Gå til innhold

hvordan forebygge stadige urinveisinfeksjoner?

Anbefalte innlegg

Gjest stadige urinveisinfeksjoner
Skrevet

har stadig svie når jeg tisser, men jeg tror samtidig ikke at det er såpass mye at jeg får pencilin for det.

Men det er så plagsomt å ha det sånn hele tiden så jeg lurer på om dere har noen tips til meg?

problemet er at jeg ikke tåler sitrusfrukter (juice etc), tar c-vitamin og andre vitaminer

er det ting jeg kan gå på fast for å forebygge dette?

på forhånd takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK, det med å drikke appelsinjuice hadde jeg tenkt å foreslå, men det er utelukket.

Tåler du ester-c kanskje? De er ikke så harde mot magen som nadre c-vitaminer.

Tranebærjuice hjelper, og så hjelper det å drikke mye og tisse ofte.

Det er en vanesak å drikke mye vann, men over tid kan du venne deg til å drikke ganske mye vann i løpet av en dag. Bruk gjerne en slik imsdal-flaske som du fyller opp og har tilgjengelig.

Skrevet

OK, det med å drikke appelsinjuice hadde jeg tenkt å foreslå, men det er utelukket.

Det er en vanesak å drikke mye vann, men over tid kan du venne deg til å drikke ganske mye vann i løpet av en dag. Bruk gjerne en slik imsdal-flaske som du fyller opp og har tilgjengelig.

hei

tar ester C

har ikke vært så flink til å drikke i det siste, men skal forsøke å få det opp igjen

kanskje et dumt spørsmål, men vet du om bading i klorvann kan føre til urinveisinfeksjoner?

Skrevet

hei

tar ester C

har ikke vært så flink til å drikke i det siste, men skal forsøke å få det opp igjen

kanskje et dumt spørsmål, men vet du om bading i klorvann kan føre til urinveisinfeksjoner?

Vet ikke, men det beste er å få skylt ut av urinrøret så ofte som mulig, så kom deg på do! :-)

Og som arwina skrev: Viktig å tisse etter samleie.

Skrevet

Prøv noe som heter Uvacin, fåes kjøpt på helsekost og i dagligvarer. Eneste som noen gang har funket på meg.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

hei

tar ester C

All bading kan forsterke urinveisinfeksjon når den først er der og lurer, både basseng og badekar.

Prøv tranebærkapsler som du får kjøpt på helsekost, de har i alle fall gjort underverker for meg. Og drikk store mengder med vann i løpet av dagen, det skyller ut urinveiene. Konsentrert urin irriterer også urinveiene.

Gjest lysrøret
Skrevet

Tiss etter samleie. Ikke bruk kondom. Ha på deg ulltruse utenpå vanlig truse. Det er viktig å holde på varmen. Ikke frys på føttene. Ikke sitt på kalde stener eller andre underlag ute.

Og ja jeg har følt mer kløe til tider når jeg har badet lenge i klorvann.

Skrevet

Tranebærjuice - helst usukret. Alternativt tabletter med tranebær.

Skrevet

Prøv noe som heter Uvacin, fåes kjøpt på helsekost og i dagligvarer. Eneste som noen gang har funket på meg.

takk for tipset; er det en kur, eller er det noe man kan gå på over tid?

Skrevet

Tiss etter samleie. Ikke bruk kondom. Ha på deg ulltruse utenpå vanlig truse. Det er viktig å holde på varmen. Ikke frys på føttene. Ikke sitt på kalde stener eller andre underlag ute.

Og ja jeg har følt mer kløe til tider når jeg har badet lenge i klorvann.

hvor får jeg kjøpt ullunderbukser? må jeg på sportsbutikken eller kan de ha det i store dagligvarbutikker også?

ps: jeg er single for øyeblikket, så alle tips om å tisse etter samleie er ikke aktuelt for tiden :)

Skrevet

hvor får jeg kjøpt ullunderbukser? må jeg på sportsbutikken eller kan de ha det i store dagligvarbutikker også?

ps: jeg er single for øyeblikket, så alle tips om å tisse etter samleie er ikke aktuelt for tiden :)

Kanskje Bogerud har noe i voksenstørrelser.

Jeg vet at SparKjøp har det, for jeg har kjøpt mamelukk i ull til skibruk! :-)

Tror Nøstebarn har mer små, pene ulltruser, men som sikkert er svinedyre.

Sjekk ut nostebarn.no

Skrevet

Sørg for at du er varmt kledd nedentil nå som det er så kaldt ute.

Skrevet

Hiprex, tranebærkapsler og c-vit. Husk og sitt lenge nok slik at du har fått ut siste skvetten. Gå på toalett med en gang du føler trang og ikke vent.

Skrevet

Ester C virker ikke forebyggende mot urinveisinfeksjoner. C-vit må inneholde ascorbinsyre. Og det får man kjøpt på sånne treningsbutikker tror jeg. Men det var jo ikke du som trengte rådet :o)

Gjest *sparkle*
Skrevet

Volare sin "feminine intimate cleanser" i seven hearbs serien er god når det gjelder å forebygge. Har hatt mye problemer med urinveisinfeksjoner, men nå kommer de sjelden... heldigvis:) Aloverajuicen de har skal også være god.

Håper det ordner seg for deg. Lykke til!

Skrevet

Volare sin "feminine intimate cleanser" i seven hearbs serien er god når det gjelder å forebygge. Har hatt mye problemer med urinveisinfeksjoner, men nå kommer de sjelden... heldigvis:) Aloverajuicen de har skal også være god.

Håper det ordner seg for deg. Lykke til!

hvor får man tak i dette produktet?

Gjest *sparkle*
Skrevet

hvor får man tak i dette produktet?

Volare driver på samme måte som oriflame med homeparty og sånn.

Skrevet

Ester C virker ikke forebyggende mot urinveisinfeksjoner. C-vit må inneholde ascorbinsyre. Og det får man kjøpt på sånne treningsbutikker tror jeg. Men det var jo ikke du som trengte rådet :o)

Åja, godt å vite! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...