Gjest håreteogrådvill Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Det lurer jeg på! Problemet mitt er at hårfjerningskrem svir utrolig mye pga tørr hud. Barbering med høvel får jeg røde "nupper" av og dette klør veldig i ettertid. Hvordan gjør du det? Smører du på noe i etterkant? Hjelp en rådvill som ønsker seg en hårfri jul! (ikke på hodet da 0 Siter
Gjest zaumfar Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Hvorfor er det så mye mer ille med hår på leggene enn på hodet? 0 Siter
Babette Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Jeg bruker barberhøvel og vanlig dusjsepe i dusjen. Det blir helt glatt. Smører meg alltid med bodylotion etter dusjen uansett om jeg har barbert eller ikke. 0 Siter
Gjest skummeline Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Bruker du barberskum når du barberer leggene? Det gjør jeg, og da blir de fine og myke. Fås i dameavdelingen. Ellers kan du kanskje prøve med Aloe Vera olje? 0 Siter
carma Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Bruk alltid ren og skarp høvel. Hvis den er sløv (eller dårlig kvalitet) så blir det nupper og sår. Bruk godt med skum/mild såpe og ta små områder av gangen. Hvis du pleier å bli tørr og sår etterpå så prøv å smøre leggene med Natusan Baby-oil gel _før_ du tørker deg - altså på våt hud. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Jeg sitter i badekaret (med vann!) når jeg barberer meg. Bruker mye barberskum og skifter bladet på høvelen ca. hver 3-4. gang. Leggene er det aldri noe problem med, antagelig er de herdet etter mange års barbering. ) Øverst på lårene inn mot skrittet derimot hender det jeg blir litt rødnuppete, men det blir bedre om jeg smører inn med aloe vera-gel etterpå. 0 Siter
Goliath Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Samboeren bruker høvel og vanlig dusjsåpe - og min erfaring er at det blir veldig glatt, mykt og fint:-) 0 Siter
serendipity Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Barberhøvel og gelè i dusjen. Shaver annenhverdag på sommeren. Vinterstid ca. to ganger i uken. Blir ikke nuppete eller klør. Smør med Aloe verà etterpå. Skift blad ofte. 0 Siter
Speak Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Har samme problem som deg. I tillegg har jeg harde hår når de begynner å gro. Jeg bruker derfor voks. Kjøper varmvoks. En boks koster ca. 80,- og varer til 3-4 ganger. Da blir legger og bikinilinjen fin i 2-3 uker i hvertfall. (Det gror som et ugress på meg:-( 0 Siter
Speak Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Hvorfor er det så mye mer ille med hår på leggene enn på hodet? Ikke lekkert på lange svarte hår under tynne strømper..... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Jeg bruker høvel - ren, ny og skarp av god kvalitet. Altfor mange damer bruker dårlig høvel eller det samme bladet for mange ganger. Bruker Gilette barberskum for sensitive skin. Skyller beina godt med varmt vann før barbering (eller bader), og skyller godt etterpå. Deretter uparfymert fuktighetskrem. Fungerer fint for meg, og jeg har veldig følsom hud. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Je barberer leggene med høvel. Når høvelen har vært brukt noen få ganger og/eller jeg bruker for lite barberskum/gele, får jeg nupper. Bruk ny høvel (women, gilette?) og gele for sensitiv hud. Vil tro dette funker? 0 Siter
Gjest zaumfar Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Ikke lekkert på lange svarte hår under tynne strømper..... Skjønner det, men hvorfor er det på andre siden vakkert med masse hår oppå hodet?? Hår er vel hår? Hvorfor MÅ det være hår et sted, men overhodet IKKE andre steder? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Lady shaver og litt vann er det eneste jeg bruker på leggene å jeg får ingen nupper etterpå. 0 Siter
Mirabell Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Skjønner det, men hvorfor er det på andre siden vakkert med masse hår oppå hodet?? Hår er vel hår? Hvorfor MÅ det være hår et sted, men overhodet IKKE andre steder? Regner med at det har med ungdommelig skjønnhet å gjøre. Unge jenter har tykt nydelig hår på hodet, og lite hår på leggene. Etterhvert som årene går, prøver man å beholde det unge utseendet... 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Bruker apilator og da blir leggene ganske bra. De helt korteste stubbene klarer den ikke å ta, men det kjennes svært lite for de er ikke mange. Vil jeg ha strøkene legger en dag så barberer jeg etter apilatoren, men ikke til vanlig. Smører med en vanlig god fugtighetskrem. (ofte så gjør mannen min det, han liker å gnugge legger og føtter - mine - og jeg liker at han gjør det) 0 Siter
Gjest nitpickers Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Lady shaver og litt vann er det eneste jeg bruker på leggene å jeg får ingen nupper etterpå. Å jeg - jeger - jegde - har jegd. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Spanderer på meg å vokse dem hos en som kan en gang i mnd. 0 Siter
Babette Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Spanderer på meg å vokse dem hos en som kan en gang i mnd. F. eks. på Madam Tussaudes vokskabinett, der er de visst flinke. 0 Siter
Gjest zaumfar Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Regner med at det har med ungdommelig skjønnhet å gjøre. Unge jenter har tykt nydelig hår på hodet, og lite hår på leggene. Etterhvert som årene går, prøver man å beholde det unge utseendet... Kvinner sliter virkelig med å forklare dette. Det morer meg litt. Mange sier at hår er ekkelt, helt til de blir konfrontert med at de har masser av det oppå hodet, og at de faktisk ØNSKER det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.