Gå til innhold

Hva gjør man med juletreet før jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg akklimatiserer det i 1 døgn, og gir det romtemperert vann med sitronbrus.

Kan også gi det kaldt men de fleste planter liker at vannet holder samme temperatur som "rommet" rundt dem.

Jeg husker at pappa pleide å gi juletreet nærmest kokende vann, slik at det ble varmt og fikk knopper, og dermed var mer i "springe ut"-fasen enn i "avblomstre"-fasen. Men romtemperert høres lurt ut!

Tror du treet liker julebrus fremfor sitronbrus? ;)

Jeg husker at pappa pleide å gi juletreet nærmest kokende vann, slik at det ble varmt og fikk knopper, og dermed var mer i "springe ut"-fasen enn i "avblomstre"-fasen. Men romtemperert høres lurt ut!

"Tror du treet liker julebrus fremfor sitronbrus? ;)"

Hvis det er avlet frem som Juletre, så gjør det mest sannsynlig det. Er det derimot avlet som vanlig Gran, og så i siste liten blitt hanket inn som Juletre, så heller statistikken mot sitrus-produkter.

"............................................"

Annonse

Hihi,jeg har ikke testet.

Først og fremst bruker jeg edelgran for å unngå dryssing og det fungerer ganske bra.

Alt annet er nesten ren vane.

Viktigste er at det får vann :P

Leste akurat et tips fra en gammel tømmerhugger, du skal smøre under treet med sirup da mister det vist ikke nåler.

Har aldri prøvd men det er verd et forsøk.

Den var ny - det spørs om mannen i huset har lyst til å være såpass eksperimentell ;)

Det beste tipset er faktisk å kjøpe seg et plasttre! Koser meg hver jul når jeg ser andre stresse rundt og vet jeg slipper det maset med juletrekjøp, barnåldryss og å kvitte seg med treet i januar.

Jupp, det ville gjøre det mye mindre stressende, men jeg tror faktisk vi satser på the real thing. Og treet er allerede kjøpt.

God jul! :)

Annonse

"Tror du treet liker julebrus fremfor sitronbrus? ;)"

Hvis det er avlet frem som Juletre, så gjør det mest sannsynlig det. Er det derimot avlet som vanlig Gran, og så i siste liten blitt hanket inn som Juletre, så heller statistikken mot sitrus-produkter.

Jeg skal høre med oppdretter om det er et ekte Juletre eller om det er et vanlig Grantre. Det var jo Juletre jeg skulle ha - visste ikke at det var noen forskjell, jeg!? ;)

God jul!

Jeg skal høre med oppdretter om det er et ekte Juletre eller om det er et vanlig Grantre. Det var jo Juletre jeg skulle ha - visste ikke at det var noen forskjell, jeg!? ;)

God jul!

Du får gjøre det . Gledeleg jól :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...