Gå til innhold

Snyter du deg i andres nærvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nemlig!

Men det er bedre at folk snyter seg enn at de sitter ved siden av deg og puster så du hører busen gli inn og ut av nesa :-)

"............................................"

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• morsan

11

• Babette

9

• Prozak

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men det er bedre at folk snyter seg enn at de sitter ved siden av deg og puster så du hører busen gli inn og ut av nesa :-)

Huff;)

Gjest Ussssjda
Skrevet

Eller når de tar et skikkelig snørrmagadrag! ;D)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det prøver jeg å lære sønnen min å ikke gjøre, for det kommer ut gjennom ørene isteden.

Gjest Ussssjda
Skrevet

Det prøver jeg å lære sønnen min å ikke gjøre, for det kommer ut gjennom ørene isteden.

Seriøst? eller bare skremmer du han med det utsagnet? :o)))

Ser for meg at snørra renner ut av ørene på sønnen din...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Seriøst? eller bare skremmer du han med det utsagnet? :o)))

Ser for meg at snørra renner ut av ørene på sønnen din...

Dessverre, så er det sant.

Han har en medfødt immunsvikt, som ble oppdaget da han var 11.

Slim og øreproblemer har han omtrent konstant. Nedsatt hørsel som følge av det. Var helt fin i sommer men nå er det på`n igjen.

Til tross for det har han ikke hatt lungebetennelser, feber eller vært ordentlig syk siden han begynte på medisiner for over et år siden. Så det er da stor fremgang ihvertfall.

Skrevet

"Eller når de tar et skikkelig snørrmagadrag! ;D)"

...etterfulgt av et høylydt *SVELG*

Gjest Ussssjda
Skrevet

Og et Raaaap! ;)

Skrevet

Og et Raaaap! ;)

Og litt høylydt smatting etterpå, mens man lener seg bakover på stolen og strekker seg godt :-)

"............................................."

Gjest Ussssjda
Skrevet

Slim og øreproblemer har han omtrent konstant. Nedsatt hørsel som følge av det. Var helt fin i sommer men nå er det på`n igjen.

Til tross for det har han ikke hatt lungebetennelser, feber eller vært ordentlig syk siden han begynte på medisiner for over et år siden. Så det er da stor fremgang ihvertfall.

Huff da, så det var alvor, jeg begynte å lure på om det kunne skje med hvemsomhelst.

Håper sønnen din blir bedre etterhvert, kan han kansje vokse det av seg?

Merkelig det med ørene, for når jeg er forkjøla blir jeg også fuktig i ørene, det renner nesten ut av dem.

Det samme skjer når jeg får tårer i øynene (blir fuktig i ørene). Henger dette systemet (øyne, nese, ører) sammen, eller er jeg kansje litt unormal?

Gjest Ussssjda
Skrevet

Og litt høylydt smatting etterpå, mens man lener seg bakover på stolen og strekker seg godt :-)

"............................................."

:-)

Skrevet

Uff da. Har du merket dette siden han var liten, eller har det kommet snikende? Likner det litt astmabarn, som surkler og er tette?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Huff da, så det var alvor, jeg begynte å lure på om det kunne skje med hvemsomhelst.

Håper sønnen din blir bedre etterhvert, kan han kansje vokse det av seg?

Merkelig det med ørene, for når jeg er forkjøla blir jeg også fuktig i ørene, det renner nesten ut av dem.

Det samme skjer når jeg får tårer i øynene (blir fuktig i ørene). Henger dette systemet (øyne, nese, ører) sammen, eller er jeg kansje litt unormal?

Immunsvikten vil han ha hele livet. Mangler noen antistoffer i blodet, som kroppen ikke greier å produsere selv. Så derfor får han dette i sprøyte som han setter på seg selv 1 gang i uka. Han sitter med den 3 timer gangen.

Det går helt fint og han er så flink og ordner alt selv.

Det med ørene håper vi jo at han vokser av seg i puberteten.. Hvis ikke er det snakk om operasjon. Om de ikke prøver å øke medisindosen først da.

Det så så fint ut i sommer. I hele vår og sommer var ørene helt fine og hørselen helt bra. Det var en ny opplevelse for han. Først da skjønte han hvor dårlig han hadde hørt. Han var jo vant til å høre lydene "inni seg" som han sier.

Da hørselen var god, sa han at det virket som lyden gikk tvers gjennom hodet. Det var hans måte å si at han hørte så godt;)

Vi er bare så glad for at dette ble oppdaget og at han får hjelp. Hele gutten er som født på ny, og han er mye mer sprudlende og har mer energi.

Hvis han bare får skikk på ørene nå, så er ikke immunsvikten lenger noe som vil plage han.

Skrevet

..som min kollega gjør flere ganger i minuttet, hele dagen, når hun er forkjøla... *KVALM*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Uff da. Har du merket dette siden han var liten, eller har det kommet snikende? Likner det litt astmabarn, som surkler og er tette?

Jeg merket det bare etter noen dager.

Vi har vært utallige ganger til forskjellige leger og spesialister.

Det var da jeg først øste ut min fortvilelse til en øre, nese, halslege på Louisenberg han hendvendte oss videre til en mer omfattende blodprøve.

Ørene var ikke lenger det største problemet, men alle lungebettennelsene han hadde på rekke og rad.

