Gå til innhold

Er ALLE ferdig til jul? :-o

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Alt er rydda og vaska. Til og med i skuffer og skap. Vinduene er rene. Jeg har pyntet alt ferdig. Ikke noe mer vasking før jul nå, men litt vedlikehold med støvsugeren blir det sikkert.

Maten er handlet. Til og med kjøpekakene er kommet boks.

Nå skal jeg bare pakke inn noen presanger.

Føler meg som DEN perfekte husmora nå asså:o)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

18

• Goliath

5

• Katt-ja

3

• hare1365380455

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Njææææ...ikke helt ferdig.

Skal lage popseboller, handle siste rest, gjøre ferdig noen julegaver i smug, og så skulle jeg klippet negler og fotter på hunden samt gredd den.

Skulle hatt kjørt av gårde med julegaver til venner og bekjente i dag...men for en times tid siden knela bilen min.

Nå sitter jeg å prøver å få igjen varmen etter å ha fryst vettet av meg i bilen min, tauende bak kællen, med kort slepetau, med nedsprutete ruter...

Men...det blir vel jul i år også ;)

Popseboller? Hva er det?

Skrevet

Neida, ikke her i huset i alle fall! Skal på Ikea og knabbe litt julepapir senere i kveld... gikk da tom midt i pakkinga her!

Har gjort unna all julegaveshoppinga, så da er det vel bare å gjøre klar klær til barna, rydde og vaske ferdig, hente inn juletre og pynte det...

og legge frem jobbklær til meg selv. Den dagen der blir laaang... og veldig koselig! Gleder meg :)

Gjest haikeren
Skrevet

Kom til meg, så skal du få ta bussen gratis ;-)

Er du bussjåfør?

Skrevet

Popseboller? Hva er det?

Sånne sjokoladeboller med popsgryn - rispops? - i vet du...sånn nam nam ;)

Skrevet

Jeg er langt ifra ferdig... Men skal heldigvis ikke ha gjester i år. I alle fall ikke før i slutten av romjula, kanskje... :-)

Skrevet

Til og med jeg er i rute i år. Har pyntet treet så det ikke skal bli så stress i morra for da skal jeg handle det siste og lage mat,

laguna1365380434
Skrevet

Tja, i grunn ferdig med det meste, bare koslige ting igjen. Sånn som å pynte treet og resten av huset, men det skal gjøres på formiddagen i morgen.

Vaskinen er jeg ferdig med, og seks slag kaker ligger klare.

Men dog, mye klesvask har jeg, må prøve å få unna en god del av det i dag og i morgen.

Ellers har jeg noen gaver som må pakkes inn, og rekekabareten skal jeg ikke lage før julaften formiddag.

Og vindusvask har jeg hoppet glatt over, og det synes , men pytt, pytt.

Jul blir det uansett.

God jul til deg, laguna.

Så flink du er! God jul til deg også!:-)

Det kommer seg her også, jeg har iallefall fått tatt de fleste kjøkkenskapene og pakket inn presangene som er her, sånn i tillegg vinduene..Også er det en dag i morra..Den får jeg jaggu tyne! ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Har hatt fri fra jobb idag, så idag har jeg laget pålegg.

Har igjen å pynte treet .... skal på jobb imorgen .... så nå sa jeg akkurat til han far at han kan bære opp treet, så pynter vi det nå, slik at jeg kan vaske over gulvene nå ikveld.

I morgen når jeg kommer fra jobb, ( må huske å innom polet, innom kiosken å kjøpe godteriet til julesokkene og innom bokhandelen) så skal jeg bare steke ribba og lage desserten, før vi setter oss ned å lar julefreden synke ned over oss :-). Pleier å få endel besøk på lillejulaften-kvelden, bytte julegaver o.l., så det er greit å kunne sitte ned litt.

Pyntingen og støvtørkingen tok jeg tidligere i uka.

Så flink du er, du får nyte resultatet og ha god jul! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Ferdig og ferdig. :o) Har ikke det helt store presset på meg ettersom jeg ikke skal ha noen form for selskapeligheter hjemme hos meg i jula.

Men jeg må gå over kjøkkenbenkene og rydde og støvsuge litt på stua og kjøkkenet i kveld. Og gangen må tas en runde. Må vaske litt klær. Skifte på sengene til ungene må vi gjøre i morra tenker jeg. Og da kan i grunnen jula bare komme... :o)

Selvpleie tar jeg i morgen kveld mens jeg ser på TV, da tar jeg fotbad, filer og steller neglene og sånt. Kos ja.

Du får ha lykke til med det som står igjen da, og ha en god jul! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Kom til meg, så skal du få ta bussen gratis ;-)

Det hadde væært fint! Men det spørs vel om vi skal samme retningen? ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Njææææ...ikke helt ferdig.

Skal lage popseboller, handle siste rest, gjøre ferdig noen julegaver i smug, og så skulle jeg klippet negler og fotter på hunden samt gredd den.

Skulle hatt kjørt av gårde med julegaver til venner og bekjente i dag...men for en times tid siden knela bilen min.

Nå sitter jeg å prøver å få igjen varmen etter å ha fryst vettet av meg i bilen min, tauende bak kællen, med kort slepetau, med nedsprutete ruter...

Men...det blir vel jul i år også ;)

Lykke til med de siste juleforbredelsene og god jul! :-)

Skrevet

Jeg tror 'ferdig' må være et fremmedord i denne sammenhengen - alså er ord som brukes så sjeldent i den betydningen at jeg ikke helt forstår hva det betyr...

Skrevet

Nei, jeg har FORTSATT ikke tatt meg i nakken og vasket huset. Argh. Både samboeren og jeg sier vi skal gjøre det "i morgen". Men i morgen MÅ vi gjøre det!

Ellers har jeg handlet inn alt som trengs, håper jeg, og julevasken av meg selv tar jeg på julaften mellom Askepott og Donald!

Good luck, laguna! *S*

Skrevet

Sånne sjokoladeboller med popsgryn - rispops? - i vet du...sånn nam nam ;)

Risboller? Eller rispuffer som jeg liker å kalle dem. :o)

Sånne med puffet ris og en eller annen form for flytende sjokolade som de dyppes i? Godis ja!

Skrevet

Ferdig? Hm? *ser ut i lufta*

Jeg har fri fra jobben i morgen, mens mann og barn er parkert på jobb SFO og barnehage.

Spør meg igjen i morgen kveld ca kl 21:30!

Skrevet

Jeg er så ferdig som jeg bør være per i dag. Har tatt ferie fra i dag, ribba er ferdig gnidd inn med salt og pepper, juletreet er tatt inn for akklimatisering og gavene er klare. (De pakkene som skal langt dro med bil for en halv time siden.)

Skrevet

Kommer an på hva en definerer som 'ferdig' det da! Jeg liker ikke å bli stresset, så jeg ber ikke folk å mat lillejulaften f.eks. Ikke gjør jeg storrent til jul heller. Vinduer, sølvtøy og annet får vente til over nyttår. Eller i romjula hvis jeg føler for det. Gavene er jeg stort sett ferdig med i begynnelsen av desember, men det er alltids nok å gjøre allikevel før jul. Fly på julebord feks. hehe...

Skrevet

Nix, det er jeg ikke!! Stressa er jeg også, og må jobbe til halv fire i morgen.

I dag irriterte jeg meg noe forskrekkelig i kassekøer. Greit at folk får pakket inn hver sin bunke med dill og dall, men i mellomtiden koker det under luggen på sånne som meg.. står og tripper med pengene i handa og haster.

Ja da, jeg vet. Ta det med ro osv. men det er ikke alltid like enkelt det der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...