Gå til innhold

Laster du ned musikk og filmer fra nettet?

Anbefalte innlegg

Gjest Billebolle
Skrevet

Leste det var ulovlig og kan straffes med flere års fengsel, men det virker som alle gjør det allikevel.

Gjør du/dere det?

Fortsetter under...

margerita1365380476
Skrevet

Jeg laster ned fra cdon.com. Veldig enkelt og lovlig og koster kr 9 for en sang.

Skrevet

Lovreguleringen er veldig usikker når det gjelder slikt, og det har ennå ikke kommet noen overbevisende paragrafer eller praksis. I alle tilfeller så har vel ingen blitt straffet for privat nedlasting og bruk her til lands.

Men helt uavhengig av det, så er det intet annet en regelrett tyveri. Hvis man synes det er moralsk greit å stjele, så må man jo for all del bare gjøre det.

"..........................................."

Skrevet

Ikke filmer, men en sang i ny og ne. En kamerat på nettet sender meg mange sanger, og det er så vidt jeg vet lov?

Skrevet

Ikke filmer, men en sang i ny og ne. En kamerat på nettet sender meg mange sanger, og det er så vidt jeg vet lov?

I prinsippet - hvis det hadde vært slik at denne kameraten hadde kjøpt de selv. Men de er sikkert lastet ned via kazzaa e.l. :-)

"............................................."

Skrevet

I prinsippet - hvis det hadde vært slik at denne kameraten hadde kjøpt de selv. Men de er sikkert lastet ned via kazzaa e.l. :-)

Ikke alle sangene er kjøpt selv nei, men han bruker det som en "smaksprøve". F.eks. har han sendt meg bl.a. Imogen Heap og Ellie Lawson, som gir ut independent musikk, og de har han kjøpt cdene til. Bedre det enn å fylle lommene til Britney og Michael Jackson, synes jeg.

Annonse

Skrevet

Ikke alle sangene er kjøpt selv nei, men han bruker det som en "smaksprøve". F.eks. har han sendt meg bl.a. Imogen Heap og Ellie Lawson, som gir ut independent musikk, og de har han kjøpt cdene til. Bedre det enn å fylle lommene til Britney og Michael Jackson, synes jeg.

Som "smaksprøver" er det ikke noe moralsk galt i mp3-nedlasting - men 99.999% av det er jo ikke smaksprøver :-)

Selv har jeg vel en liten håndfull mp3-er som jeg ikke har kjøpt, men disse platene står øverst på innkjøpslista.

"................................................."

Skrevet

Som "smaksprøver" er det ikke noe moralsk galt i mp3-nedlasting - men 99.999% av det er jo ikke smaksprøver :-)

Selv har jeg vel en liten håndfull mp3-er som jeg ikke har kjøpt, men disse platene står øverst på innkjøpslista.

Nei, jeg føler meg ikke akkurat som noen grusom kriminell med den bittelille mp3-samlinga mi, akkurat. Selv om det kanskje ikke bare er "smaksprøver". *S*

Gjest Billebolle
Skrevet

Jobber du i platebransjen, eller er du bare rik? ;-)

Skrevet

Nei, jeg føler meg ikke akkurat som noen grusom kriminell med den bittelille mp3-samlinga mi, akkurat. Selv om det kanskje ikke bare er "smaksprøver". *S*

Det er jo forskjell på en "liten samling" og folk som har byttet ut cd-er med mp3-er (ikke-kjøpte, vel og merke) fullstendig :-)

Skrevet

Det er jo forskjell på en "liten samling" og folk som har byttet ut cd-er med mp3-er (ikke-kjøpte, vel og merke) fullstendig :-)

Har en brukbar cd-samling i huset som blir brukt til lytting utenom på pc (ja, de er kjøpt, det er samboeren sine for det meste).

Ellers blir det til at jeg laster ned en sang her og der, og altså får tilsendt av min reddende musikkengel som forer meg med ting han tror jeg vil like. *S*

Jeg *kan* jo si at jeg handler i god tro... *glorie*

Skrevet

Jobber du i platebransjen, eller er du bare rik? ;-)

Jeg jobber ikke i plate-mafiaen, nei. Og jeg er ikke rik - det er flere år siden sist jeg kjøpte musikk :-)

Skrevet

Laster ned musikk, men ikke filmer. For det meste er det eldgamle sanger, som jeg ikke finner i noen platebutikk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...