Gå til innhold

Hvordan få ting gjort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg sliter med at jeg alltid utsetter ting jeg skal gjøre. Sliter med det både på jobb og hjemme. Kommer liksom aldri igang med ting, og blir utrolig lett distrahert til å gjøre ting som er mer interessant. Ljuger for meg selv, og sier at jeg skal begynne på det i kveld/ imorgen, men kommer sjelden igang.

Er det noen som har noen tips til meg på hvordan jeg kan skjerpe meg...

Fortsetter under...

Skrevet

Start med å få tingene gjort nå, og slutt å fomle her inne på dol.

Gjest svaksterk
Skrevet

Struktur, gjøre det du bestemmer deg for.

Ikke sette deg ned når du kommer hjem, bare gjøre det før du *får lov* å gjøre noe som frister mer..

:-)

Skrevet

Du må rett og slett bare skjerpe deg :)

:-) takk..

Hvis en med spisevegring spør deg om hva hun skal gjøre, sier du at hun bare må begynne å spise da?

Gjest svaksterk
Skrevet

Struktur, gjøre det du bestemmer deg for.

Ikke sette deg ned når du kommer hjem, bare gjøre det før du *får lov* å gjøre noe som frister mer..

:-)

Eh

*dermed tuslet jeg for å ta oppvasken....*

Annonse

Skrevet

:-) takk..

Hvis en med spisevegring spør deg om hva hun skal gjøre, sier du at hun bare må begynne å spise da?

Tja, kanskje :).

Jeg har det også sånn som deg enkelte ganger at jeg bare flyr rundt i ring og ikke får gjort noe. Det er ingen andre enn meg selv som kan ta tak i meg selv og få gjort det som må gjøres.

Det er klart at du kan legge listen litt lavere hvis du føler nederlagsfølelse helle tiden.

Folk med spiseforstyrrelser må ha profesjonell hjelp, det hjelper nok ikke med meg som en "hobbypsykolog" der nei, det hadde jeg rett og slett ikke orket.

Skrevet

Du kan jo lage en slags ukeplan. Det og det _skal_ du gjøre i løpet av dagen, hvis ikke får du ikke lørdagsøllen din;-)

Jeg har snev av det samme. Jeg er bare nødt til å være streng mot meg selv, ellers får jeg ikke mye gjort.

Skrevet

Ikke tenkt på ALT du skal gjøre. Bare gjør 1 ting. Samme hva det er, bare gjør den ene tingen. Plutselig skal du se at når du da er i gang, så får du gjort flere ting. Og gjør du ikke det, så har du i alle fall gjort den ene tingen.

Skrevet

Jeg fant ut at å skrive ned ting som skal og må gjøres, hjelper. Jeg har en tidsramme. eks alt skal være gjort innen fredag. Ikke sett opp for mye på listen, bare det viktigste. Når noen av tingene er gjort, kan du føye til flere gjøremål. Du vil kjenne at du liker deg selv og ser lysere på tingene når du får utført noe.Deilig!

Skrevet

Det beste mottoet jeg har hørt er: GJØR DET NÅ!

Ikke utsett det du har tenkt å gjøre, da bruker du masse tid og energi på å tenke på alt du skulle ha gjort.

Hvis du f.eks. tenker at "jeg skulle ringt til bestemor før jul", så gjør du det der og da, så er du ferdig med det.

En veldig befriende tanke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...