Gå til innhold

Røyker alt jeg vil i mitt eget hjem!?

Anbefalte innlegg

En kompiss av meg er utrolig anti-røyk, og enda jeg røyker selv så ser jeg jo heller ikke særlig positivt i det.

Saken er at de gangene han er på besøk klager han alltid på at det lukter røyk, enda jeg lufter som aldri før med vinduene åpne osv. Han vil ikke la meg røyke i stua, skal helst tvinge meg til å stå med hode ut vinduet eller at jeg skal røyke et annet sted.

Dette er så utrolig irriterende! Han er jo så grei på alle andre områder, men dette ødelegger en god del. Er jeg hos ikke-røkere går jeg seff ut, eller lar vær å røyke til jeg er hjemme igjen.

Men velger de å komme til meg så må de godta at i mitt hjem røykes det..

Dette argumentet hjelper lite, får beskjed om å måtte ta hensyn til ikke-røkere...

Er det noen som mener jeg er urimelig? Hvis det er SÅ ille med en sigarett å to mens han er her så er det jo bare til å la være å komme da...

sånt..nå følte jeg det litt bedre allerede gitt, en utblåsning må til i blant!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211294-r%C3%B8yker-alt-jeg-vil-i-mitt-eget-hjem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• Dorthe

5

• Alana

4

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Selvfølgelig er du ikke urimelig. Det er jo du som bor der. Men det kommer også litt an på hvordan han sier det da. Jeg kan faktisk ta hensyn hjemme jeg og hvis ting blir framlagt på en ok måte. Men bare hvis jeg har lyst altså og personen er verdt det :o)

Som ikke-røyker kan jeg underskrive på at man kjenner røyklukt godt selv om det er luftet.

Etter at jeg fikk barn har jeg nektet moren min og samboeren hennes å røyke mens vi er på besøk. Jeg vil ikke at barna mine skal utsettes for røyk (og særlig ikke i den grad det røykes i det huset!!!).

Men hadde jeg kommet uten barna hadde jeg ikke krevd det. Jeg takler det altids (selv om jeg ikke liker det).

Saken hadde vært litt annerledes om det var motsatt: Altså om du besøkte han, og instisterte på å kunne ta deg en røyk i stua.

*Nei, du bestemmer over ditt eget hjem. Sjeneres han av røyklukten din, får han heller finne et annet sted å treffe deg.*

Annonse

Det var jo nylig et innlegg fra ei som lurte på om hun var urimelig når hun forlangte at venninen lot være å røyke når hun var på besøk. Tror det som kan sies om temaet er sagt :-)

Jeg hadde gitt f... i vedkommende.

".............................................."

Støtter deg i dette. Min far har røyket i ca 50 år, altså i hele min oppvekst. Så sluttet han og dermed ble det ikke lovlig å røyke hjemme hos dem. Det tar jeg hensyn til, og går ut. I begynnelsen tok jeg også hensyn når de kom på besøk hos meg, men fant ut at pokker heller, dette er mitt hjem og her gjør jeg som jeg vil. Når han har røyket rundt ørene mine hele tiden i barndommen, så kan jammen jeg røyke i mitt eget hjem når de en sjelden gang er på besøk.

Om noen år er det nok ikke lov og røyke i sitt eget hjem heller, da det sikkert siger røyk ut gjennom vinduer og ventiler o.l, som irriterer folk på gata, så vi får nyte det mens vi kan.

Selvfølgelig er du ikke urimelig. Det er jo du som bor der. Men det kommer også litt an på hvordan han sier det da. Jeg kan faktisk ta hensyn hjemme jeg og hvis ting blir framlagt på en ok måte. Men bare hvis jeg har lyst altså og personen er verdt det :o)

Åhhh, nå følte jeg meg beæret! Su pleier da alltid å ha verandadøra oppe når jeg er der? ;)

Gjest nonsmoker

Nå er jeg ikkerøykeren ; jeg har venner som sitter å damper på disse ferdigsigarettene, og jeg får åndenød av det. Jeg sier ikke fra om dette, for jeg vil ikke støte de.Folk må få gjøre som de vil hjemme.

Men resultatet blir at jeg stikker ikke så ofte innom lenger...

En brannfakkel vil jeg kaste ut her ; jeg kjenner svært få damer som har klart å slutte å røyke,(ja, jeg kjenner mange som har prøvd/prøver) men derimot så kjenner jeg mange menn som har greid det. Er det venskeligere for damer å klare dette ?

Nå er jeg ikkerøykeren ; jeg har venner som sitter å damper på disse ferdigsigarettene, og jeg får åndenød av det. Jeg sier ikke fra om dette, for jeg vil ikke støte de.Folk må få gjøre som de vil hjemme.

En brannfakkel vil jeg kaste ut her ; jeg kjenner svært få damer som har klart å slutte å røyke,(ja, jeg kjenner mange som har prøvd/prøver) men derimot så kjenner jeg mange menn som har greid det. Er det venskeligere for damer å klare dette ?

*rekker opp handa!*

Og jeg er enig med deg - NÅ skjønner jeg hvorfor det ikke kom så mange til oss før....;)

Annonse

Det å la være å røyke når andre (ikke-røykere) er tilstede går på det å vise hensyn, og ikke hvilket sted det skjer på.

Er man opptatt av å markere revir, kan man heller gå rundt og pisse i krokene.

Helt enig med deg, det er som regel gode venner man får besøk av. MEN, jeg har vært røyker fra jeg var 14 og til for 6 år siden - og VET hvor trassen og jækla barnslig man da er ! *dukker*

Pøh, nå tuller du vettu*s*

Det er bare det at du kjenner flere menn enn kvinner, som har greid å slutte og røyke, skjønner`u!

Det blir litt enkelt å generalisere, på vegne av dine observasjoner, alene.

Linker dette til en annen generalisering, når det gjelder "enslige mødre" (Et begrep Carl I Hagen lanserte i sin tid)

Enslige mødre får ikke jobb, fordi de er så mye borte fra jobb. Det er også mange enslige fedre, men de blir ikke så godt lagt merke til, når de er borte fra jobb, dessverre. Dessuten er det så mye mer synd på gutta, når de er alene med barn. Da "suller" gjerne svigermor el. rundt og "duller" med far og barn. Men, med mor og barn. Næch, de greier seg selv.........

(Sikkert enda en "brannfakkel", men det får så være).))

Pøh, nå tuller du vettu*s*

Det er bare det at du kjenner flere menn enn kvinner, som har greid å slutte og røyke, skjønner`u!

Det blir litt enkelt å generalisere, på vegne av dine observasjoner, alene.

Linker dette til en annen generalisering, når det gjelder "enslige mødre" (Et begrep Carl I Hagen lanserte i sin tid)

Enslige mødre får ikke jobb, fordi de er så mye borte fra jobb. Det er også mange enslige fedre, men de blir ikke så godt lagt merke til, når de er borte fra jobb, dessverre. Dessuten er det så mye mer synd på gutta, når de er alene med barn. Da "suller" gjerne svigermor el. rundt og "duller" med far og barn. Men, med mor og barn. Næch, de greier seg selv.........

(Sikkert enda en "brannfakkel", men det får så være).))

Det er nok litt sånn. Jeg kom på en annen ting, når faren min er ute og reiser så sitter mora mi hjemme og ønsker seg besøk - sikkert, men det bryr vi oss ikke om. Når mamma er ute og reiser - så går søstra mi og jeg og kappes om å be pappa på middag......enda jeg VET at han liker å sulle rundt aleien, steke seg karbonader, ta seg en tynn en og se hva han vil på tv - mens mamma gjerne ville ha blitt bedt.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...