Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I tillegg til å brenne en cd (eller nå dvd selvsagt) i ny og ne har jeg endel ting liggende ute på nett, så hvis huset brenner ned i dag forsvinner jo alt jeg har av backup her hjemme, men jeg kan gå på nett fra hvor som helst andre steder og finne litt.

Den dvden jeg brant i går skal jeg legge hjem til mamma, sånn i alle fulle fall.

Hva i alle dager er det? Og du, siden jeg har deg her, hva er forskjellen på å ta backup på cd og dvd?

Jeg vet ikke forskjellen.

Med ekstern HD mente jeg ekstern harddisk.

En liten sak du kobler til pc-en via usb-porten, og overfører alt du vil overføre.

Veldig praktisk hvis du f.eks. har store mengder musikk du er redd skal forsvinne den dagen pc-en går til helvete.

Annonse

En liten sak du kobler til pc-en via usb-porten, og overfører alt du vil overføre.

Veldig praktisk hvis du f.eks. har store mengder musikk du er redd skal forsvinne den dagen pc-en går til helvete.

Oki, takk!

Det har jeg tenkt på, hva koster en sånn med noen GB lagringsplass? Skulle hatt et par og vekslet på å ha den ene i bankboksen og tatt jevnlige backup av alle bildene i alle fall.

Det har jeg tenkt på, hva koster en sånn med noen GB lagringsplass? Skulle hatt et par og vekslet på å ha den ene i bankboksen og tatt jevnlige backup av alle bildene i alle fall.

Pinlig, men jeg husker ikke helt hva det koster. Tror det først er gratis (fordi jeg er Telenorkunde?) og så koster det litt om du må kjøpe mer bytes etterhvert.

Man kan gå inn på Telenors sider, tjenesten heter Sikker lagring.

Tror jeg betalte rundt 800 for ett år siden. Husker dog ikke hvor stor den er. 200-300 gb, tenker jeg.

Annonse

En harddisk kan jo også gå istykker...

Det kan forsåvidt dvd'er også,- men de mest verdifulle tingene (= bilder!!) kan man jo ha noen flere kopier av. Et sett på jobben, synes jeg er greit.

En harddisk kan jo også gå istykker...

Det kan forsåvidt dvd'er også,- men de mest verdifulle tingene (= bilder!!) kan man jo ha noen flere kopier av. Et sett på jobben, synes jeg er greit.

Ja, den kan gå i stykker, men det er heller tvilsomt at både backupen og pc-en ryker på likt.

Tror jeg betalte rundt 800 for ett år siden. Husker dog ikke hvor stor den er. 200-300 gb, tenker jeg.

Hm.... Det hadde vært noe å tenke på gitt. Enn så lenge får jeg bruke cd-rom'er, men det der skal jeg virkelig vurdere.

Pleier det å være salg på sånt på nyåret også?

Hva i alle dager er det? Og du, siden jeg har deg her, hva er forskjellen på å ta backup på cd og dvd?

"hva er forskjellen på å ta backup på cd og dvd?"

Ingenting, bortsett fra at du får plass til mer på en DVD.

"............................................"

Den ALLER beste løsningen er selvfølgelig å ha backup til en server, som igjen tar backup til bånd.

Men som andre nevner her, så er både CD/DVD og/eller ekstra harddisk (ekstern eller intern) gode løsninger. Også fjern-backup av typen som stjelehor tilbyr er kurrant - og da har man gode garantier for funksjonaliteten. Det viktigste er å ha viktige data på minst to steder.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...