Gå til innhold

Hva gjør dere 1. juledag da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Men fra morgenen 1. juledag og til over nyttår er han min og bare miiiin! :o)"

Så deilig da! Men ta det litt pent på den frkosten hos søsteren din om han ikke har truffet dem før.

Å møte slektninger kan være ganske overveldende, ikke minst i jula. Du kan jo forberede søsteren din på at det kan være dere trekker dere tidlig, så dere har retrettmuligheten klar.

Ikke noe problem. Han er selskapelig og trivelig og familien min er ikke sååå overveldende da. :o) Noen av dem har han dessuten truffet før. Såpass må han tåle!

Det vil også være 3 unger der og de tar jo en god del av oppmerksomheten.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

9

• Lillemus

6

• mariaflyfly

5

• Babette

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ikke noe problem. Han er selskapelig og trivelig og familien min er ikke sååå overveldende da. :o) Noen av dem har han dessuten truffet før. Såpass må han tåle!

Det vil også være 3 unger der og de tar jo en god del av oppmerksomheten.

Får håpe du har rett. Jeg har vonde minner fra en julemiddag (det kan godt være det var 1.juledag) hos svigermormor. Det var første gang jeg møtte hele storfamilien til mannen min.

Men da var jeg mye yngre enn det kjæresten din er nå, så han tåler vel mer...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Døh! Majorstua har et visst areal, da.

:-|

:-)

Jeg har faktisk vært i majorstuen kirke, så det så!

Jeg tenkte jeg skulle være snill og gi deg veibeskrivelsen nå, men ser at du alt har funnet adressen.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

No shit, Sherlock! ;)

Flink, eller?

Som jeg skrev til Gyda så har jeg vært i Majorstuen Kirke, så jeg jukset litt ;-)

Skrevet

:-)

Jeg har faktisk vært i majorstuen kirke, så det så!

Jeg tenkte jeg skulle være snill og gi deg veibeskrivelsen nå, men ser at du alt har funnet adressen.

Hehe. Jeg håper du tok ironien i svaret mitt. Takk for at du til og med tenkte på å "hjelpe meg" dit også.

:o)

Hilsen

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hehe. Jeg håper du tok ironien i svaret mitt. Takk for at du til og med tenkte på å "hjelpe meg" dit også.

:o)

Hilsen

"Jeg håper du tok ironien i svaret mitt."

Det gjorde jeg :-)

Skrevet

See u there, then? ;)

Det blir seriøst vurdert, men er ikke avgjort enda.

(Litt tidlig på en 1. juledag ...)

Skrevet

Det blir seriøst vurdert, men er ikke avgjort enda.

(Litt tidlig på en 1. juledag ...)

Det er POSTludiumet, dah. Så det går an å snike seg inn i kjerka når gudstjenesten nesten er ferdig. Dvs i tolvtida eller noe sånn. ;)

Skrevet

1.juledag er avslapningsdag hos oss. Sen frokost med kald ribbe og lefse og masse andre godsaker.

Ligge foran peisen å lese litt, mens ungene forhåpentligvis leker med alle de morsomme lekene de har fått. Er det snø går vi en liten tur ut på ski eller aker med akebrett.

På kvelden blir det vel et par glass rødvin foran peisen.

Resten av julen er middager og kaffeselskaper og hit og dit.

Skrevet

Vi skal ha frokostgjester sånn ved 11.30 tiden. Og resten av kvelden etter at gjestene er dratt skal jeg KUN slppe av i sofaen, drikke rødvin og skravle med mannen. (altså dette blir etter at poden er i seng). Ferm til det blir det vel å assistere han med diverse "nyvinninger" fra dagen i forveien.

Skrevet

Får håpe du har rett. Jeg har vonde minner fra en julemiddag (det kan godt være det var 1.juledag) hos svigermormor. Det var første gang jeg møtte hele storfamilien til mannen min.

Men da var jeg mye yngre enn det kjæresten din er nå, så han tåler vel mer...

Han er 38 år jo! Nei, dette må han da tåle. :o) Han er ikke sååå sart heller.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Han er 38 år jo! Nei, dette må han da tåle. :o) Han er ikke sååå sart heller.

Mener du at jeg er/var et persilleblad?

*Snurt*

De slektningene kunne skremme vannet av hvem som helst, skal jeg si deg!

Skrevet

Mener du at jeg er/var et persilleblad?

*Snurt*

De slektningene kunne skremme vannet av hvem som helst, skal jeg si deg!

*Hehe* Persilleblad! Persilleblad! :-P

Jeg mener i alle fall at en mann på 38 må tåle å møte et par av søstrene mine, en svoger og 1-3 (vet ikke hvor mange som kommer) tantebarn han ikke har truffet før! :o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

*Hehe* Persilleblad! Persilleblad! :-P

Jeg mener i alle fall at en mann på 38 må tåle å møte et par av søstrene mine, en svoger og 1-3 (vet ikke hvor mange som kommer) tantebarn han ikke har truffet før! :o)

Det var da ikke så mange?

Jeg møtte svigermormor, svigerfarfar, alle tanter, onkler og søskenbarn på en gang...

Dessuten ble det servert lutafisk :-(

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2886572

Det gjør meg kanskje til et Persilleblad? *Liker ikke tanken*

Skrevet

Det var da ikke så mange?

Jeg møtte svigermormor, svigerfarfar, alle tanter, onkler og søskenbarn på en gang...

Dessuten ble det servert lutafisk :-(

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2886572

Det gjør meg kanskje til et Persilleblad? *Liker ikke tanken*

Han har alt møtt min far, dessuten tviler jeg på at min far kommer, hans kjæreste skal til sin familie. Så det er da ikke såååå mange ukjente. Jo, en barndomsvenninne av oss søstrene kommer også.

Det serveres _ikke_ lutefisk hos oss! :o) Dette er dessuten en frokost så det bugner med alskens pålegg og godt brød og greier så den som ikke finner noe den liker på det bordet - den får bare gå hjem igjen altså. Dessuten er kjæresten min veldig grei sånn, han er nærmest altetende. :o)

Skrevet

Første dagen er freden og roens dag her i huset.

Da valser vi rundt i mykt tøy, mens det spraker i peisen, spiser ribberester og koser oss med det vi har fått kvelden før.

:)

Skrevet

Da sover jeg vel bort formiddagen etter nattevakt... deretter er det julelunsj hos foreldrene mine. Håper på fint vær, så det går an å være ute ei stund!

Skrevet

Det er POSTludiumet, dah. Så det går an å snike seg inn i kjerka når gudstjenesten nesten er ferdig. Dvs i tolvtida eller noe sånn. ;)

Hehe. Det er jo en mulighet ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...