Gå til innhold

Ja , da var treet pynta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, er du ferdig?!

Her begynner vi ikke med julepynt før lillejulaften.

Skrevet
  prust skrev (På 21.12.2005 den 22.58):

Hufff da. Men du lander nok :-)

Jeg har virkelig fått dreis på pakkingen etterat Kruskakli sparket meg ut av DOL.... Har minstemor sitt tøy + utetøy igjen. Men så må det ryddes litt da, og jeg må legge på plass en del tøy.

Mannen min er ikke kommet hjem fra jobb ennå...:-(

Håper du fikk pakka ferdig. God jul til dere, prust! :)

Gjest Flystripa
Skrevet
  mariaflyfly skrev (På 21.12.2005 den 22.28):

Bra for deg.

Her er det bomba som aldri før, jeg venter på snekker og elektriker i morra for å fikse lys og det siste stæsjet etter at vi pussa opp gangen, sitter nå og skriver julekort, bakte pepperkaker i kveld sammen med Lillemann, har ikke pakka inn en eneste pakke ennå, menyen for julaften er ennå ikke bestemt, handlinga må gjøres i morra, juletre er ikke kjøpt inn ennå, har igjen 4 gaver å kjøpe, vinduene ennå ikke vaska, huset ikke rydda eller vaska over - og bunken på kontoret har snart vokst ut av døra.

Jaddah! :(

Det hørtes organisert ut -hehe! Tror det er mange som har det sånn, men som ikke tør innrømme det.

Jeg følte at jeg var temmelig i rute, helt til to av ungene kasta opp i natt... Ekstra-arbeid :( Sengetøyvask........

Skrevet
  Flystripa skrev (På 22.12.2005 den 8.46):

Det hørtes organisert ut -hehe! Tror det er mange som har det sånn, men som ikke tør innrømme det.

Jeg følte at jeg var temmelig i rute, helt til to av ungene kasta opp i natt... Ekstra-arbeid :( Sengetøyvask........

*knegg* Sånn hadde vi det natt til mandag også. Jeg hadde akkurat lagt hue på puta og kommet 20 minutter inn i drømmeland før Snorkfrøken var covered in spy, måtte dusje og vaske håret, og alt sengetøyet og Ludde Kanin måtte til vask. :(

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vi er ferdig med gaver (et par som ikke er pakket inn), kaker og vasken.

I morgen skal vi pynte både tre og hus, skal bli koslig.

Men må vel ut og handle inn det siste på matfronten. Alltid noe som mangler, men lista begynner å kortes ned iallefall.

God jul til deg.

Skrevet

Da har du vært flink....:o)

Her har jeg heldigvis ikke så mye igjen..

Kjøpe noen få gaver, sende julekort, handle resten av maten, vaske og støvsuge fort over (julevasken er tatt), lage sylte..

Alt skal bli ferdig i dag, for i morgen blir det en dag som går til gravstedet til pappa, til Radiumshospitalet med blomst til avdelingen mannen min lå på - og så er det JULEFERIE:o)

Heldigvis har jeg en snill mann som hjelper meg i heimen, så vi kommer i havn i år også..

God jul til alle sammen:o)

Gjest Flystripa
Skrevet
  mariaflyfly skrev (På 22.12.2005 den 8.54):

*knegg* Sånn hadde vi det natt til mandag også. Jeg hadde akkurat lagt hue på puta og kommet 20 minutter inn i drømmeland før Snorkfrøken var covered in spy, måtte dusje og vaske håret, og alt sengetøyet og Ludde Kanin måtte til vask. :(

Jeg er sååå glad i vaskemaskina mi! Av nesten alle materielle ting, er det den jeg setter mest pris på...

*tusle opp å sette på nok en vask*

Gjest KariKruskakli
Skrevet
  ibro skrev (På 22.12.2005 den 0.51):

Treet er pyntet her også, og stua julekoselig. Men rengjøringa blir det nok så som så med, rekker ikke i morgen, og på lillejulaften har jeg tett program. Vinduene snakker vi ikke om! hehe... På julaften nekter jeg å gjøre annet husarbeid enn ribbemiddagen! Da skal jeg koooooose meg!

Jeg har ikke tenkt å gjøre en dritt på lillejulaften heller jeg.

Ferdig på jobb kl. 13.00 den dagen og deretter er det bare kos. Skal lage kabaret da.

Gjest KariKruskakli
Skrevet
  Flystripa skrev (På 22.12.2005 den 8.46):

"Jeg følte at jeg var temmelig i rute, helt til to av ungene kasta opp i natt... Ekstra-arbeid :( Sengetøyvask.."

Jeg har vært redd for det samme. Det har gått omganssyke i barnehagen til minstemor lenge nå.

I dag holder jeg henne hjemme (for å unngå smitte) sammen med storessøster (som nå har juleferie), selv om hun er frisk som en fisk.

