Gå til innhold

Hjembakt julekake med Namdalsgomme eller sursild

Anbefalte innlegg

Skrevet

DA ER DET JUL - - men akk så alene jeg sitter ved bordet og spiser denslags. Jeg får dem ikke til å stikke nesa ned i Namdalsgommen engang - den er jo for pokker søt, mild og med kanel på. De vet ikke hva det ER - det er jo GOMME!!!

Og på julekake er det vanvittig godt.

I morgen skal jeg kjøpe inn et lite glass sursild og meske meg med - ha på ekstra løk i glasset.

Hva er det dere MÅ ha til jul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sursild og tomatsild må jeg ha, Lager det selv. Også rødbeter. . Det blir sikkert dyrere en å kjøpe ferdig, Men det er liksom tradisjonen her.

Ellers så har jeg ikke bakt det grann Baking er ikke akkurat min sterkeste side.Og bakeriet har jo !

I morgen skal jeg vaske golv og pynte tre !

Skrevet

Sursild og tomatsild må jeg ha, Lager det selv. Også rødbeter. . Det blir sikkert dyrere en å kjøpe ferdig, Men det er liksom tradisjonen her.

Ellers så har jeg ikke bakt det grann Baking er ikke akkurat min sterkeste side.Og bakeriet har jo !

I morgen skal jeg vaske golv og pynte tre !

Jeg har bare kjøpt inn til baking....får ta det til helga! LOL

Skrevet

Jeg har bare kjøpt inn til baking....får ta det til helga! LOL

jeg kom frem til pepperkake, og suksessterte må jeg ha til jul... men begge har visstnok gått i dørken..

og så må jeg ha litt ekte granbar med litt juledekorasjoner... fo å få inn lukta...

men det skal ikke pyntes før til lillejulaften, og da skal det lukte grønnsåpe i hele huset

Skrevet

Jeg MÅ ha mølje: Flatbrød oppbløtt i kjøttkraft, med ribbefett over.

Ja, det er sært og ja, det ser helt jævlig ut.

Men det smaker fryd og julestemning. ;o)

Skrevet

Jeg MÅ ha mølje: Flatbrød oppbløtt i kjøttkraft, med ribbefett over.

Ja, det er sært og ja, det ser helt jævlig ut.

Men det smaker fryd og julestemning. ;o)

Mmmmmm. Ja, det er kjempegodt!

Pappa og jeg pleier å spise det på dagen på julaften. De andre skygger unna.

Skrevet

Jeg MÅ ha lefse med kald ribbe til 1.dags frokost.

Skrevet

Mmmmmm. Ja, det er kjempegodt!

Pappa og jeg pleier å spise det på dagen på julaften. De andre skygger unna.

Jeg har aldri smakt det - søstra mi sin svigerfamilie har slike tradisjoner - og da kan jo ikke jeg være med! hehe

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg MÅ ha rekecabaret med remuladesaus til frokost 1. juledag.

Skrevet

Jeg MÅ ha rekecabaret med remuladesaus til frokost 1. juledag.

hoho! det er pent, men vanvittig ekkelt å spise! :)

Skrevet

Artig overskrift. Spiser virkelig flisa julekake med sursild, tenkte jeg.

Jeg MÅ ha brødskive med ribbe og sennep. Og brente mandler. Og varm sjokolade med krem på julaftens formiddag.

Gjest blomsterløk
Skrevet

hoho! det er pent, men vanvittig ekkelt å spise! :)

Neida, det er ikke ekkelt i det hele tatt, bare skikkelig godt.

Rekecabaret har jeg spist 1. juledag så lenge jeg kan huske, moren min lagde det fra vi var ganske så små.

Skrevet

Artig overskrift. Spiser virkelig flisa julekake med sursild, tenkte jeg.

Jeg MÅ ha brødskive med ribbe og sennep. Og brente mandler. Og varm sjokolade med krem på julaftens formiddag.

Ja, det er det jeg gjør - julekake med rosiner og korinter med masse sursild på. - pappa og jeg, med kniv og gaffel! :) vanvittig godt.

Skrevet

Neida, det er ikke ekkelt i det hele tatt, bare skikkelig godt.

Rekecabaret har jeg spist 1. juledag så lenge jeg kan huske, moren min lagde det fra vi var ganske så små.

ja da MÅ man det! :)

Skrevet

Ja, det er det jeg gjør - julekake med rosiner og korinter med masse sursild på. - pappa og jeg, med kniv og gaffel! :) vanvittig godt.

*grøsser*

Skrevet

*grøsser*

Husk - ellers i året spiser jeg pølser i vaffel! :)

Skrevet

Jeg må ha Dahls ingefærøl til julemiddagen... :o) Utover det er det egentlig ikke så blånøye i matveien, jeg synes det hører til med riskrem med varm kirsebærsaus til dessert på julaften, men det blir det ikke i år vet jeg. Får sørge for å ha det en dag snere i jula. :o)

Skrevet

Husk - ellers i året spiser jeg pølser i vaffel! :)

Huttetu!

Sønnen min spiser vaffel med fårepølse, forresten.

Skrevet

Huttetu!

ja det er også godt! :)

Skrevet

Huttetu!

Pølse i lefse er godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...