hkn Skrevet 5. mars 2001 Skrevet 5. mars 2001 Hei! Hvor alvorlig skal man ta fall og andre "ulykker" under svangerskapet? Kan man anta at alt er i orden dersom man ikke har smerter eller blødninger? Jeg er gravid i 19. uke. Under en skitur (langrenn) i helgen falt jeg bakover på rygg og bak. Jeg landet i fast snø, som tok noe av for fallet, men følte likevel at jeg fikk et rykk i mage/rygg. Etterpå hadde jeg ingen direkte smerter noe sted, men har følt ubehag i magen lignende "mens-mage". Kan fallet ha vært skadelig for fosteret? Jeg vet jo at det ligger godt "polstret", men har hørt at slike "sjokk"-bevegelser kan gjøre skade på morkake etc. Er det grunn til å oppsøke lege/jordmor umiddelbart, eller kan jeg ta det med ro og vente til svangerskapskontroll om halvannen uke? 0 Siter
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 5. mars 2001 Skrevet 5. mars 2001 Jag tycker inte att detta hörs oroväckande ut. Barnet ligger gott beskyddad inne i livmodern och fostervattnet runt barnet dämpar också bra mot stötar. Det är bara om man har slagit i magen hårdt, har blödningar eller smärtor, som man bör uppsöka doktor för en undersökning. Du kan därför avvakta tills nästa kontroll som ju är snart. Lycka till! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.