Gå til innhold

Julekort med bilde av barnebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å lure litt her, altså, for i år har det dumpet ikke mindre enn 3 julekort fra besteforeldregenerasjonen i postkassen - med bilde av barnebarna på.

Trivelig nok, altså, men det blir litt - eh - snodig? Jeg mener, viser man fram barnebarna på samme måte som barna?

Får/sender dere julekort med barnebarna på?

Skrevet

nei, det hørtes snodig ut spør du meg! Koselig at de er stolte assa, men det er da foreldre som sender bilde av barna..?

Mamma har bilder av barnebarna sine på jobbebn og viser dem stolt frem der (og kollegaene hennes har like babydilla og maser etter flere bilder.. *fnis* kjerringer assa). Det er jo koselig, men hadde hun sagt hun skulle sende julekort med sønnen min hadde jeg sagt nei, det er rart..

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Min svigermor har sendt julekort med barnebarna på i alle år.

Kan ikke si jeg har reagert noe på det...

Skrevet

Ingen i min familie gjør det, men det hadde bare vært koselig!

Skrevet

Kan ikke huske jeg har fått julekort med barnebarn på. Men mamma får noen ganger julekort eller -brev, der avsenderen legger ved bilder av barnebarn.

Skrevet

Kan ikke huske jeg har fått julekort med barnebarn på. Men mamma får noen ganger julekort eller -brev, der avsenderen legger ved bilder av barnebarn.

Ja det hadde jo vært mer - normalt - vanlig, men her er det snakk om at de har tatt et bilde av barnebarnet/-a, sendt til FotoKnutsen (eller noe annet) og laget ordentlige julekort. Slik foreldre lager av sine barn.

Skrevet

Ingen i min familie gjør det, men det hadde bare vært koselig!

Ikke litt snodig - overhode?

OK, jeg er nok litt overfølsom her, da.

Skrevet

Min svigermor har sendt julekort med barnebarna på i alle år.

Kan ikke si jeg har reagert noe på det...

Men sender dere til de samme, da? Altså samme mottakere?

Skrevet

nei, det hørtes snodig ut spør du meg! Koselig at de er stolte assa, men det er da foreldre som sender bilde av barna..?

Mamma har bilder av barnebarna sine på jobbebn og viser dem stolt frem der (og kollegaene hennes har like babydilla og maser etter flere bilder.. *fnis* kjerringer assa). Det er jo koselig, men hadde hun sagt hun skulle sende julekort med sønnen min hadde jeg sagt nei, det er rart..

Skjønner godt at de vil vise fram barnebarna, og vanlige bilder er helt topp. Men det er dette med å lage "ordentlige" julekort jeg synes er litt på kanten.

Uten at det vil ta fra meg nattesøvnen, da.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Men sender dere til de samme, da? Altså samme mottakere?

Nei, det er så godt som ingen overlapping der. Det eneste må være et par gamle arvetanter.

Men de tåler det nok, det er jo ikke det samme bildet vi og svigermor sender heller, da.

Skrevet

Det har jeg aldri fått, men det hadde vært hyggelig om det dumpet ned et sånt i postkassa. Fint å se besteforeldre som bryr seg om og er stolte av barnebarna sine, synes jeg:-)

Skrevet

Jeg fikk det ifjor og synes det var koselig. På dette bildet var besteforeldre, barnebarnet og barnebarnets foreldre med også. Dette er folk vi sjelden ser så var veldig hyggelig.

Min datter, attpåklatten venter spent på at storesøster skal få barn i januar og vil gjerne at vi neste år tar bilde av de to på julekortet. Altså tante med tanteungen sin, ja, vi får se....!

Skrevet

Slikt har jeg aldri hørt om. Synes det høres litt rart ut, jeg. Det er da foreldrene som skal sende skrytebilde av barna sine...

Skrevet

Ja det hadde jo vært mer - normalt - vanlig, men her er det snakk om at de har tatt et bilde av barnebarnet/-a, sendt til FotoKnutsen (eller noe annet) og laget ordentlige julekort. Slik foreldre lager av sine barn.

Jeg kommer ikke til å gjøre det når/hvis jeg blir bestemor.

Skrevet

I år hadde vi tenkte å samle barn og barnebarn på trappa foran huset og lage julekort - men det ble aldri noe av...men vi hadde tenkt det ja!.

Vi bor i Østfold, mens resten av slekta bor i trøndelag og på Møre - da er det så klart hyggelig å sende å vise fram alle.

Jeg kan ikke fatte at noen tar det ille opp.

skorpionfisken
Skrevet

Fikk et med datter og barnebarn på samme bilde. Men oppfattet det mer som bilde av "barna deres" siden dattera er bare ett år eldre enn barnebarnet, og begge to er småbarn.

Skrevet

Fikk et med datter og barnebarn på samme bilde. Men oppfattet det mer som bilde av "barna deres" siden dattera er bare ett år eldre enn barnebarnet, og begge to er småbarn.

Begynner de tidlig i den familien? siden datra bare er ett år eldre enn barnebarnet tenker jeg på ;) *flire*

skorpionfisken
Skrevet

Begynner de tidlig i den familien? siden datra bare er ett år eldre enn barnebarnet tenker jeg på ;) *flire*

Ja ikke sant, yngre og yngre disse mødrene. Nå er de tante og nevø da...

Det slår ikke min sambos barn. Der er min yngste stesønn onkel til en jente som er 6 år eldre enn seg selv:-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...