Gjest prust Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg var på sykehuset i dag for undersøkelse i forbindelse med en operasjon jeg trolig skal ta. Legen undersøkte eggstokkene med innvendig ultralyd, og der oppdaget hun en cyste som var 6 cm i diameter! Huff - det var ekkelt. Hun var veldig sikker på at den var godartet, men jeg skulle ta blodprøve for sikkerhets skyld. Cysten kom trolig av de nye p-pillene jeg har brukt i fire måneder, Cerazette, og jeg skulle heller bruke Marvelon. Det var jo tilfeldig at dette ble oppdaget. Skal til ny kontroll om to måneder, og forhåpentligvis er cysten da redusert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211241-cyste-p%C3%A5-eggstokken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest totem Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Selv oppdaget gyn. en cyste på str med en håndball, selv hadde jeg ikke merket noe. Siden cysten var så stor måtte den selvfølgelig bort, og jeg måtte også ta den ene eggstokken og egglederen. Selv med en så stor cyste foretok de en laproskopi (kikkhullsoperasjon), som gir deg små arr og mye mindre operasjonssår. Med en gang føltes det ut som om jeg hadde tatt tusenvis av sit-ups, men det gikk bare noen dager og jeg hadde ikke noe smerter å regne med. Jeg ble operert på en onsdag og var hjemme fredag formiddag. Å ta p-piller hindrer til en viss grad dannelse av cyster, da de hindrer eggløsning og det er da cystene dannes. Selv hadde jeg brukt p-piller 1,5 år da cysten ble oppdaget (Trionetta). Til meg sa også gyn. på første ultralyden at den mest sannsynlig var godartet, noe det også viste seg at den var. Likevel var jeg selvfølgelig litt engstelig, men jeg tenkte sånn at hvis han hadde noen tvil hadde han nok ikke sagt noe om at den var godartet. Derfor regner jeg med at de ikke sier snn med mindre de er ganske sikre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211241-cyste-p%C3%A5-eggstokken/#findComment-1540010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Selv oppdaget gyn. en cyste på str med en håndball, selv hadde jeg ikke merket noe. Siden cysten var så stor måtte den selvfølgelig bort, og jeg måtte også ta den ene eggstokken og egglederen. Selv med en så stor cyste foretok de en laproskopi (kikkhullsoperasjon), som gir deg små arr og mye mindre operasjonssår. Med en gang føltes det ut som om jeg hadde tatt tusenvis av sit-ups, men det gikk bare noen dager og jeg hadde ikke noe smerter å regne med. Jeg ble operert på en onsdag og var hjemme fredag formiddag. Å ta p-piller hindrer til en viss grad dannelse av cyster, da de hindrer eggløsning og det er da cystene dannes. Selv hadde jeg brukt p-piller 1,5 år da cysten ble oppdaget (Trionetta). Til meg sa også gyn. på første ultralyden at den mest sannsynlig var godartet, noe det også viste seg at den var. Likevel var jeg selvfølgelig litt engstelig, men jeg tenkte sånn at hvis han hadde noen tvil hadde han nok ikke sagt noe om at den var godartet. Derfor regner jeg med at de ikke sier snn med mindre de er ganske sikre. Takk for svar. Nå har jeg lest en del på nette om cyster, og det er vel ganske vanlig, har jeg forstått. Akkurat hvordan arrene blir, er jeg ikke så opptatt av - har nemlig et digert vertikalt keisersnittarr fra magen og ned, og det kan ikke bli så mye verre... Ble anbefalt å begynne på Marvelon i stedet for Cerazette, så får vi se hvordan cysten ser ut om to måneder. Hvor lenge var du sykemeldt i forbindelse med operasjonen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211241-cyste-p%C3%A5-eggstokken/#findComment-1540076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest totem Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Takk for svar. Nå har jeg lest en del på nette om cyster, og det er vel ganske vanlig, har jeg forstått. Akkurat hvordan arrene blir, er jeg ikke så opptatt av - har nemlig et digert vertikalt keisersnittarr fra magen og ned, og det kan ikke bli så mye verre... Ble anbefalt å begynne på Marvelon i stedet for Cerazette, så får vi se hvordan cysten ser ut om to måneder. Hvor lenge var du sykemeldt i forbindelse med operasjonen? Jeg var sykemeldt i to uker, så det gikk jo greit. Det kommer nok av om hva slags jobb du har, om du løfter mye osv. Jeg hadde heller ikke hørt så mye om sånne cyster før, men etter at den ble oppdaget var det plutselig mange rundt meg som hadde hatt det samme uten at jeg visste det. Så det er nok ganske vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211241-cyste-p%C3%A5-eggstokken/#findComment-1540434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg var sykemeldt i to uker, så det gikk jo greit. Det kommer nok av om hva slags jobb du har, om du løfter mye osv. Jeg hadde heller ikke hørt så mye om sånne cyster før, men etter at den ble oppdaget var det plutselig mange rundt meg som hadde hatt det samme uten at jeg visste det. Så det er nok ganske vanlig. Hei du! I går var jeg på sykehuset og sjekket om cysten var forsvunnet. Det var den! Jeg byttet fra Cerazette til Marvelon for halvannen måned siden, og vips - så var den borte! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211241-cyste-p%C3%A5-eggstokken/#findComment-1622092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.