Gå til innhold

Flisene på badet detter ned!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bak badekaret. Hvorfor det da? Har ikke lyst til å pusse opp hele badet, kan jeg bare flise dem på igjen? Håper det bare er dårlig lim og dårlig håndverk (hus fra 70-tallet)

Skrevet

Enten så slipper veggen eller deler av veggen som flisene er limt på eller så er det selve flisene som slipper. Hvis det er det siste så kan du bare lime dem på igjen.

Men hvordan ser veggen ut under da? Det er vel ikke bruk fuktsperre hvis dette er gjort på 70-tallet.

Skrevet

Enten så slipper veggen eller deler av veggen som flisene er limt på eller så er det selve flisene som slipper. Hvis det er det siste så kan du bare lime dem på igjen.

Men hvordan ser veggen ut under da? Det er vel ikke bruk fuktsperre hvis dette er gjort på 70-tallet.

Sponplater med størkna lim på. Det er selve flisene som slipper, og det er ikke fuktig bak såvidt jeg kan se.

Skrevet

Sponplater med størkna lim på. Det er selve flisene som slipper, og det er ikke fuktig bak såvidt jeg kan se.

Da kan du lime de på igjen.

Men pass på dette med fuktighet, så lenge du mangler fuktsperre. Fliser trekker litt fuktighet også gjennom fugene.

Skrevet

Bør det silikoneres rundt?

*har ikke peiling, men har lært meg et nytt ord: silikoneres! Flott, ikke sant*

Skrevet

Kan ikke noe for det altså, men hver gang jeg ser denne overskriften i 100 nyeste så begynner hodet mitt å synge;

"Flisene på badet detter ned, ned, ned.. Ned, ned, ned.. Ned, ned, ned.." (Mel.: Hjulene på bussen)

Måtte bare si det.. *luske ut av tråden*

Skrevet

Kan ikke noe for det altså, men hver gang jeg ser denne overskriften i 100 nyeste så begynner hodet mitt å synge;

"Flisene på badet detter ned, ned, ned.. Ned, ned, ned.. Ned, ned, ned.." (Mel.: Hjulene på bussen)

Bare vent til du har vært igjennom et babysvømmekurs om et knapt år eller noe sånt, da har du den sangen på hjernen for alltid...

*nynner videre*

Skrevet

Kanskje vi skulle flislegge og silikonere hodet ditt?

Skrevet

Bare vent til du har vært igjennom et babysvømmekurs om et knapt år eller noe sånt, da har du den sangen på hjernen for alltid...

*nynner videre*

He he he, enig med deg i det :-)

Skrevet

Finnes det sprekker i fugene i området der flisene løsner? Hvis dere dusjer direkte mot flisene kan det hende at det har påvirket limet bak flisene da fuger og flis ikke er vanntette. Derfor en må ha membran bak. For å unngå mer skader ville jeg ha byttet ut badekaret med et dusjkabinett for å unngå vannsøl direkte på flisene siden det ikke er membran bak. Begynner det å danne seg sopp og råteskader kan det fort bli dyrt. Kanskje du kan få noen til å komme å måle om det er fuktighet i veggen bak flisene - eller du kan låne instrument å måle selv. Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...