Gå til innhold

Røyker alt jeg vil i mitt eget hjem!?

Anbefalte innlegg

Det er nok litt sånn. Jeg kom på en annen ting, når faren min er ute og reiser så sitter mora mi hjemme og ønsker seg besøk - sikkert, men det bryr vi oss ikke om. Når mamma er ute og reiser - så går søstra mi og jeg og kappes om å be pappa på middag......enda jeg VET at han liker å sulle rundt aleien, steke seg karbonader, ta seg en tynn en og se hva han vil på tv - mens mamma gjerne ville ha blitt bedt.....

*Litt sånn er det også*

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• Dorthe

5

• Alana

4

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Du får si ifra hvis du tror det er meg du ser da vet du :o)

Ikke så vanskelig å kjenne meg igjen da.

Det er tydeligvis vanskeligere enn jeg trodde :-)

Du får begynne å legge ut små hint her inne om hvor du har tenkt å bevege deg. Blir litt enklere med et avgrenset område ;-)

Da kan vi ha vår egen Jaget-konkurranse på DOL.

Hadde vært fint å endelig finne deg en dag :-)

Det er tydeligvis vanskeligere enn jeg trodde :-)

Du får begynne å legge ut små hint her inne om hvor du har tenkt å bevege deg. Blir litt enklere med et avgrenset område ;-)

Da kan vi ha vår egen Jaget-konkurranse på DOL.

Hadde vært fint å endelig finne deg en dag :-)

Nå har jeg ikke vært ute her på lenge heller. Siden butikken stengte og jeg må langt avgårde nedover for å handle så har jeg ingenting oppover å gjøre lenger. Og det er jo så kaldt ute.

Kunne ikke falle meg inn å nekte folk å røyke i sitt eget hjem.

Såfremt det ikke dreier seg om folk med allergier eller folk med småbarn, synes jeg det er drøyt - på grensen til ufint - å forvente at folk skal stumpe røyken til ære for besøket.

Man kan selvsagt spørre pent og høflig om å åpne et vindu, men noe annet er drøyt.

Annonse

Tja, nå damper jeg på sigaretter selv - men har en viss forståelse for det generelle synspunktet til kompisen din.

Ville nok aldri sagt noe slikt selv - den er grei nok.

Men kjenner noen som røyker hjemme. Og kone og barn kan aldri komme og besøke dem på grunn av røyklukta - da den gir utslag på astma uansett hvor mye som luftes og skrubbes før man kommer på besøk.

Og det er noe jeg må minne røykerne på hver gang de inviterer resten av familien til å bli med...

Ja, du er veldig urimelig! Om du ønsker å få besøk, og bevare vennskapet med vennene dine, så må du ta hensyn til at de synes røykinga di er ubehagelig.

Vi hadde akkurat det samme problemet hjemme hos mine foreldre, der mamma røyker en god del. Det var så ille at jeg sluttet å dra så ofte på besøk, og de gangene vi var der og hun tok frem røyken, gikk vi ut.

Røyking inne er så utrolig ubehagelig, jeg blir fysisk uvel av det.

Her har kameraten din min fulle støtte!

Støtter deg i dette. Min far har røyket i ca 50 år, altså i hele min oppvekst. Så sluttet han og dermed ble det ikke lovlig å røyke hjemme hos dem. Det tar jeg hensyn til, og går ut. I begynnelsen tok jeg også hensyn når de kom på besøk hos meg, men fant ut at pokker heller, dette er mitt hjem og her gjør jeg som jeg vil. Når han har røyket rundt ørene mine hele tiden i barndommen, så kan jammen jeg røyke i mitt eget hjem når de en sjelden gang er på besøk.

Om noen år er det nok ikke lov og røyke i sitt eget hjem heller, da det sikkert siger røyk ut gjennom vinduer og ventiler o.l, som irriterer folk på gata, så vi får nyte det mens vi kan.

Noe sier meg at du er en dame. Stemmer det? Er jeg blitt synsk? Ut fra innlegget ditt så mener jeg bestemt at du er en dame.

Selvfølgelig gjør du som du vil hjemme, men jeg forstår kompisen din, og du får også ta følgene av at han kanskje ikke gidder å besøke deg så ofte som han kanskje gjorde tidligere.

En ting som enda ikke er nevnt i noen av innleggene nedenfor er at det lukter dritt hos folk som røyker. Du merker det ikke selv, siden du røyker. Denne lukten setter seg i klærne til de som ikke røyker, og når man kommer hjem så må man skifte til huden, og aller helst ta et bad/dusj fordi håret, etc. lukter guffent.

En kamerat av meg røyket tidligere og da kviet jeg meg veldig for å gå på besøk til han. Selv om han var voksen nok til å ta hensyn til andre og ikke røyke når noen var på besøk, så lukter det alikevel dritt i huset.

Men når dette er sagt så bryr jeg meg lite om du røyker inne i ditt eget hus. Det er mest deg og din helse det går ut over, og så hjelper du jo også samfunnet med å korte ned sykehuskøene ;) *lol* ved at røykere statistisk sett dør tidligere enn ikke røykere :P

skorpionfisken

Støtter deg i dette. Min far har røyket i ca 50 år, altså i hele min oppvekst. Så sluttet han og dermed ble det ikke lovlig å røyke hjemme hos dem. Det tar jeg hensyn til, og går ut. I begynnelsen tok jeg også hensyn når de kom på besøk hos meg, men fant ut at pokker heller, dette er mitt hjem og her gjør jeg som jeg vil. Når han har røyket rundt ørene mine hele tiden i barndommen, så kan jammen jeg røyke i mitt eget hjem når de en sjelden gang er på besøk.

Om noen år er det nok ikke lov og røyke i sitt eget hjem heller, da det sikkert siger røyk ut gjennom vinduer og ventiler o.l, som irriterer folk på gata, så vi får nyte det mens vi kan.

Oi det var en lang oppvekst. 50 år? Ja da kan jeg si til min kjære at han endelig er blitt voksen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...