Gå til innhold

Hva får mamma i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir dere til deres mor i julegave? Min ønsker seg ingenting, og jeg sliter med å finne på noe mer. Hun har også bursdag i romjula, og jeg har hjulpet min far med bursdagsgave, i tillegg til den jeg selv gir. Han vil gjerne ha hjelp til julegava, og jeg vil gjerne gi henne noe i julegave... Men nå har fantasien møtt veggen!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Meg1365380063

7

• laguna1365380434

7

• Gemini

6

• Åsemor

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi gir gavekort på Ikea til henne iår. Fordi vi vet hun trenger ting derfra, men kommer ikke til å kjøpe det selv. Dessuten ønsker hun seg ingenting. *s*

Skrevet

Jeg har gitt henne en flaske fæl likør. (Det var HUN som ønsket seg den, da!!)

I tillegg får hun et bilde som hun IKKE har ønsket seg, men forhåpentligvis blir glad for likevel :o)

Skrevet

Jeg skal gi min mor 3 timer på spa. Hun trenger å tenke litt på seg selv.

PS dette er julegave og bursdagsgave da hun har bursdag i januar.

Skrevet

Fra ungene gir jeg henne noen nye kasseroller. Fra meg får hun nye former for å steke brød i.

Skrevet

Hun får morgenkåpe som hun ønsket seg.

En DVD.

Og fotoalbum med bilder av guttungen, siden hun ikke er flink til og ta bilder, og om hun tar så somler hun seg aldri til og sette de i album.

Ett år fikk hun gavekort på aromaterapi, det var stor suksess.

Skrevet

Hun får den boka til Skjærven (er det sånn det staves tro) Typisk Norsk!

Skrevet

Mamma og pappa får en kalender med bilder av barna og en flaske vin på deling.

Mamma får en eske sjokoladekonfekt (en sånn en som jeg robba og lot 5 biter ligge igjen når jeg var 10 år, fikk mye kjeft, men nå betaler jeg tilbake :)).

Pappa får en t-skjorte med heia Norge og marsipan som er det beste han vet.

Skrevet

I år står jeg litt stille sjøl, har foreløpig kjøpt Sissel Kyrkjebø sin nyeste CD (Vinternatt tror jeg den heter). Tror jeg skal legge CD-en sammen med noe annet, men det er den tyngste gaven å kjøpe i år, fordi jeg og moren min dessverre har et mildt sagt elendig forhold. Men føler jo allikevel jeg må kjøpe noe...

For en del år tilbake ga jeg gavekort på aromaterapi, ser flere nevner det, og særlig når det er en kombi bursdag og jul, evt. rund bursdag, så er det jo en fin gaveide. :-)

Skrevet

Min mamma får en velværedag i kombinert bursdag/julegave av meg og mine to søsken. Det er henne vel unnet! I tillegg får hun noe av barnebarna sine

Skrevet

I år står jeg litt stille sjøl, har foreløpig kjøpt Sissel Kyrkjebø sin nyeste CD (Vinternatt tror jeg den heter). Tror jeg skal legge CD-en sammen med noe annet, men det er den tyngste gaven å kjøpe i år, fordi jeg og moren min dessverre har et mildt sagt elendig forhold. Men føler jo allikevel jeg må kjøpe noe...

For en del år tilbake ga jeg gavekort på aromaterapi, ser flere nevner det, og særlig når det er en kombi bursdag og jul, evt. rund bursdag, så er det jo en fin gaveide. :-)

Hadde jeg vært nisse og fått bestemme, hadde jeg ment at mamma ikke har vært snill nok i år til å få gave...

Jeg har allerede kjøpt bursdagsgave, så jeg trenger en isolert julegave.

Det er mange fine gaver som nevnes her, men ikke helt for min mamma. Hun bor ti mil fra Ikea, drikker ikke alkohol, spiser ikke sjokolade, har ikke cd-spiller, leser ikke, har ikke brukt opp badeskummet fra i fjor, har tilsynelatende alt hun trenger... Sukk...

