Gå til innhold

Hvis det var lov med surrugatmødre i Norge, ville du foretretrukket det.?.

Anbefalte innlegg

Gjest home and away igjen
Skrevet

fremfor adopsjon?

ser på Home and Away hvor Sally og Flynn skal få en bekjent til å bære frem barnet deres, da ikke kan få barn selv

for meg blir det nesten som å kjøpe en hund av en veninne som er hundeoppretter. Selv om jeg har betalt for det, så føler jeg at hunden er hennes også, at jeg ikke kan fri meg fra det

Hvordan ville dere sett på denne muligheten ? Ville dere syntes det var problematisk at en veninne bar frem barnet ditt/deres?

Skrevet

Rart, jeg satt akkurat å filosoferte rundt det samme spørsmålet i går selv: så flott at det finnes surrogatmødre som kan hjelpe de som ikke kan bære frem barn selv!

Jeg har ingen betenkeligheter, surrogatmødre er en flott løsning!

Jeg synes ikke du kan sammenligne surrogatløsningen med det å kjøpe seg en hund.

Husk, i dagens samfunn kan ALT (nesten!) kjøpes for penger. Det er ikke værre å gi penger til en surrogatmor enn en privat ivf-klinikk.

Om jeg hadde problemer, og hadde masse penger, så ville jeg gått for det.:o)

Men jeg ville valgt en ukjent kvinne fra et anerkjent byrå, sånn som homo-Arve gjorde. :)

Alle papirene måtte være i orden.

Skrevet

Nei, jeg ville aldri benyttet meg av den muligheten.

Gjest home and away igjen
Skrevet

Rart, jeg satt akkurat å filosoferte rundt det samme spørsmålet i går selv: så flott at det finnes surrogatmødre som kan hjelpe de som ikke kan bære frem barn selv!

Jeg har ingen betenkeligheter, surrogatmødre er en flott løsning!

Jeg synes ikke du kan sammenligne surrogatløsningen med det å kjøpe seg en hund.

Husk, i dagens samfunn kan ALT (nesten!) kjøpes for penger. Det er ikke værre å gi penger til en surrogatmor enn en privat ivf-klinikk.

Om jeg hadde problemer, og hadde masse penger, så ville jeg gått for det.:o)

Men jeg ville valgt en ukjent kvinne fra et anerkjent byrå, sånn som homo-Arve gjorde. :)

Alle papirene måtte være i orden.

jeg tenker at hvis jeg skulle gått til det skrittet å velge en surrogattmor (hvordan staves det?) så skulle det ikke vært noen av mine nærmeste som skulle bære det frem.

jeg hadde da følt at barnet var en del av henne også. Og det blir feil hvis man ønsker seg et "eget barn"

Så hvis jeg skulle valgt løsningen måtte det blitt en helt fremmed person som gjerne bodde i en annen verdensdel (vet jeg høres egoistisk ut her men...)

det å kjøpe hund kan kanskje ikke helt sammenliknes men jeg får litt av den samme følelsen. At hunden er ikke bare min, den er min veninne sin også fordi den har kommet fra hennes hund.

Skrevet

jeg tenker at hvis jeg skulle gått til det skrittet å velge en surrogattmor (hvordan staves det?) så skulle det ikke vært noen av mine nærmeste som skulle bære det frem.

jeg hadde da følt at barnet var en del av henne også. Og det blir feil hvis man ønsker seg et "eget barn"

Så hvis jeg skulle valgt løsningen måtte det blitt en helt fremmed person som gjerne bodde i en annen verdensdel (vet jeg høres egoistisk ut her men...)

det å kjøpe hund kan kanskje ikke helt sammenliknes men jeg får litt av den samme følelsen. At hunden er ikke bare min, den er min veninne sin også fordi den har kommet fra hennes hund.

Hehehehe, det var en litt rar tankegang.

Jeg ville også ha en ukjent surrogat. Det ville vært litt rart om en fra samme sted skulle spankulere rundt meg nesten daglig å ruge på _min_ unge.

Men ungen ville jo uansett ikke vært hennes da, du mente vel å bruke dine egg og din partners "varer"?

Da ville surrogatmoren ikke ha noen som helst genetisk tilknytning til barnet, dermed var ikke "hunden" hennes, selv om den lå i hennes mage.

Jeg ville forresten heller gått for surrogatmor enn adopsjon, fordi jeg helst ønsker barn med lik hudfarge som min (slippe at barnet ble utsatt for rasisme).

Ved adopsjon må du også godkjennes, være tilnærmet *perfekt*. Hadde ikke gidda den prosessen. :(

Skrevet

Nei det ville jeg aldri i livet ha gjort.

Hvorfor ikke?

Skrevet

Hvorfor ikke?

Jeg hadde rett og slett ikke følt meg komfortabel med dette, ikke noen annen grunn enn dette tror jeg.

Jeg tror nok ikke jeg hadde klart egg/sæddonasjon heller, men det er meg.

Skrevet

Jeg ville mye heller valgt adopsjon enn å føde barnet selv eller at en venninne fødte det. For min del har adopsjon alltid vært førstevalget, noe jeg har ønsket fra jeg selv var lita jente. Syns det er dobbelt meningsfullt å få bli mamma til et barn som allerede er født og som trenger foreldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...