Gå til innhold

Hunder som lukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger lukter bikkja så forferdelig. Finnes det noen gode sprayer som kan fjerne slik vond lukt. Kan jo ikke bade den så ofte heller, det er et rabalder hver gang når den bades.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sjampoer som er beregnet på hunder, men det forutsetter jo bading. Kan ikke tenke meg at det finnes noen spray man bare kan spraye på bikkja.

"........................................."

Gjest lysrøret
Skrevet

Bikkja mi lukter tåfis noen ganger. Det er heller ikke særlig godlukt nei.

Hos oss så hjelper det å spyle hunden litt med dusjen uten å begynne med shampo. Det tar bare et minutt å dusje den. Og det klarer vel hunden din også å godta.

(Du lar den vel ikke få noen valg?)

skorpionfisken
Skrevet

Og så må du pusse tennene på den. Og sørge for riktig for. Middagsrester og menneskemat gir ofte dårlig ånde.

Skrevet

Og så må du pusse tennene på den. Og sørge for riktig for. Middagsrester og menneskemat gir ofte dårlig ånde.

Jeg har ikke samvittighet (med tanke på miljøet) til å kaste matrester når man har en hund i huset. Han får både hundemat og matrester. Han spiser f.eks både skalker og epleskrotter.

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Jeg har ikke samvittighet (med tanke på miljøet) til å kaste matrester når man har en hund i huset. Han får både hundemat og matrester. Han spiser f.eks både skalker og epleskrotter.

Det var kanskje bare et råd mot den stygge lukta. Du trenger ikke følge rådet, men da har du kanskje en pekepinn på hvorfor det lukter.

Om du spiser mat du strengt tatt ikke tåler, så blir du dårlig i magen og det kan lukte av deg. Sånn er det med dyr også.

De fleste som ikke er avhengige av at hunden er sunn, frisk, normalvektig og pen i pelsen (på grunn av oppdrett og utstillinger) gjør som du, og gir dem matrester.

Hundene er som oss, de spiser alt de kommer over enten de tåler det eller ikke. Akkurat der er vi mennesker og hundene veldig like.

Det er litt pussig det der, man passer nøye på hva barna spiser, for de må ha sunn mat for å vokse og trives, men det er ikke så nøye med oss selv og dyrene. Vi er effektive matavfallskverner.

Skrevet

Det var kanskje bare et råd mot den stygge lukta. Du trenger ikke følge rådet, men da har du kanskje en pekepinn på hvorfor det lukter.

Om du spiser mat du strengt tatt ikke tåler, så blir du dårlig i magen og det kan lukte av deg. Sånn er det med dyr også.

De fleste som ikke er avhengige av at hunden er sunn, frisk, normalvektig og pen i pelsen (på grunn av oppdrett og utstillinger) gjør som du, og gir dem matrester.

Hundene er som oss, de spiser alt de kommer over enten de tåler det eller ikke. Akkurat der er vi mennesker og hundene veldig like.

Det er litt pussig det der, man passer nøye på hva barna spiser, for de må ha sunn mat for å vokse og trives, men det er ikke så nøye med oss selv og dyrene. Vi er effektive matavfallskverner.

Jeg synes det er galt å kaste så mye matrester med tanke på alle som barna som lider ute i den store verden. Et dyr blir aldri like mye verdt som et barn. Dessuten spares miljøet for avfall når et dyr spiser maten fremfor at den blir kasta på dynga.

Skrevet

Du får sjampoer som er beregnet på hunder, men det forutsetter jo bading. Kan ikke tenke meg at det finnes noen spray man bare kan spraye på bikkja.

"........................................."

Og du burde jo vite det, siden du er hund selv.

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Jeg synes det er galt å kaste så mye matrester med tanke på alle som barna som lider ute i den store verden. Et dyr blir aldri like mye verdt som et barn. Dessuten spares miljøet for avfall når et dyr spiser maten fremfor at den blir kasta på dynga.

Jeg sier vel ikke at det ikke er riktig å gi hunden restemat. Sånn moralsk sett for verdens fattige og miljøhensyn.

Jeg sier at hunder ikke alltid tåler den maten vi tåler derfor lukter det av dem når de får feil mat. Om du foretrekker en luktende hund som er miljøvennlig er jo det helt greit. Hunder er i utgangspunktet rovdyr som hovedsakelig spiser kjøtt. Kornmat (brød) og mye av vegetarmaten er fremmed mat for en hundemage som ikke har ensymer til å bryte ned dette. At en hund liker smaken på maten betyr ikke at den tåler den. Min venninne er et godt eksempel der, hun elsker sitrusfrukter, men blir veldig syk av dem, til tross for at hun blir syk av dem er hun så glad i det at hun likevel unner seg det innimellom, så stor er abstinensene hennes til sitrusfrukter at hun kan finne på å kaste seg over en sitron, skrelle den og spise den i båter. Hun blir syk, men spiser likevel fordi det er såååå godt.

Hunden sier også "ja takk svært gjerne" til mat den ikke tåler, den sier ikke fra til deg om at "nå har jeg vondt i magen min". Den kan få bløt avføring som du merker når du går tur med den og plukker det opp. Den kan få mye mer avføring en den trenger å få, noe du også merker når du må plukke den opp.

Men jeg synes det er underlig at folk kan betale kr 10.000,- for en hund, kjøpe dyrt utstyr til den og gå på dyre dressurkurs, betale dyre vaksinasjoner og veterinærregninger og reise og betale mye for å være med på utstillinger og forsikrer dem for masse penger, samtidig som maten til hunden helst skal være "gratis" matrester.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...