Skrevet

Hadde jeg vært nisse og fått bestemme, hadde jeg ment at mamma ikke har vært snill nok i år til å få gave...

Det er mange fine gaver som nevnes her, men ikke helt for min mamma. Hun bor ti mil fra Ikea, drikker ikke alkohol, spiser ikke sjokolade, har ikke cd-spiller, leser ikke, har ikke brukt opp badeskummet fra i fjor, har tilsynelatende alt hun trenger... Sukk...

En stor kurv som du fyller med ting hun liker?

En shampo + balsam (som hun liker, eller en litt dyrere enn du tror hun kjøper til vanlig). Tilsvarende dusjsåpe og bodylotion. God kaffe (fra kaffe-/tebutikk). Røkelaks, nøtter, frukt osv.

Men for all del, jeg skjønner hvordan du har det, min mor er også svært sær når det gjelder alt mulig. Husker hun fikk parfymer da jeg var barn, som hun ikke ville bruke, for hun bruker DEN ene parfymen, og ferdig med det. (Og det var snakk om gode og dyre parfymer hun fikk, ikke noe skvip eller sære lukter). Og særheten går igjen på de fleste områder i livet... *sukk*

Skrevet

Hun får en ulltrøye, innrammet fotografbilde av snuppa, og kalender med bilder av snuppa. Hun har ønsket seg alt sammen.

Skrevet

Hun får en ulltrøye, innrammet fotografbilde av snuppa, og kalender med bilder av snuppa. Hun har ønsket seg alt sammen.

Så jeg må altså reprodusere meg før jeg finner noe å gi til mitt eget opphav? Vel, det vil IKKE skje! :-)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg kjøpte telefon og to bærbare telefoner for det trenge hun.

Gjest Skjult ID
Skrevet

Vel, jeg har heller ikke noe godt og nært forhold til moren min, det har liksom alltid vært to fronter.

Hun har duret som en ping-pongball mellom de to frontene.

Det har vært for mye baksnakkelser og konspirasjoner i alle år.

Flere som kjenner igjen den? ;)

Men jeg er voksen nok til å svelge mine kameler og kjøpe gave iallefall, dessuten begynner hun å bli gammel, og gamle mennesker bråker man ikke med. :-)

Skrevet

Så jeg må altså reprodusere meg før jeg finner noe å gi til mitt eget opphav? Vel, det vil IKKE skje! :-)

Hehe... En ulltrøye da! Eller helt sett med ullundertøy. Og gåstaver. Så kan hun begynne å trimme litt. ;)

Skrevet

Vi gir gavekort på Ikea til henne iår. Fordi vi vet hun trenger ting derfra, men kommer ikke til å kjøpe det selv. Dessuten ønsker hun seg ingenting. *s*

Hm. Jeg pleier å få fine cd'er med bra rockemusikk jeg ikke har oppdaget sjøl av MIN datter.

*sukker gammelt og slitt*

Skrevet

Vel, jeg har heller ikke noe godt og nært forhold til moren min, det har liksom alltid vært to fronter.

Hun har duret som en ping-pongball mellom de to frontene.

Det har vært for mye baksnakkelser og konspirasjoner i alle år.

Flere som kjenner igjen den? ;)

Men jeg er voksen nok til å svelge mine kameler og kjøpe gave iallefall, dessuten begynner hun å bli gammel, og gamle mennesker bråker man ikke med. :-)

Ja, der var det mye kjent...

Men hvorfor ikke bråke med gamle mennesker? Det er da slett ikke alle gamle som er så milde og snille på sine eldre dager...?

Eller er det arven du tenker å å sikre...? hehe

Skrevet

Hm. Jeg pleier å få fine cd'er med bra rockemusikk jeg ikke har oppdaget sjøl av MIN datter.

*sukker gammelt og slitt*

Men det virker jo som du faktisk setter pris på det?

Prøv å kjøpe gave til en som ikke vil prøve noe som helst nytt...

*dobbeltsukk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...