Gjest terror Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Hvor mye kjeft skal man ta i mot fra kunder når man sitter i et sentralbord? 0 Siter
Gjest stakkarsdeg Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Det er kanskje noe av jobben ved å sitte på sentralbord, dessverre. Kjeft får man i de fleste jobber, kanskje ikke så mye da. 0 Siter
Reg@l Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Det å få kjeft fra kunder er vel noe som skjer i alle yrker der man har direkte kontakt med kundene. Jeg legger det ikke på meg, tenker "stakkars deg som er så kranglete" eller noe i den dur. Skulle jeg tatt meg nær av alle som klager på det mest utrolige hadde jeg måttet pakke sammen og gå hjem. 0 Siter
Gjest ypperper Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Det er kanskje noe av jobben ved å sitte på sentralbord, dessverre. Kjeft får man i de fleste jobber, kanskje ikke så mye da. En skal ikke ta i mot alt.Det er faktisk lov å ta litt igjen for urimelig kritikk.Fortell at DU faktisk ikke kan noe for at tingene er sånn og slik,men at du skal gjøre ditt ytterste for å hjelpe kunden. Jeg synes det er helt urimelig at en kundes vrede skal gå ene og alene ut over deg som faktisk bare prøvr å gjøre jobben din og hjelpe kunden! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Tja, du får la personene kjefte seg ferdig mens du tenker på noe annet, og deretter avslutte samtalen høflig men bestemt. Lettere sagt enn gjort, jeg vet.. ;-) 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Du må nesten - ubegrenset - finne deg i hva som helst 0 Siter
Gjest terror Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 En skal ikke ta i mot alt.Det er faktisk lov å ta litt igjen for urimelig kritikk.Fortell at DU faktisk ikke kan noe for at tingene er sånn og slik,men at du skal gjøre ditt ytterste for å hjelpe kunden. Jeg synes det er helt urimelig at en kundes vrede skal gå ene og alene ut over deg som faktisk bare prøvr å gjøre jobben din og hjelpe kunden! Det er jo slik at i dag så var en hel avdeling på møte uten å si fra til meg, og så fikk jeg en 30 kunder på halsen og noen av dem var skikkelig grove. Fordi de ikke fikk svar på telefon. Jeg gjorde så godt jeg kunne for å hjelpe, men ikke så lett det når ikke jeg vet når folk er på møte og når de er opptatt/ledig. 0 Siter
mrxx Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Du må nok dessverre finne deg i litt av hvert. Hvis du får kjeft fordi en hel avdeling ikke sier i fra at de er på møte, så synes jeg jaggu det er rimelig at kunden reagerer også. Det er selvsagt ikke riktig at du skal få kjeft, men egentlig er det ikke det heller. Det er firmaet som får kjeft. Derfor er dette noe du må ta opp med ledelsen i firma og be de til h.... om å skjerpe seg og at du ikke godtar å få kjeft av kunder på grunn av tullingene som ikke sier i fra. Med andre ord problemet ligger i firmaet du er ansatt i og ikke kunden. Kunden skal selvsagt ikke være uhøflig de heller, men av og til forstår jeg at de blir frustrert og forbannet også. Forsøk å ring f.eks Telenor og be om hjelp, først står du 10 til 15 minutter i kø før du får hjelp, hvis de må sette deg over til annen linje, så må du stå i ca. 30 minutter i kø. Da er det jaggu lov å bli lyn forbannet og det er dessverre den stakkars kundebehandleren som må gjennom gå, men h*n må ta det opp med sin bedrift. Men når dette er sagt så finnes det utrolig mange motbydelige kunder også. I de tilfellene er det lov å si i fra på en pen måte. 0 Siter
Gjest terror Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Det er kanskje noe av jobben ved å sitte på sentralbord, dessverre. Kjeft får man i de fleste jobber, kanskje ikke så mye da. Det er ikke så lett da, men det er nok bare en midlertidig jobb siden jeg ahr utdannelse og det er muligheter i bedrifta. GOD JUL! 0 Siter
