Gjest zoloftbruker Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 å bruke zploft for lenge? Jeg har allerede gått på det i 3 år, og klarer meg ikke uten...... Og en ting til.Går det an å måle noradrenalin og serotonin ? Jeg mener for å sjekke om jeg har mangel på det?? 0 Siter
thinkerbell Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Zoloft er vanligvis et svært godt medikament og hjelper deg deg bør du nok fortsette en stund til. Langtidsvirkningene av Zoloft konkret vet jeg lite om. Ønsker du å trappe ned bør du gjøre dette i samsvar med din lege. For å måle seotonin tar du en enkel blodprøve. 0 Siter
Gjest wiggum Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Zoloft er vanligvis et svært godt medikament og hjelper deg deg bør du nok fortsette en stund til. Langtidsvirkningene av Zoloft konkret vet jeg lite om. Ønsker du å trappe ned bør du gjøre dette i samsvar med din lege. For å måle seotonin tar du en enkel blodprøve. Kan man måle dette med en enkel blodprøve da? http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1896746 0 Siter
thinkerbell Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Kan man måle dette med en enkel blodprøve da? http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1896746 Beklager jeg ordlegger meg helt feil, mitt poeng var at -konsentrasjonen _av AD_ (i dette tilfellet Zoloft) (og andre medikamenter) kan måles i blodet. Dette kan gjøres hos fastlegen. Serotoninnivået i synapsene i hjernen kan ikke måles. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Langtidsbruk er ikke farlig, og i hvert fall langt mindre farlig enn "langtidsdepresjon" En kan ikke måle konsentrasjonen av serotonin, noradrenalin eller andre overføringsstoffer i hjernen. 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Beklager jeg ordlegger meg helt feil, mitt poeng var at -konsentrasjonen _av AD_ (i dette tilfellet Zoloft) (og andre medikamenter) kan måles i blodet. Dette kan gjøres hos fastlegen. Serotoninnivået i synapsene i hjernen kan ikke måles. nei, man kan ikke måle noe som heter serotoninnivå i hjernen. Det er ikke engang påvist noen mangel på dette stoffet hos deprimerte. SSRI-behandling gis uten at det foreligger vitenskapelige bevis. Litt skummelt synes nå jeg. Omtrent som da valium ble introdusert som en ny vidundermedisin på 60-tallet. den fungerte, men til hvilken pris? følelsmessig avflating,avhengighet,likegyldighet. Men huff, dette gjelder jo ikke for dagens medisiner. 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Langtidsbruk er ikke farlig, og i hvert fall langt mindre farlig enn "langtidsdepresjon" En kan ikke måle konsentrasjonen av serotonin, noradrenalin eller andre overføringsstoffer i hjernen. hva er minst farlig da? langtidsbruk eller depresjon over lang tid? om depresjon over lang tid er skadelig, er ikke bruk av ssri skadelig over lang tid da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.