Gå til innhold

høner

Gjest takk for lett oppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tilbereder jeg de i ovnen?

Skrevet

Høner er best rå, og ribbet :-)

"........................................."

Skrevet

Høner er best rå, og ribbet :-)

"........................................."

Hva bruker du hønene til? :-p

Skrevet

Hva bruker du hønene til? :-p

Det er det som regel hønene selv som bestemmer :-)

"............................................"

Skrevet

Høne må kokes lenge og vel for å bli mør nok til å spises.

Skrevet

Da jeg var nyforelsket med han som ble min mann, skulle jeg lage middag til ham en av de første helgene vi var sammen. Tenkte at høne - det var godt!

Krydret den og stekte den i ovnen. Resultat: Tørt, seigt kjøtt som vi nesten ikke kunne tygge! Huff og huff! Har aldri gjort det mer!

Høne MÅ kokes lenge. Da blir det knallgodt! Ha gjerne litt hel ingefær oppi kokevannet - det gir en veldig god smak, sammen med salt og pepper.

Vi lager en knallgod tomatsalat (lasary) til når vi har høne: En løk hakkes smått, 3-4-5 tomater hakkes smått. Smakes til med salt og pepper. Salaten er best hvis den står noen timer i kjøleskap og trekker til seg krydderet.

Kokt ris, kokt høne m/ingefærsmak og lasary - det er smaskens!

Å - det fikk jeg lyst på nå! Sikkert et par år siden vi hadde det!

Skrevet

Da jeg var nyforelsket med han som ble min mann, skulle jeg lage middag til ham en av de første helgene vi var sammen. Tenkte at høne - det var godt!

Krydret den og stekte den i ovnen. Resultat: Tørt, seigt kjøtt som vi nesten ikke kunne tygge! Huff og huff! Har aldri gjort det mer!

Høne MÅ kokes lenge. Da blir det knallgodt! Ha gjerne litt hel ingefær oppi kokevannet - det gir en veldig god smak, sammen med salt og pepper.

Vi lager en knallgod tomatsalat (lasary) til når vi har høne: En løk hakkes smått, 3-4-5 tomater hakkes smått. Smakes til med salt og pepper. Salaten er best hvis den står noen timer i kjøleskap og trekker til seg krydderet.

Åh, det hørtes godt ut!

(ikke den knusktørre varianten, altså, men den du skisserer sist der, hehe)

Skrevet

Tusen takk for svar! Hvor lenge koker du den ca.? Jeg husker at moren min hadde den i ovnen, og det ble også veldig godt! Da laget hun en frikasésaus til.

Skrevet

Tusen takk for svar! Hvor lenge koker du den ca.? Jeg husker at moren min hadde den i ovnen, og det ble også veldig godt! Da laget hun en frikasésaus til.

Husker ikke - kanskje halvannen time? Du må sjekke om kjøttet løsner fra beina. Smak deg til med krydder i kraften. Kraften er veldig god å helle over risen.

Hvis du ikke liker hønsefettet, kan du jo fjerne det før du har kjøttet i gryta - det er jo så enkelt på kylling og høne :-)

Skrevet

Åh, det hørtes godt ut!

(ikke den knusktørre varianten, altså, men den du skisserer sist der, hehe)

Ja, jeg ble sulten sjøl jeg, når jeg skrev om det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...