jeg og ikke har jeg lyst heller.

Som sagt Dorthe, så dukker ikke videoen opp på maskinen din når du åpner denne tråden her...man må faktisk inn på den linken og så må man inn på en link til....ergo hvis man ikke ønsker å se den, men likevel ender opp med å se den...ja, da får man ha det så godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...