Gjest trerror Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Du må nok dessverre finne deg i litt av hvert. Hvis du får kjeft fordi en hel avdeling ikke sier i fra at de er på møte, så synes jeg jaggu det er rimelig at kunden reagerer også. Det er selvsagt ikke riktig at du skal få kjeft, men egentlig er det ikke det heller. Det er firmaet som får kjeft. Derfor er dette noe du må ta opp med ledelsen i firma og be de til h.... om å skjerpe seg og at du ikke godtar å få kjeft av kunder på grunn av tullingene som ikke sier i fra. Med andre ord problemet ligger i firmaet du er ansatt i og ikke kunden. Kunden skal selvsagt ikke være uhøflig de heller, men av og til forstår jeg at de blir frustrert og forbannet også. Forsøk å ring f.eks Telenor og be om hjelp, først står du 10 til 15 minutter i kø før du får hjelp, hvis de må sette deg over til annen linje, så må du stå i ca. 30 minutter i kø. Da er det jaggu lov å bli lyn forbannet og det er dessverre den stakkars kundebehandleren som må gjennom gå, men h*n må ta det opp med sin bedrift. Men når dette er sagt så finnes det utrolig mange motbydelige kunder også. I de tilfellene er det lov å si i fra på en pen måte. Jeg forstår jo at kundene blir irriterte, men jeg forstår ikke de som blir så vemmelige og ekle som enkelte blir. Jeg sa fra til ledelsen og de sa det aldri skulle skje igjen. Til kundene sa jeg pent i fra og beklaget på bedriftens vegne, men mange var rasende. 0 Siter
Gjest terror Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Tja, du får la personene kjefte seg ferdig mens du tenker på noe annet, og deretter avslutte samtalen høflig men bestemt. Lettere sagt enn gjort, jeg vet.. ;-) Ja, lettere sagt enn gjort, når det blir mange som kjefter og stressnivået er MEGET høyt 0 Siter
mrxx Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Jeg forstår jo at kundene blir irriterte, men jeg forstår ikke de som blir så vemmelige og ekle som enkelte blir. Jeg sa fra til ledelsen og de sa det aldri skulle skje igjen. Til kundene sa jeg pent i fra og beklaget på bedriftens vegne, men mange var rasende. Jeg vil ikke forsvare kundene i alt heller, absolutt ikke, men av og til forstår jeg svært godt at kunden kan ta av. Men det er forskjell på å være motbydelig og være sakelig sint. Jeg er det siste, når jeg er den sinte kunden. Ikke ofte jeg blir det, men ringer jeg Telenor så er jeg forbannet lenge før jeg får en kundebehandler på tråden. 0 Siter
Gjest terror Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Jeg vil ikke forsvare kundene i alt heller, absolutt ikke, men av og til forstår jeg svært godt at kunden kan ta av. Men det er forskjell på å være motbydelig og være sakelig sint. Jeg er det siste, når jeg er den sinte kunden. Ikke ofte jeg blir det, men ringer jeg Telenor så er jeg forbannet lenge før jeg får en kundebehandler på tråden. Jeg jobber alene i sentralbordet i en bedrift med 100 ansatte og tar telefonen når den ringer. I den grad jeg må sette på vent, er det pga lite kapasitet hos kundeservice, dessverre 0 Siter
Reg@l Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Ja, lettere sagt enn gjort, når det blir mange som kjefter og stressnivået er MEGET høyt Du får trøste deg med at du kun snakker med dem i telefonen. Jeg har kun vekslebordet i bussen mellom meg og hissige gamle damer... Er det en buss som ikke kommer, ja da sier det seg selv at man hudfletter nestemann som kommer. Eller? 0 Siter
mrxx Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Jeg jobber alene i sentralbordet i en bedrift med 100 ansatte og tar telefonen når den ringer. I den grad jeg må sette på vent, er det pga lite kapasitet hos kundeservice, dessverre Å bli satt på vent er greit nok, da kan man enten ringe opp igjen senere eller legge igjen en beskjed. Men i Telenor er det alltdi ventetid og det i lang tid. Skal det ringes dit må man alltid planlegge dette fordi det tar deg minst en time med hjelp og venting. Men det er svært viktig at din bedrift blir proffe på å være tilgjengelig eller gi beskjed om at de ikke er tilgjengelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.