Gå til innhold

Forklar meg den som forstår

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg syns han skal få beholde barnet - biologi og penger har lite med kjørlighet og slektskapsfølelse å gjøre.

Skrevet

etter å ha sett en dokumentar om kimære, altså de som har to DNÅ i kroppen så får man nesten håpe på at det er en slik sak. Da er det en naturlig årsak til at blodprøvene ikke macher hverandre

Å plassere gutten i fosterhjem vil vel ikke gjøre situasjonen bedre for ham

Skrevet

Dette er virkelig ikke det beste for barnet, nei.

Han har jo hatt omsorg for barnet i flere år, som alenefar, og barnet er knyttet til ham, biologi eller ikke biologi.

Men det kan jo være andre grunner til at han blir fratatt omsorgen, enn DNA-testen. Det står at han har dårlig økonomi, og det kan jo være andre ting som ligger bak, som vi ikke kjenner til.

Skrevet

Dette er virkelig ikke det beste for barnet, nei.

Han har jo hatt omsorg for barnet i flere år, som alenefar, og barnet er knyttet til ham, biologi eller ikke biologi.

Men det kan jo være andre grunner til at han blir fratatt omsorgen, enn DNA-testen. Det står at han har dårlig økonomi, og det kan jo være andre ting som ligger bak, som vi ikke kjenner til.

Men dersom han hadde vært barnets far hadde de ikke tatt barnet fra ham bare på grunn av økonomien...

Annonse

Gjest trist story
Skrevet

Nei, det er ikke det beste for barnet, ungen risikerer å bli helt ødelagt!

For en tragisk historie, stakkars unge og stakkars mann :(

Man kan også, sikkert bli like glad i et barn som ikke er ens eget biologisk, tenk bare på alle de som adopterer.

En dårlig økonomi gir heller ikke grunnlag for å røske et barn opp med roten fra den eneste tryggheten det har.

Skrevet

Men dersom han hadde vært barnets far hadde de ikke tatt barnet fra ham bare på grunn av økonomien...

Nei, men som sagt kan det ligge andre ting bak som vi ikke får vite om, fordi barnevernet har taushetsplikt. Det kan jo være en grunn til at moren ble fratatt barnet. F.eks. rusmisbruk. Kanskje har denne mannen også problemer av noe slag.

Skrevet

Huff, det er helt tragisk. Stakkars mann og stakkars gutten.

Blir helt skjelven jeg, kjæresten min fikk vite for en stund siden at han muligens ikke var far til sønnen sin, heldigvis viste dna testen at han var det, men han var skikkelig redd for å havne i en situasjon som dette.

Skrevet

Uff, for en trist sak. Jeg tror ikke det er til det beste for barnet. Så lenge alenefaren er en god far for barnet ser jeg ingen grunn til at han ikke kan bli fosterfar.

Skrevet

Skikkelig trist. Jeg synes denne faren kunne fått være fosterfar for gutten.

Skrevet

Historien er fæl - og med bare tapere. Men hørte intervju med han som trodde han var faren i morges, og han mente også at det kanskje var best for barnet med fosterhjem, fordi moren allerede laget mange problemer, og at det ville bli helt umulig å samarbeide med henne nå som han ikke lenger var faren - opplevde at han satte barnet foran seg selv i den situasjonen som var oppstått.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...