Gjest blomsterløk
Skrevet
  blomsterløk skrev (På 22.12.2005 den 8.58):

Vi er ferdig med gaver (et par som ikke er pakket inn), kaker og vasken.

I morgen skal vi pynte både tre og hus, skal bli koslig.

Men må vel ut og handle inn det siste på matfronten. Alltid noe som mangler, men lista begynner å kortes ned iallefall.

God jul til deg.

Ja, glemte å skrive at jeg skal lage rekekabaret. Men den lager jeg ikke før julaften formiddag. Den skal nytes til frokost 1. juledag.

Gjest KariKruskakli
Skrevet
  jubalong70 skrev (På 22.12.2005 den 7.56):

Det var da tidlig!

Her pyntes intet før lille julaften.

Jeg er vokst opp med at det skal være lille julaften, men de siste årene har jeg gjort det noen dager før.

Jeg orket ikke alt stresset de siste dagene.

Skrevet
  KariKruskakli skrev (På 22.12.2005 den 9.28):

Jeg er vokst opp med at det skal være lille julaften, men de siste årene har jeg gjort det noen dager før.

Slik er det her også. Ble så lei av å stupe i seng alt for sent på lille julaften, så nå har jeg som mål å bli ferdig i dag. Juletreet er det eneste som skal pyntes i morgen og etter det skal vi kose oss og kjenne at det gode humøret kommer sigende, i stedet for å være stressa og frustrert over hvor lang tid alting tar.

Skrevet

Her kom pynten frem etter første uka i desember...

Girlander fra første til tredje etasje - på rekkverket.

Stor trerot/gren med snø, nisser og lys i gangen i første etasje.

Små lys i et grønt tre ved spisestua - fått mye skryt av den.

Masse lys på et stoooort juletre ute.

Stjerner og staker i hvert eneste vindu omtrent.

Girlander med kongler, sløyfer og lys rundt utgangsdøren.

Bla.

Og treet inne var ferdig pyntet kveld/natt til 17 desember. (skikkelig vakkert pyntet)

Var ferdig med julegaver for vel en uke siden - både kjøpte og lagde - inntil kællen fikk se hva jeg lagde til venninda mi og mannen hennes og ønsket seg sånn selv. Så nå lager jeg i smug ;)

Kransekakestenger og marsipankuler med sjokoladetrekk var ferdig i går, popseboller - sånn sjokolade og pops - skal ordnes i dag.

Det er så hærlig når roen senker seg, mye er gjort og en kan begynne å glede seg til julaften og romjul

Ha en riktig god jul selv du med dine.

:)

Gjest KariKruskakli
Skrevet
  Ramina skrev (På 22.12.2005 den 9.44):

Her kom pynten frem etter første uka i desember...

Girlander fra første til tredje etasje - på rekkverket.

Stor trerot/gren med snø, nisser og lys i gangen i første etasje.

Små lys i et grønt tre ved spisestua - fått mye skryt av den.

Masse lys på et stoooort juletre ute.

Stjerner og staker i hvert eneste vindu omtrent.

Girlander med kongler, sløyfer og lys rundt utgangsdøren.

Bla.

Og treet inne var ferdig pyntet kveld/natt til 17 desember. (skikkelig vakkert pyntet)

Var ferdig med julegaver for vel en uke siden - både kjøpte og lagde - inntil kællen fikk se hva jeg lagde til venninda mi og mannen hennes og ønsket seg sånn selv. Så nå lager jeg i smug ;)

Kransekakestenger og marsipankuler med sjokoladetrekk var ferdig i går, popseboller - sånn sjokolade og pops - skal ordnes i dag.

Det er så hærlig når roen senker seg, mye er gjort og en kan begynne å glede seg til julaften og romjul

Ha en riktig god jul selv du med dine.

:)

Oi, jeg tror du er enda mer julete enn meg;)

Skrevet
  mariaflyfly skrev (På 22.12.2005 den 8.22):

Håper du fikk pakka ferdig. God jul til dere, prust! :)

Ja, nå begynner det å hjelpe.... :-)

Mannen min var ikke hjemme før klokka to i natt - fullstendig utslitt. Så vi sov lenge i morges, har sendt ungene ut mens vi rydder ferdig her inne.

Det vil si - mannen min er av sted nå og kjøper ny skiboks. Vi har snakket om det lenge, men vi venter til siste dag med å handle :-)

Om en time tenker jeg vi er på veien, med kursen nordvestover.

God jul til deg og alle DOL'ere. Nå får jeg vel DOL-abstinenser i jula....

Skrevet
  KariKruskakli skrev (På 22.12.2005 den 9.28):

Egentlig ganske lurt... Lille juleaften er jo en ganske slitsom dag. Hele huset skal pyntes, og man skal være blid og fornøyd...

Tenkte jeg skulle prøve å få opp noe av pynten ellers i huset i dag. Men jeg tror ikke jeg klarer å pynte juletreet før i morgen. Har en slags "julesperre" for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...