Da hadde han gått på Loisenberg i mange år allerede.

Fastleger gjør ingenting.

Jeg ba om en ordentlig blodprøve flere ganger jeg. Fikk til beskjed at det var ingen vits, for kostholdet er så bra her i Norge.

Men dette hadde jo ikke noe med kostholdet å gjøre. Det kunne ha vært oppdaget for lenge siden.

Vi fløy også til astmaleger diverse ganger. Helt bortkastet.Astmamedisine hjalp jo ikke på han.

Det har generelt vært mange turer til lege og sykehus. Noe som gjør at jeg aldri gidder å gå til legen selv.

Har ikke vært til legen siden fastlegeordingen trådte i kraft jeg.

Skrevet

Jeg merket det bare etter noen dager.

Vi har vært utallige ganger til forskjellige leger og spesialister.

Det var da jeg først øste ut min fortvilelse til en øre, nese, halslege på Louisenberg han hendvendte oss videre til en mer omfattende blodprøve.

Ørene var ikke lenger det største problemet, men alle lungebettennelsene han hadde på rekke og rad.

Da hadde han gått på Loisenberg i mange år allerede.

Fastleger gjør ingenting.

Jeg ba om en ordentlig blodprøve flere ganger jeg. Fikk til beskjed at det var ingen vits, for kostholdet er så bra her i Norge.

Men dette hadde jo ikke noe med kostholdet å gjøre. Det kunne ha vært oppdaget for lenge siden.

Vi fløy også til astmaleger diverse ganger. Helt bortkastet.Astmamedisine hjalp jo ikke på han.

Det har generelt vært mange turer til lege og sykehus. Noe som gjør at jeg aldri gidder å gå til legen selv.

Har ikke vært til legen siden fastlegeordingen trådte i kraft jeg.

Huff, det er nok ikke bestandig lett å være syk i Norge om man ikke har et helt klassisk sykdomsbilde. Fint at dere fant ut årsaken til at han var så mye syk, og at det er medisiner som hjelper ham til å leve mer normalt!

Mvh

Skrevet

Ifølge en øre-nese-hals lege vi var hos i høst så er det den rette måten å snyte seg på. Hvis man snyter snørret ut av nesen tømmer man bare de ytterste 2-3 cm og resten av snørra farer tilbake til den ikke skal, nemlig til bihulene.

Når man tar en realt magadrag så suges snørra ut av bihulene og bakover i svelget. Hvor man så kan spytte den ut eller svelge den.

Men jeg er skjønt enig i at det er skikkelig ekkelt!

Gjest snufsegurimalla
Skrevet

Fælt så strenge folk var på denne tråden da!

Jeg har ikke noe bevisst forhold til når og hvor jeg snyter meg. Jeg går der hvor jeg finner papir og snur ryggen til hvis jeg er sammen med folk.

Hvis jeg ikke er i nærheten av papir så må jeg dra det bakover, og hvis nesa renner noe innmari, så gjør jeg også det.

Av og til når jeg spiser en spesiell type mat så begynner nesen å renne uten at det nødvendigvis er vanlig snørr, og da renner det i et kjør og kan faktisk ikke stå på do til det gir seg. Da hadde jeg ikke fått spist maten!

Jeg er forresten ikke så nøye på å vaske meg på hendene etter jeg har snytt meg heller. Jeg må jo være HELT disgusting! Tenker at så lenge jeg snyter meg i papir og ikke er i nærheten av å få noe på hendene så... ja?

Tenker at det er forskjell på hva man lærer hjemme jeg...

Skrevet

Ifølge en øre-nese-hals lege vi var hos i høst så er det den rette måten å snyte seg på. Hvis man snyter snørret ut av nesen tømmer man bare de ytterste 2-3 cm og resten av snørra farer tilbake til den ikke skal, nemlig til bihulene.

Når man tar en realt magadrag så suges snørra ut av bihulene og bakover i svelget. Hvor man så kan spytte den ut eller svelge den.

Men jeg er skjønt enig i at det er skikkelig ekkelt!

Greit å gjøre det et sted hvor man kan spytte det ut, ihvertfall - hvis man ikke er alene :-)

".............................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Fælt så strenge folk var på denne tråden da!

Jeg har ikke noe bevisst forhold til når og hvor jeg snyter meg. Jeg går der hvor jeg finner papir og snur ryggen til hvis jeg er sammen med folk.

Hvis jeg ikke er i nærheten av papir så må jeg dra det bakover, og hvis nesa renner noe innmari, så gjør jeg også det.

Av og til når jeg spiser en spesiell type mat så begynner nesen å renne uten at det nødvendigvis er vanlig snørr, og da renner det i et kjør og kan faktisk ikke stå på do til det gir seg. Da hadde jeg ikke fått spist maten!

Jeg er forresten ikke så nøye på å vaske meg på hendene etter jeg har snytt meg heller. Jeg må jo være HELT disgusting! Tenker at så lenge jeg snyter meg i papir og ikke er i nærheten av å få noe på hendene så... ja?

Tenker at det er forskjell på hva man lærer hjemme jeg...

Det verste er når man bruker lommtørkle som man putter ned i lomma og bruker om igjen.

Klart man får noe på hendene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...