Gå til innhold

Hva får mamma i julegave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Meg1365380063

7

• laguna1365380434

7

• Gemini

6

• Åsemor

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Skjult ID

Ja, der var det mye kjent...

Men hvorfor ikke bråke med gamle mennesker? Det er da slett ikke alle gamle som er så milde og snille på sine eldre dager...?

Eller er det arven du tenker å å sikre...? hehe

Jeg kunne aldri smisket meg til arv, så det er sagt.

Men det finnes ingen arv å hente heller, så jeg er frikjent for den baktanken :-)

Jeg mener man ikke bør bråke med eldre damer, fordi de ofte har sykdom og dårlig helse å slite med.

Livet er så kort.

Men det er andre slektninger jeg bevisst skygger unna, en person som har oppført seg j*vlig.

Hadde jeg vært nisse og fått bestemme, hadde jeg ment at mamma ikke har vært snill nok i år til å få gave...

Jeg har allerede kjøpt bursdagsgave, så jeg trenger en isolert julegave.

Det er mange fine gaver som nevnes her, men ikke helt for min mamma. Hun bor ti mil fra Ikea, drikker ikke alkohol, spiser ikke sjokolade, har ikke cd-spiller, leser ikke, har ikke brukt opp badeskummet fra i fjor, har tilsynelatende alt hun trenger... Sukk...

Kanskje du kan kjøpe en CD-spiller? Selv hadde jeg mange CD-plater, før jeg endelig kjøpte meg en CD-spiller...

Selv kjøpte jeg varme hansker og sjal + et gavesett med dusjsåpe, shampo og lotion til mamma.

Nå vet jo ikke vi om mammaen din er 30 eller 100 år; ønskene kan jo være noe forskjellige! Jeg pleier noen ganger å kikke/lytte etter om mamma mangler noe når jeg er hjemme på besøk, men noen ganger har jeg glemt det når jul eller fødselsdag nærmer seg.

Jeg kunne aldri smisket meg til arv, så det er sagt.

Men det finnes ingen arv å hente heller, så jeg er frikjent for den baktanken :-)

Jeg mener man ikke bør bråke med eldre damer, fordi de ofte har sykdom og dårlig helse å slite med.

Livet er så kort.

Men det er andre slektninger jeg bevisst skygger unna, en person som har oppført seg j*vlig.

Nå kan jo også mødre være relativt unge personer, så jeg håper i hvert fall at forholdet vårt blir bedre. Hun er ikke 50, og jeg orker ikke 20-30-40 år med dette helvetet framover. Hun er ung nok til å tåle en konfrontasjon, men jeg er for ung til at hun tar meg seriøst overhode. Jeg er 25. Men jeg er også for gammel til at hun vil ta noe hensyn... Blæh!

Annonse

Gjest lysrøret

Min mor får ny veske og ny lommebok. Dette er gaver som slites i løpet av et år og koselig å få nytt av.

Løser din mor kryssord ? Det finnes jo egne oppslagsverk for dette. Greit å ha for hånden.

Hva med ny perm eller hårklipp?

Liker hun å stelle med hage? Noe å kjøpe av hageutstyr for våren?

en toalettveske som er mer praktisk enn fin...hun sa hun øsnekt seg en fin en, men da jeg løp rundt og kikket fant jeg ut at jeg ikke visste hvilke hun ville synes var fine, fjollete, fæle osc...så det ble en litt kjedelig, men praktisk og safe toalettveske fra body shop, og en god hånd/neglkrem i tillegg...

Kanskje du kan kjøpe en CD-spiller? Selv hadde jeg mange CD-plater, før jeg endelig kjøpte meg en CD-spiller...

Selv kjøpte jeg varme hansker og sjal + et gavesett med dusjsåpe, shampo og lotion til mamma.

Nå vet jo ikke vi om mammaen din er 30 eller 100 år; ønskene kan jo være noe forskjellige! Jeg pleier noen ganger å kikke/lytte etter om mamma mangler noe når jeg er hjemme på besøk, men noen ganger har jeg glemt det når jul eller fødselsdag nærmer seg.

Jeg har ikke en gang tenkt på cd-spiller! Ser at Elkjøp har flere billige, så da tror jeg at jeg går for det! Takk for påminnelse og spark bak - noen ganger er de mest åpenbare gavene veldig fjerne!

Gavekort på enten hudpleie, fotpleie, aromamassasje eller SPA-opphold.

Et mykt og varmt sjal, til både stua og uteliv.

Et pelspledd.

Lekre støvletter.

Gavekort på en helg i en storby. Gjør avtale med mannen til ei venninne, så får de gave de kan nyte sammen.

Bok om stjernetegn, alternativ behandling, hudpleie, helsekost, farge og stil eller hva hun nå er interessert i.

Parfyme (Laura liker de aller fleste!)

Et halssmykke, armbånd eller øredobber.

En lekker genser.

Jeg har ikke en gang tenkt på cd-spiller! Ser at Elkjøp har flere billige, så da tror jeg at jeg går for det! Takk for påminnelse og spark bak - noen ganger er de mest åpenbare gavene veldig fjerne!

Så fint! Mamma måtte også ymte frampå et år om at hun ikke hadde CD-spiller, så hun fikk ikkje spilt CD-en hun hadde fått...

Annonse

Nå kan jo også mødre være relativt unge personer, så jeg håper i hvert fall at forholdet vårt blir bedre. Hun er ikke 50, og jeg orker ikke 20-30-40 år med dette helvetet framover. Hun er ung nok til å tåle en konfrontasjon, men jeg er for ung til at hun tar meg seriøst overhode. Jeg er 25. Men jeg er også for gammel til at hun vil ta noe hensyn... Blæh!

Jeg skal ikke ta fra deg håpet, for din mor er jo ikke min.

Men jeg har tatt konfrontasjonen, uten at det har hjulpet. Jeg har snakket ut, uten at det har hjulpet. Jeg har satt grenser, uten at det har hjulpet. Jeg er ti år eldre enn deg, men respekt er fortsatt mangelvare.

Og om ikke det er nok: Andre i familien har gått i familieterapi med henne, uten at det har hjulpet på deres relasjon...

laguna1365380434

Min mor (53) får:

* Hudkrem, sånn African spa fra Bodyshop

* Sort dagsplanlegger

* Hotell i særklasse på DVD

* Hyggelig bokstøtte

* Sånn dilldall med perler(?) til å for eksempel legge i vinduskarmen,og røkelse.

*Sudokuhefte og lite mobiltelefonsmykke

*Cd singel med Madrugada/Ane Brun fra pusekattene!

:-)

Også lurer jeg påå kjøpe et lite, billig smykke i tillegg, eller eipocketbok. Hm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...