Gå til innhold

Nå må dere hjelpe meg(ringer)

Anbefalte innlegg

Gjest tusen takk for hjelpen
Skrevet

Skal forlove oss på nyttårsaften, men vet ikke hvilken hånd ringen skal sitte på...

Er det forskjell mellom å være gift-hånd og forlovelse-hånd eller er det samme?

Fortsetter under...

Skrevet

I norge er det (fjollete nok, etter min mening) ingen forskjell på forlovelsesringer og gifteringer.

"............................................."

Skrevet

Vi hadde forlovelsesringen på høyre hpnds ringefinger, det er det vanlige i Norge.

Petrine Eiffel
Skrevet

I norge er det (fjollete nok, etter min mening) ingen forskjell på forlovelsesringer og gifteringer.

"Fjollete nok"

Det er jo bare å lage sin egen måte å gjøre dette på det. La det være forskjell da, hvis det er viktig for deg:-)

Skrevet

Noen setter forlovelsesringene på venstre hånd og gifteringene på høyre.

Noen kjøper forlovelsesring - ala Statene - til jenta og et likt sett til begges høyrehånd ved gifte.

Mange bruker høyre hånden både til forlovelse og gifte.

Noen har et sett forlovelsesringer og et nytt sett gifteringer.

Altså mye å velge mellom.

Det mest normale er nok å bruke høyre hånden til forlovelsen også.

Vi brukte høyre hånden og bruker de samme ringen til gifteringer som forlovelsesringer. Da skal de bare stellers og pusser og min tilsettes et par diamanter til.

Gjest finnes INGEN lov på dette da
Skrevet

Hvorfor gjør du som alle andre i norge da ?

Annonse

Skrevet

Og takk og pris for det!! At det ikke er

Men jeg har hørt rykter om at det også i Norge begynner å bli mer "amerikanske tilstander", der kvinnen får en flott og dyr ring i forbindelse med frieriet, og så kommer de glatte ringene på i bryllupet.

Vi derimot hoppet over dette med forlovelsesringer og satte først på oss ringene da vi var gift!

Skrevet

Og takk og pris for det!! At det ikke er

Men jeg har hørt rykter om at det også i Norge begynner å bli mer "amerikanske tilstander", der kvinnen får en flott og dyr ring i forbindelse med frieriet, og så kommer de glatte ringene på i bryllupet.

Vi derimot hoppet over dette med forlovelsesringer og satte først på oss ringene da vi var gift!

"Og takk og pris for det!! At det ikke er "

Hvorfor det? Det er jo egentlig poengløst med forlovelsesringer, da. Jeg har ikke sansen for det amerikanske tullet med diamantring som skal koste 20% av mannens årslønn etc., og hvor bare hun skal ha ring. Men en annen løsningen hadde vært morsommere.

".........................................."

Skrevet

Hvorfor gjør du som alle andre i norge da ?

"Hvorfor gjør du som alle andre i norge da ?"

Hvor i all verden har jeg sagt noe om hva _jeg_ gjør? :-)

"............................................"

Skrevet

Hvorfor det? Det er jo egentlig poengløst med forlovelsesringer, da. Jeg har ikke sansen for det amerikanske tullet med diamantring som skal koste 20% av mannens årslønn etc., og hvor bare hun skal ha ring. Men en annen løsningen hadde vært morsommere.

"Det er jo egentlig poengløst med forlovelsesringer, da. "

Jeg synes vel at det alltid er poengløst med forlovelsesringer.

Skrevet

"Jeg synes vel at det alltid er poengløst med forlovelsesringer."

Det er greit. Men jeg synes at, når man først skal ha det, så blir det fjollete når det er nøyaktig som gifteringer. Hvorfor ikke bruke ringer som ikke likner på gifteringer, eller finne på noe annet?

Skrevet

"Jeg synes vel at det alltid er poengløst med forlovelsesringer."

Det er greit. Men jeg synes at, når man først skal ha det, så blir det fjollete når det er nøyaktig som gifteringer. Hvorfor ikke bruke ringer som ikke likner på gifteringer, eller finne på noe annet?

Tja, jeg synes det er gerit at folk gjør som de vil. Og jeg synes det er greit at man holder seg til "tradisjonen".

Egentlig synes jeg vel at det er "greiere" å gjøre det enn å finne på masse ekstra for å markere en forlovelse, nettopp fordi jeg ikke synes det er noe poeng i å forlove seg.

"Teknisk sett" var vi vel å regne som "forlovet" fra vi avtalte å gifte oss og til bryllupet fant sted, men vi kalte oss aldri det, eller omtalte den andre som "min forlovede" etc.

men folk får gjøre som de vil! :-) Bottom line!!

Skrevet

Tja, jeg synes det er gerit at folk gjør som de vil. Og jeg synes det er greit at man holder seg til "tradisjonen".

Egentlig synes jeg vel at det er "greiere" å gjøre det enn å finne på masse ekstra for å markere en forlovelse, nettopp fordi jeg ikke synes det er noe poeng i å forlove seg.

"Teknisk sett" var vi vel å regne som "forlovet" fra vi avtalte å gifte oss og til bryllupet fant sted, men vi kalte oss aldri det, eller omtalte den andre som "min forlovede" etc.

men folk får gjøre som de vil! :-) Bottom line!!

"eller omtalte den andre som "min forlovede" etc."

DET trenger man da jaggu ikke gjøre selv om man er forlovet :-)

Annonse

Skrevet

Vi kjøpte forlovelseseringer og satte på høyre hånd - da vi giftet oss kjøpte vi feite (Ringenens herre) ringer og da flyttet vi forlovelsesringene over til venstre hånd :)

Skrevet

Du var bare bukseforlova du da? hehe

Skrevet

Du var bare bukseforlova du da? hehe

Bukseforlova??

Morsomt ord, men jeg skjønner ikke hva det betyr! *S*

Skrevet

Bukseforlova??

Morsomt ord, men jeg skjønner ikke hva det betyr! *S*

At man har vært i buksa på hverandre...

Pult - på godt norsk.

Skrevet

Vi kjøpte forlovelseseringer og satte på høyre hånd - da vi giftet oss kjøpte vi feite (Ringenens herre) ringer og da flyttet vi forlovelsesringene over til venstre hånd :)

Da er det ihvertfall et visst poeng, så lenge man bytter ringer, og det er forskjell på dem :-)

Skrevet

At man har vært i buksa på hverandre...

Pult - på godt norsk.

Det hadde vi jo gjort lenge før vi ble "forlovet", da! ;-)

Skrevet

Vi har hatt dem på høyrehånda begge to hele tida, både som forlovede og gifte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...