Gå til innhold

Blir det riktig å kalle en du deler kollektiv/leielighet med for samboer?

Anbefalte innlegg

Gjest samboer uten forhold

hvis man ikke har noe forhold?

var ute sammen med noen folk, og en jente presenterte en annen jente for meg som sin samboer. Da tenkte jeg og mange andre også at de var et par.Men de var ikke det

Bruker dere også det ordet om folk dere deler boenhet med?

Finnes det noe bedre ord, så folk ikke misforstår?

Fortsetter under...

Ville ikke kalt en jeg bare deler leilighet med for samboer uten at det var et kjæresteforhold mellom oss.

Det amerikanske ordet "roommate" er jo mye bedre, men har vi det samme på norsk? Romkamerat?

Nei, jeg synes ikke samboer er det samme som å dele leilighet med en du ikke har et forhold til og hvor dere har separate soverom.

Jeg vet om to stk. som delte bad og de kalte seg sambadere. ;o)

Ville ikke kalt en jeg bare deler leilighet med for samboer uten at det var et kjæresteforhold mellom oss.

Det amerikanske ordet "roommate" er jo mye bedre, men har vi det samme på norsk? Romkamerat?

Nei, det blir vel ikke helt det samme. Romkamerat indikerer at de bor på samme rom, som i et internat eller i militæret eller noe, synes jeg.

Annonse

Nei, jeg synes ikke samboer er det samme som å dele leilighet med en du ikke har et forhold til og hvor dere har separate soverom.

Jeg vet om to stk. som delte bad og de kalte seg sambadere. ;o)

Og jeg hadde to kamerater som kalte seg "samleigare" ;)

Personlig synes jeg samboer høres nokså upersonlig ut. Jeg kaller min for kjæreste, ikke samboer. Samboer høres ut som en nedgradering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...