Gå til innhold

Har dere fått "skrytekort" ennå?

Anbefalte innlegg

Gjest julekort til besvær

jeg kaller det skrytekort, sånne julekort vi får fra vennepar med barn hvor alt blir idyllisert. Barna er kjempeaktive, er med på utallige aktiviteter, får toppkarakterer på skolen. Foreldrene trives på jobb og sparer til drømmeferien om ett år etc...

jeg blir litt uvel av alle disse kortene. Har ikke vært hjemom hos foreldrene mine enda men når jeg kommer så vet jeg at det kommer til å ligge masse skrytekort rundt om kring.

Blir bare påminnet om hvor lite sosial og aktiv og dårlige karakterer jeg har i forhold til disse menneskene

Kan man ikke bare skrive God jul og Godt Nytt År da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211258-har-dere-f%C3%A5tt-skrytekort-enn%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driter i hele julekorta iår.

Folk blir jo ikke fornøyde likevel. Ikke vil man ha julebrev, ikke vil man ha bilder av barna, ikke vil man ha bare "god jul og godt nyttår", ikke vil man ha "god jul og godt nyttår og blablabla".

Hva faen vil man egentlig ha?

Jeg driter i hele julekorta iår.

Folk blir jo ikke fornøyde likevel. Ikke vil man ha julebrev, ikke vil man ha bilder av barna, ikke vil man ha bare "god jul og godt nyttår", ikke vil man ha "god jul og godt nyttår og blablabla".

Hva faen vil man egentlig ha?

Slektninger og gode venner liker nå å høre at det går bra med barna og familien. Tror slike kort er mer ment på den måten...

Ja, jeg har fått og sendt :-) Har du et eller annet mindreverdighets kompleks du eller...?

Er jeg vellykket fordi jeg sender bilde av ungen min på et julekort og ønsker venner og familie god jul..??

Tror faen meg jeg slutter med det her og nå. Hvorfor i helvete skal jeg gidde å bruke penger på bilder og porto når det blir oppfatta på den måten. Men det tror jeg foresten ikke min familie og venner gjør - de lider ikke av mindreverdighetskomplekser :-)

Jeg har både fått og til en viss grad skrevet noen, men føler ikke at det er så mye skryt da.

Jeg syns det er kjempehyggelig med en liten oppdatering fra de vi ikke ser så veldig ofte, veldig kjedelig å bare få en god jul og godt nytt år hilsen syns nå jeg.

Jeg har både fått og til en viss grad skrevet noen, men føler ikke at det er så mye skryt da.

Jeg syns det er kjempehyggelig med en liten oppdatering fra de vi ikke ser så veldig ofte, veldig kjedelig å bare få en god jul og godt nytt år hilsen syns nå jeg.

Der var du ja! Må bare få sagt at det var et nyyyyydelig julekort vi fikk av dere. Tusen takk! :-)

Og så pene barn du har da. :-D

MVH

Annonse

Jeg synes det er hyggelig med julekort med bilde av barna i familien. Det er også ok med et julebrev oppkopiert i ørten eksemplarer, der vi får resymé over hva familien har foretatt seg det siste året.

Vi har noen fjerne slektninger, som har egne bilder på julekortet, selv lenge etter at barna er voksne. Det har vært bilder av hus, hund, voksne personer eller bilde tatt på en ferie.

Har ikke fått noen form for julekort ennå i år, og har ikke sendt. Skal sende et med innlagt CD med julesanger (fås på posten), men er ute i siste liten.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg syns jeg er flink i år, har sendt ca 30 julekort.

Ja, det er bilde av barna mine på det. Jeg tar meg tid til å håndskrive brev ved siden av. De fleste får et ganske kort ett, (men ikke God Jul og Godt Nyttår, det står trykkt på kortet).

Fire - fem får et mye lenger brev, det er gamle venner som jeg nå bare har kontakt med via julekort, så de får en oppsummering av siste år og statusrapport.

Jeg setter veldig stor pris på å få vite litt om deres liv tilbake.

Men jeg føler ikke at det er "skrytekort", hverken de jeg sender eller de jeg får.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg syns jeg er flink i år, har sendt ca 30 julekort.

Ja, det er bilde av barna mine på det. Jeg tar meg tid til å håndskrive brev ved siden av. De fleste får et ganske kort ett, (men ikke God Jul og Godt Nyttår, det står trykkt på kortet).

Fire - fem får et mye lenger brev, det er gamle venner som jeg nå bare har kontakt med via julekort, så de får en oppsummering av siste år og statusrapport.

Jeg setter veldig stor pris på å få vite litt om deres liv tilbake.

Men jeg føler ikke at det er "skrytekort", hverken de jeg sender eller de jeg får.

Jeg glemte å si at jeg også tar med viktige "triste" hendelser, ikke bare positive...

Hmmm...de få gangene jeg har sendt julekort, så har de inneholdt "God jul og godt nyttår" + en eller annen hilsen.

"............................................"

Ja? Hvordan ble det med årets julekort med bilde fra deg og SDD? Hm? *Strengt blikk og trommende fingre*

Annonse

Gjest KariKruskakli

Ingen får julekort fra oss.

Vi bare prater og prater om gjøre det, men det blir visst ikke i år heller. Like dårlig samvittighet igjen når kortene ramler ned i postkassa.

Da løfter jeg av røret og tar en telefon isteden.

Synes det er ok å få vite hva fjernere familie har drevet med siden sist jeg. Men vi har ett par som det er underholdende å få julebrev fra. Der høres alt veldig idyllisk ut, og jeg vet at det ikke er tilfelle. Alt negativt er utelatt og alt positivt er blåst opp. Vi flirer litt av det da, men bare i all vennskapelighet. Dama der har alltid vært slik, at alt skal være så fint, så det går litt på å fortelle at de har vært på ferie på de hotteste stedene, kjøpt ny bil (med vedlagt bilde), ungene utmerker seg der og der og en av dem har kanskje fått forfremmelse på jobben eller noe slikt.

Jeg skriver selv julebrev, men holder den verste skrytinga for meg selv. Forteller i normale ordelag om eventuelle forandringer her hjemme.

Men julekort med bilder av ungene er stas da! Fikk bilde av et par aldeles bedårende tuller i dag. De står nå utstilt på sjenken.

Jeg har sendt julekort med bilde av englebarna mine. I tillegg sendte jeg med et julebrev. Men jeg skryter oss vel ikke opp i skyene. Prøver heller å kort gjennfortelle hva som har skjedd i året som gikk, og å dra frem noen morsomme episoder. I år var det nok jeg som fikk gjennomgå mest - kjempeplaget av ammetåke som jeg er!!!

Synes det er ok å få vite hva fjernere familie har drevet med siden sist jeg. Men vi har ett par som det er underholdende å få julebrev fra. Der høres alt veldig idyllisk ut, og jeg vet at det ikke er tilfelle. Alt negativt er utelatt og alt positivt er blåst opp. Vi flirer litt av det da, men bare i all vennskapelighet. Dama der har alltid vært slik, at alt skal være så fint, så det går litt på å fortelle at de har vært på ferie på de hotteste stedene, kjøpt ny bil (med vedlagt bilde), ungene utmerker seg der og der og en av dem har kanskje fått forfremmelse på jobben eller noe slikt.

Jeg skriver selv julebrev, men holder den verste skrytinga for meg selv. Forteller i normale ordelag om eventuelle forandringer her hjemme.

Men julekort med bilder av ungene er stas da! Fikk bilde av et par aldeles bedårende tuller i dag. De står nå utstilt på sjenken.

Så du fikk brevet mitt i år også? hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...