Gå til innhold

Hvordan snakke med 6-åring i tlf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*S*

Det er et triks det der å huske på å stille spørsmålene på en slik måte at barnet skjønner hva man vil! :-) Det er fort gjort å automatisk legge til grunn at de vil skjønne at det er en annen man egentlig skal ha tak i.

Og som nevnt i en annen tråd, så er dette med "er mamma hjemme" en klassiker. Jeg spurte sønnen til en venninne om akkurat det, og fikk en lengre utredning om at mamma var hjemme, pappa var hjemme, storebror var hjemme etc etc. *ler*

Hehe...

Skrevet

Det kan alltid være noen smart-asser som himler med øynene over at noen ikke vet hvordan de skal snakke pedagogisk korrekt med en 6-åring uten å merke dem for livet. Det er ille nok at barnet ikke har troll kjeledress og reima-tec-votter, liksom!

Jeg synes også at Ileanas spørsmål var relevant, jeg hater å snakke med små unger på telefonen, for enten sier de ingenting, eller så sier de altfor mye. Nei, et "hei, har du mammaen din der?" er mye bedre ;)

Å snakke med små barn i det hele tatt krever enten trening eller at man er et naturtalent, tror jeg :-)

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...