Gå til innhold

Snyter du deg i andres nærvær?

Anbefalte innlegg

Jeg snyter meg når jeg trenger å gjøre det. Hvis jeg er sørpe forkjølet går jeg ikke ut og spiser, eller på besøk. Er jeg hjemme går jeg på badet såfremst jeg ikke er så forkjølet at det renner i ett. Da _må_ man jo bare, eller mener du at man bør sitte og spise for seg selv?

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• morsan

11

• Babette

9

• Prozak

5

Mest aktive i denne tråden

For å si det sånn - om valget står mellom at folk snyter seg, eller trekker på snåtten, så foretrekker jeg definitivt det første!

Det aller verste jeg vet er folk som trekker (og deretter svelger) snuen. Uærk!

Selv har jeg ganske høy terskel på å snyte meg i andres nærvær. Må jo uansett få for å hente noe og snyte meg i. Men som sagt, er det krise så gjør jeg heller det enn å trekke det inn.

Jeg snyter meg aldri i håndflatene. legen har lært meg at man bør nyse inn i albuen.

Mye uhumskheter kunne vært unngått spredt hvis alle gjorde det.

det er jo ikke alltid det passer å vaske seg, f eks hvis man sitter på bussen. Så etterpå tar man med hendene i veska, lommebok og penger etc etc.

Dette burde egentlig inngått som et "fag" i bhg, for man ser jo småbarna nyse seg i hendene for derpå å fingre med lego etc.

For ordens skyld: Har jeg ikke mulighet til å vaske meg - så nyser heller ikke jeg i hendene - men på overarmen :-)

Jeg snyter meg i lommetørkle i andres nærvær og uten å gå på dass. Sitter jeg til bords, bruker jeg servietten.

Rekker som regel å fiske fram lommetørkleet når jeg skal nyse også.

Jeg synes ikke det er det minste uappetittlig når folk snyter seg, med mindre det skjer på nynorsk eller i genserermene.

Det er mye verre hvis de snufser hele tida.

Jeg er så redd noe skal bli "hengende" at jeg ALLTID gjør aånt alene - foran et speil! :)

Jeg pleier stort sett å nyse mot genserermet. Det er ikke alltid man har tilgang på vask der og da. Det er neppe så veldig hygienisk, men genserermet er man tross alt ikke borti like mye som hendene med etterpå. Forøvrig har jeg ikke for vane å snyte meg på ermet ;)

Søstra mi var så sjuk og feber og i halvsøvne - at hun snøt seg i dyna! hehe - skal si hun våkna! :)

Annonse

Jeg er så redd noe skal bli "hengende" at jeg ALLTID gjør aånt alene - foran et speil! :)

Spruter du full speilet da, hehe.

Jeg snyter meg som sagt hvor som helst, og har også en tendens til å bli snørrete når jeg spiser sterkt krydret mat, selv om jeg ikke er forkjølet.

Avslutter man med et grepa tak med lommetørkleet inni nesa blir det vel ikke hengende noe igjen?

Spruter du full speilet da, hehe.

Jeg snyter meg som sagt hvor som helst, og har også en tendens til å bli snørrete når jeg spiser sterkt krydret mat, selv om jeg ikke er forkjølet.

Avslutter man med et grepa tak med lommetørkleet inni nesa blir det vel ikke hengende noe igjen?

har så små og søte nesebor jeg....)

Gjest KariKruskakli

Hva skal man gjøre da, hvis man er skikkelig snørrete, og det renner hele tiden, og man er ute blant folk, på jobb eller på kafe e.l.? Man kan jo ikke gå på do hele tiden heller...

Jobb kan du gå på do. På kafe kan du gå på do.

På bussen kan du ikke og da har jeg forståelse for at folk faktisk må snyte seg.

En annen ting som er ekkelt, er når folk holder seg for munnen med hendene når de hoster. Man skal bruke armen for ikke å spre baseluskene videre.

Annonse

Gjest KariKruskakli

En annen ting:

Man skal ikke NYSE inn i håndflatene. Man skal løte arma og nyse inn mot albuleddet. Det er jo ikke _alltid_ at man har mulighet til å vaske hendene rett etter utblåsning.

Jepp, jeg er helt enig. Og jeg skrev det et annet sted her. Bare at da gjalt det hosting, men det blir det samme.

Gjest KariKruskakli

Jeg snyter meg i lommetørkle i andres nærvær og uten å gå på dass. Sitter jeg til bords, bruker jeg servietten.

Rekker som regel å fiske fram lommetørkleet når jeg skal nyse også.

Jeg synes ikke det er det minste uappetittlig når folk snyter seg, med mindre det skjer på nynorsk eller i genserermene.

Det er mye verre hvis de snufser hele tida.

"Det er mye verre hvis de snufser hele tida"

Har man ikke et toalett i nærheten, så må man selvfølgelig snyte seg. Men jeg synes faktisk man kan gå litt unna å gjøre det litt diskre. Og man gjør det virkelig ikke ved matbordet.

Jeg hater at folk snyter seg rett opp i trynet på meg. Det er skikkelig ekkelt og ufint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...