Gjest takk for lett oppskrift Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Hvordan tilbereder jeg de i ovnen? 0 Siter
Prozak Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Høner er best rå, og ribbet :-) "........................................." 0 Siter
tiliti Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Høner er best rå, og ribbet :-) "........................................." Hva bruker du hønene til? :-p 0 Siter
Prozak Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Hva bruker du hønene til? :-p Det er det som regel hønene selv som bestemmer :-) "............................................" 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Høne må kokes lenge og vel for å bli mør nok til å spises. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Da jeg var nyforelsket med han som ble min mann, skulle jeg lage middag til ham en av de første helgene vi var sammen. Tenkte at høne - det var godt! Krydret den og stekte den i ovnen. Resultat: Tørt, seigt kjøtt som vi nesten ikke kunne tygge! Huff og huff! Har aldri gjort det mer! Høne MÅ kokes lenge. Da blir det knallgodt! Ha gjerne litt hel ingefær oppi kokevannet - det gir en veldig god smak, sammen med salt og pepper. Vi lager en knallgod tomatsalat (lasary) til når vi har høne: En løk hakkes smått, 3-4-5 tomater hakkes smått. Smakes til med salt og pepper. Salaten er best hvis den står noen timer i kjøleskap og trekker til seg krydderet. Kokt ris, kokt høne m/ingefærsmak og lasary - det er smaskens! Å - det fikk jeg lyst på nå! Sikkert et par år siden vi hadde det! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Da jeg var nyforelsket med han som ble min mann, skulle jeg lage middag til ham en av de første helgene vi var sammen. Tenkte at høne - det var godt! Krydret den og stekte den i ovnen. Resultat: Tørt, seigt kjøtt som vi nesten ikke kunne tygge! Huff og huff! Har aldri gjort det mer! Høne MÅ kokes lenge. Da blir det knallgodt! Ha gjerne litt hel ingefær oppi kokevannet - det gir en veldig god smak, sammen med salt og pepper. Vi lager en knallgod tomatsalat (lasary) til når vi har høne: En løk hakkes smått, 3-4-5 tomater hakkes smått. Smakes til med salt og pepper. Salaten er best hvis den står noen timer i kjøleskap og trekker til seg krydderet. Kokt ris, kokt høne m/ingefærsmak og lasary - det er smaskens! Å - det fikk jeg lyst på nå! Sikkert et par år siden vi hadde det! Åh, det hørtes godt ut! (ikke den knusktørre varianten, altså, men den du skisserer sist der, hehe) 0 Siter
Gjest takk for lett oppskrift Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Da jeg var nyforelsket med han som ble min mann, skulle jeg lage middag til ham en av de første helgene vi var sammen. Tenkte at høne - det var godt! Krydret den og stekte den i ovnen. Resultat: Tørt, seigt kjøtt som vi nesten ikke kunne tygge! Huff og huff! Har aldri gjort det mer! Høne MÅ kokes lenge. Da blir det knallgodt! Ha gjerne litt hel ingefær oppi kokevannet - det gir en veldig god smak, sammen med salt og pepper. Vi lager en knallgod tomatsalat (lasary) til når vi har høne: En løk hakkes smått, 3-4-5 tomater hakkes smått. Smakes til med salt og pepper. Salaten er best hvis den står noen timer i kjøleskap og trekker til seg krydderet. Kokt ris, kokt høne m/ingefærsmak og lasary - det er smaskens! Å - det fikk jeg lyst på nå! Sikkert et par år siden vi hadde det! Tusen takk for svar! Hvor lenge koker du den ca.? Jeg husker at moren min hadde den i ovnen, og det ble også veldig godt! Da laget hun en frikasésaus til. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Tusen takk for svar! Hvor lenge koker du den ca.? Jeg husker at moren min hadde den i ovnen, og det ble også veldig godt! Da laget hun en frikasésaus til. Husker ikke - kanskje halvannen time? Du må sjekke om kjøttet løsner fra beina. Smak deg til med krydder i kraften. Kraften er veldig god å helle over risen. Hvis du ikke liker hønsefettet, kan du jo fjerne det før du har kjøttet i gryta - det er jo så enkelt på kylling og høne :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Åh, det hørtes godt ut! (ikke den knusktørre varianten, altså, men den du skisserer sist der, hehe) Ja, jeg ble sulten sjøl jeg, når jeg skrev om det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.