Gå til innhold

Jeg mangler det kles-shoppe-genet jeg!

Anbefalte innlegg

Jeg har to døtre som ELSKER klær - og se på klær og surrer rundt i klesbutikker. Da jeg hadde med den eldste - som da var 19 til København - så så jeg for meg de gode samtalene, - måltidene og vinduskikkingen. Men neida, - hun skulle fanken meg INN i alle de klesbutikkene hun så - og måltidene skulle inntas på Mc'ern. Gud bedre.

Så var vi i Klben nå i forrige uke - gubben, de to yngste og jeg - og jeg ser for meg det samme - pluss Tivoli med kandiserte epler, middager, vin etc. - Men neida -14-åringen skulle se på klær!!! Så det var en molefonken 14-åring som fikk LITT av det hun ville bare - så fikk vi andre også litt av det vi ville - vi var på voksmuseet, Guinnes-museet, opp i Rundetårn, frokost på Hard Rock Café, marsipan fra små nydelige konditorier, et par timer i en gitarbutikk hvor gubben spilte, kandiserte epler, karuseller og masse trasking på Tivoli.

.....og jeg tenkte; Jeg må mangle det klesgenet- det som gjør at kjerringer som meg entrer flyet med svære papirposer fra elegant butikker. Jeg har ikke lyst til å bruke penger på sånt engang jeg.!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211331-jeg-mangler-det-kles-shoppe-genet-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo være greit for lommeboka at du mangler det!

Jeg blir aldri lei av å prøve klær, men er også en hund etter bokhandler.

Blå og lilla dillebutikker a la Stallen i Oslo holder jeg meg som regel langt unna.

Men: Skal jeg se på klær, vil jeg gå alene i butikkene. Å ha en utålmodig mann på slep er i alle fall en gledesdreper. Han vil bare se på elektriske duppeditter og musikk.

Jeg mangler nok også dette klesgenet. Jeg er ikke uinteressert i klær eller shopping, men går veldig fort lei. Jeg orker ikke gå i butikker særlig lenge. Skal jeg kjøpe noe, vil jeg helst være alene. Da vet jeg hva jeg er ute etter, det har jeg tenkt ut på forhånd, og så går jeg inn i butikken og kjøper det, og så går jeg hjem. Lange shoppingrunder med venninner har jeg aldri hatt tålmodighet til.

Er jeg på storbyferie, foretrekker jeg museer, tivoli, god mat og drikke og samtaler (hvis jeg reiser sammen med noen) fremfor shopping.

Annonse

Jeg mangler det også.

I tillegg mangler jeg også (del av, i alle fall) interiør-interesse-genet.

Når vi er sammen med andre par, ender det som regel opp med at damene blir gående for seg og snakker om gardiner, møbler, mat..... Og jeg oppdager plutselig at jeg står sammen med mennene...

Jeg er heller ikke noe shoppe glad og særlig ikke klær. Sko har jeg derimot kan jeg shoppe masse av.

Alle jeg kjenner elsker å kjøpe barneklær, jeg liker ikke det heller og syns det er helt fantastisk når barna arver tøy så jeg slipper den shoppingen selv. Strømpebusker, ulltøy og undertøy er mer enn nok shopping for meg for det tar meg 10 minutter :)

Jeg er heller ikke noe shoppe glad og særlig ikke klær. Sko har jeg derimot kan jeg shoppe masse av.

Alle jeg kjenner elsker å kjøpe barneklær, jeg liker ikke det heller og syns det er helt fantastisk når barna arver tøy så jeg slipper den shoppingen selv. Strømpebusker, ulltøy og undertøy er mer enn nok shopping for meg for det tar meg 10 minutter :)

Helt som meg det! :)

Jeg har et nokså inaktivt shoppe-gen generelt. Når det gjelder klær til meg selv, er det nesten dødt. Jeg har det litt morsomt når jeg synes jeg gjør et kupp på billig barnetøy, f.eks. når jeg kjøper billige utedresser i april, men det er det eneste.

Ja, og så er jeg ganske god til å kjøpe klær til gubben på postordre. Han hater klesbutikker, så han er veldig fornøyd med det.

Tenåringsdatteren min er den mest klesbevisste av oss. Hun kan traske i timevis, men er såpass kresen at hun sjelden finner noe. Hun irriterer seg over venninner som prøver alt de ser, uten at de egentlig skal kjøpe noe.

Sønnen min bryr seg foreløpig lite om hva han har på seg, så lenge det er lett å ta av og på og ikke er "jentelig".

Vi er glade i å reise alle sammen, men shopping er ikke noe stort innslag på turene våre.

Annonse

Jeg har det også sånn, blir fort irritert når jeg slepes rundt i klesbutikker - andre butikker også for den del. Mannen i huset er stikk motsatt. Når han en sjelden gang får meg med på shopping ender det med at jeg står ved utgangen og venter utålmodig mens han suller rundt og titter på alt de har.

Ikea er en sak for seg selv, ganske kjapt begynner jeg å mase om at nå er vi ferdig mens han må se litt på det... og det... og det... arghhhhhhh!!!!

Ditto. Det er et mareritt å gå i butikker for å se på klær. En by-/butikktur er et Prosjekt jeg trenger en dag på å komme meg fra.

Jeg er antagelig også overkritisk i det hele tatt, det er i det hele tatt fint lite jeg liker av klær og sånt som jeg ser. Hehe, bortsett fra det dyreste som jeg aldri har råd til, det gjelder også sko og vesker.

God jul, kjære flisa! Og hils din sikkert sjarmante mann :)

Jeg magler IKKE det genet, MEN i sånne sammenhener som du nevner her så finnes jeg ikke interessert i shopping. Det må nemlig være alen eller med en venninne. Med for mange på slep og andre opplevelser som lokker så stopper det seg selv. Jeg vil da spise god dansk lunsj (frokost), gå i gallerier, i ostebutikker og bare nye livet.

Var med et par venninner en gang og de ville på H&M (som vi har hjemme!?!?!).

Ditto. Det er et mareritt å gå i butikker for å se på klær. En by-/butikktur er et Prosjekt jeg trenger en dag på å komme meg fra.

Jeg er antagelig også overkritisk i det hele tatt, det er i det hele tatt fint lite jeg liker av klær og sånt som jeg ser. Hehe, bortsett fra det dyreste som jeg aldri har råd til, det gjelder også sko og vesker.

God jul, kjære flisa! Og hils din sikkert sjarmante mann :)

God jul tilbake favn! :)

Jeg elsker å shoppe klær, og kan gå rundt i timesvis og kose meg. Slalom mellom alle butikkene, det er heerlig. *S*

Men ikke med mann og barn. Enten alene, eller med en venninne (og hun må såklart også like å gå rundt og kikke og shoppe da).

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...