Gå til innhold

Sett den nye Harry Potter-filmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Plutten på snart 9 vil gjerne se den, men jeg ser av anmeldelsene at de ikke anbefaler den for barn under 11 år. Hva mener dere som har sett den?

Plutten ler av filmer som jeg skvetter av...

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hvis Plutten kjenner boken, så hadde jeg tatt ham med.

Sønnen min er i samme aldersgruppe og han ble ikke skremt, men jeg måtte minne han på hvordan det ville gå noen ganger underveis.

Skrevet

Hvis Plutten kjenner boken, så hadde jeg tatt ham med.

Sønnen min er i samme aldersgruppe og han ble ikke skremt, men jeg måtte minne han på hvordan det ville gå noen ganger underveis.

HUn kjenner bare de andre filmene - vi har egentlig sagt at hun heller skal få filmen - for det er ikke så skremmende på tv som på kino....men det ER jo festlig å se den på kino da - for oss voksne også :)=

Skal høre med gubben - så kanskje vi drar og ser den. Takk.

Skrevet

Femtenåringen min har sett den, og er helt enig med meg i at niåringen ikke får lov.

Skrevet

HUn kjenner bare de andre filmene - vi har egentlig sagt at hun heller skal få filmen - for det er ikke så skremmende på tv som på kino....men det ER jo festlig å se den på kino da - for oss voksne også :)=

Hvis hun har sett de andre filmene og ikke ble skremt av dem, så tror jeg ikke denne er noe særlig verre - selv om jeg også har lest at den skal være mye skumlere.

Men nå er jeg verken 9 eller 11 da... - bare en lettskremt 27-åring :-p

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Dere bør i hvert fall forberede henne på at det er noen som dør, det er litt trist, og greit for barna å vite på forhånd.

Så Plutten er ei jente? Beklager at jeg tok feil, jeg tenkte det var en gutt siden det minner om Putti Plutti Pott.

Annonse

Skrevet

Den er veldig bra. Hadde med en niåring, tiåring og eleve åring, ingen reagerte på ting ved filmen. Vi snakket mye om den og siden jeg hadde lest boka visste jeg veldig mye om handlingen.

Skrevet

Jeg synes spesielt undervannsscene var både ekle og skumle jeg og jeg er 37! En 9-åring? Nja... Jeg vet ikke, det kommer an på hvor moden 9-åringen er.

hare1365380455
Skrevet

En venninne hadde med datteren på 10, og den var visst veldig skummel.

Skrevet

Jeg satt med jakka godt oppunder øynene under store deler av filmen, og synes den var dritskummel. Hadde moren min tatt meg med på en sånn film når jeg var ni hadde jeg nok vært helt ødelagt nå. Nå skal det jo sies at den skumleste filmen jeg noen gang har sett utenom denne er Ghostbusters, så jeg er nok i tandreste laget...*s*

Gjest Skorpionfisken c',)
Skrevet

Vi hadde nettopp lest boken. Da filmen kom, ville hun (9år) se den. Jeg pratet med henne om boka. Du husker at det skjedde noe forferdelig, at en ble drept og at Voldemort tok Harry til fange og var slem og vond mot ham. Jo hun husket det fra boka men mente det ville være fint å se filmen likevel.

Jeg lurte litt en stund på om vi skulle gå, eller vente til filmen kom på DVD og norsk tale.

Hennes far løste det dilemmaet mitt elegant, ved å gå på kino med henne den uka han hadde henne.

Hun ringte meg gledesstrålende og fortalte at hun hadde vært på kino med pappa, og det var en råbra film, sa hun.

Men jeg har ikke sett den selv. Venter på DVD-en jeg da.

Skrevet

Jeg satt med jakka godt oppunder øynene under store deler av filmen, og synes den var dritskummel. Hadde moren min tatt meg med på en sånn film når jeg var ni hadde jeg nok vært helt ødelagt nå. Nå skal det jo sies at den skumleste filmen jeg noen gang har sett utenom denne er Ghostbusters, så jeg er nok i tandreste laget...*s*

*LOL* som meg du da - jeg har traumer enda etter å ha sett Haisommer da jeg var 12 - jeg får helt fnatt av undervannscener. Og jeg spurte datteren min om hun turte å se den - da var hun 16, -"kjære deg, mamma - den så jeg hos naboen da jeg var 8"

*STUM*

Jeg er ei skikkelig pyse! hihi

Annonse

Skrevet

Har sett den med min 9åring.

Han var ikke noe skremt. Sa at han synes den var akkurat passe skummel. Han hadde ikke problemer med å se Ringenes Herre heller.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Han var ikke noe skremt. Sa at han synes den var akkurat passe skummel. Han hadde ikke problemer med å se Ringenes Herre heller.

Ringenes Herre syns jeg er mye, mye skumlere enn harry Potter.

Vi har Ringenes Herre på DVD, og skulle se den i helgen.

Etter at Rinrskrømta dukket opp, satt bare sønnen min og skalv. Da vi kom så langt at Frodo ble stukket av et av dem, spurte jeg om vi skulle stanse filmen.

Det ville han. Jeg spurte hvorfor han ikke hadde bedt oss stoppe den før, da sa han at han hadde vært for redd.

Etterpå sa han veslevoksent: "jeg vil vente med å se den til jeg blir gammel nok jeg, mamma"

Skrevet

Ringenes Herre syns jeg er mye, mye skumlere enn harry Potter.

Vi har Ringenes Herre på DVD, og skulle se den i helgen.

Etter at Rinrskrømta dukket opp, satt bare sønnen min og skalv. Da vi kom så langt at Frodo ble stukket av et av dem, spurte jeg om vi skulle stanse filmen.

Det ville han. Jeg spurte hvorfor han ikke hadde bedt oss stoppe den før, da sa han at han hadde vært for redd.

Etterpå sa han veslevoksent: "jeg vil vente med å se den til jeg blir gammel nok jeg, mamma"

De er jo søte de små.

Her måtte guttungen lese hele boken før han fikk se filmen. Han har lest og lest hver eneste kveld siden i sommer, og forrige uke fikk han endelig se første film.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

De er jo søte de små.

Her måtte guttungen lese hele boken før han fikk se filmen. Han har lest og lest hver eneste kveld siden i sommer, og forrige uke fikk han endelig se første film.

Da blir det noe annet, ja.

Sønnen min har ikke lest Ringenes Herre, men har hørt Harry Potter bøkene mange ganger.

De tre første har han lest selv også.

Skrevet

Da blir det noe annet, ja.

Sønnen min har ikke lest Ringenes Herre, men har hørt Harry Potter bøkene mange ganger.

De tre første har han lest selv også.

Her har vi bare lest HP1 og 3, til jul får han alle de andre, så da blir de vel ganske fort lest de også.

Ingen av oss har lest Harry Potter før vi har sett filmene, så vi har ikke visst hva som skulle skje.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Her har vi bare lest HP1 og 3, til jul får han alle de andre, så da blir de vel ganske fort lest de også.

Ingen av oss har lest Harry Potter før vi har sett filmene, så vi har ikke visst hva som skulle skje.

Jeg så den første filmen uten å ha lest boka. (Resten av familien hadde lest den)

Da syntes jeg det var såpass vanskelig å følge med at jeg leste bøkene før neste film kom.

Skrevet

Godt å høre - min Plutt er ikke skvetten i det hele tatt -hun ler rått av meg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...