Gå til innhold

Bok-tips til 10-åring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Gutt eller jente? Spesielle interesser?

Gutt. Han leser igrunn ikke noe særlig tror jeg, men tror de har begynt å lese harry potter for han.

Han interesserer seg mest for voksne action-filmer, monsterleker og andre helt idiotiske teite håpløse ting, og jeg mener at han bør LESE litt, mens sambo mener at han bare kan få penger så han kan kjøpe seg noe ræl.

Skrevet

Roald Dahl (SVK eller heksene).

Henger meg på her. Jeg forgudet Roald Dahl-bøkene da jeg var på den alderen. Tror jeg har lest dem alle. SVK, Matilda, Heksene, Charlie og sjokoladefabrikken, Den magiske fingeren og Danny og fasanjakten, og mange flere.

Annonse

Skrevet

Den vesle vampyren?

Ah, de leste jo jeg da jeg var ung. Hehe, hadde helt glemt at jeg noen sinne hadde lest noe i det hele tatt. ;)

Skrevet

Gutt. Han leser igrunn ikke noe særlig tror jeg, men tror de har begynt å lese harry potter for han.

Han interesserer seg mest for voksne action-filmer, monsterleker og andre helt idiotiske teite håpløse ting, og jeg mener at han bør LESE litt, mens sambo mener at han bare kan få penger så han kan kjøpe seg noe ræl.

Sagaen om Darren Shan? Ungdomsbokserie som har kommet på norsk de siste 3 årene. Forfatter er Darren Shan (psevdonym) og det har vel så langt kommet 12 titler i serien.

Skrevet

Grøsserserien har jenta mi elsket siden hun var ni år. Den slår sikkert an dersom tiåringen liker spennende lesestoff!

Gjest martamor
Skrevet

Svein og Rotta-serien!! Broren min er 16 og leser dem fortsatt, han fikk sin første da han var rundt ti.. Garantert suksess! Kjempemorsomme bøker.. :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Animorphs-serien.

Blir han hektet på den så er det 45 bøker i serien, tror jeg. Datteren min leste alle den sommeren hun var ti.

Annonse

Skrevet

Animorphs-serien.

Blir han hektet på den så er det 45 bøker i serien, tror jeg. Datteren min leste alle den sommeren hun var ti.

Denne serien har vært kjempepopulær hos min jente også, som nå er 10 år. Brukte ca 1/2 år på å lese alle bøkene.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Denne serien har vært kjempepopulær hos min jente også, som nå er 10 år. Brukte ca 1/2 år på å lese alle bøkene.

Jeg har lest de 20 første for minstemann, men nå må han lese resten selv :-)

Skrevet

Jeg ble frelst av Joe- og Frank Hardy da jeg var rundt 10. Ingen grunn til at dagens 10-åringer ikke skal bli lesehester på grunn av Hardy-Guttene, så klin til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...