Gå til innhold

Forskjellen på kristne vs Jehovas vitner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trodde vitnene kom til himmelen jeg? At det var de og bare de 144.000 som kom til himmelen og at vi andre var fortapte.

Jeg kjenner en som er jehovas vitne.

De 144 000 er de som skal herske sammen med gud.

Alle som lever etter bibelen uten å synde for mye,kommer i "den nye verden".

Jeg trodde vitnene kom til himmelen jeg? At det var de og bare de 144.000 som kom til himmelen og at vi andre var fortapte.

Ja vi andre er fortapte, men vi forlater jorden og havner i helvete, og så blir jorden "himmelsk" og stedet for vitnene, som M.Angelica er inne på.

:o)

Gjest M.Angelica

Ikke bare bare dette her;

"Fremtidshåp

Ifølge Jehovas vitner vil de som tror på Gud og Jesus, og samtidig gjør som Gud vil, få evig liv. De aller fleste av dem vil få leve evig her på jorden, som skal bli et paradis. En liten gruppe på i alt 144 000 (Johannes åpenbaring 14,1-4) kommer til himmelen for å være konger og prester sammen med Jesus Kristus (Johannes åpenbaring 20,6). De skal regjere over den nye jord.

De som har dødd opp gjennom tidene, vil bli levende igjen (Apostlenes gjerninger 24,15). De som står i et godt forhold til Gud når Guds rike griper inn, vil få overleve «den store trengsel» og behøver ikke å dø i det hele tatt (Johannes åpenbaring 7,9 10 11 12 13 14 15 16 17). De som ikke tror på Gud og Jesus og som ikke gjør som Gud vil, blir borte. De dør, det vil si at de slutter å eksistere."

Kilde: http://www.skoletorget.no/abb/kr/relpres/jeh2.html

Ja vi andre er fortapte, men vi forlater jorden og havner i helvete, og så blir jorden "himmelsk" og stedet for vitnene, som M.Angelica er inne på.

:o)

vi havner ikke i helvete. vi bare dør og blir borte.mens vitnene lever evig på en paradisisk jord om de var gode nok kristne.

Annonse

Jeg jobba sammen med ett en gang.

En gang var avdelinga ute og spiste en kveld, og så skåla jeg med henne (hun drakk rødvin). Det nekta hun, fordi det var en hilsen til vinguden (avgud). Jeg ga meg ikke og sa at det var henne jeg hilste til, men hun var like sta. Løfta ikke glasset.

Da vi hadde julelunsj det året, kunne hun ikke være med på den (det var feiring). Hun kunne heller ikke motta julegaven som alle ansatte fikk. Men så gikk det en times tid - så kom hun gledesstrålende og viste oss at hun hadde fått tilsvarende gave i "bryllupsgave" på forskudd. Hun hadde nemlig bryllupsdag i februar, og den dagen stod ikke på forbudt-å-feire-lista. Jeg sa at de høye herrer sikkert bare hadde glemt å skrive det opp i statuttene (siden alle andre dager stod der), men det nekta hun på ... Forstå slikt den som vil.

I tilegg så har de jo det artige synet på dommedag som er omtalt litt lengre nede i tråden.

Og så bygger de hus. "Bedehus". Rundt om i landet står det mange sånne "Rikets sal"-er. De trommer sammen en svær sammensatt gjeng av medlemmer (snekkere, elektrikere, rørleggere og alt som trengs) til en kjempedugnad, og så står huset fiks ferdig (med gjerde og greier) etter 36 eller 48 timer (det husker jeg ikke).

Vi opplevde dette på nært hold en gang, og faren min kom i snakk med en av kvinnene som var med (på en fortauskafé). Det var et fryktelig regnvær den helgen, og det bemerket han overfor henne. Han sa at Gud ikke var særlig hyggelig så lenge han lot det regne så ille når de skulle reise et hus.

Det parerte hun fint ved å si at "neida, Gud er god, han. Han holdt regnet tilbake akkurat da vi la taket, og så lot han det flomme igjen etterpå. Og da gjorde det jo ingenting!" Hva svarer man da? *s*

"Hva svarer man da? *s*"

"Verden vil bedras" :-)

Evt. "brød og sirkus".

"........................................."

Tante Tea, på tur med en Toller c',)

Det er flere kristne som ikke skal "blande blod". Ikke bare JV. Det har pinsevennene og adventistene også. Tror jødene også har det.

Det står i bibelen at man ikke skal blande blod (blodoverføring).

Hvorfor de ikke feirer jul og bursdager er en gåte for meg. Jeg vet at de sier at man ikke skal feire seg selv, men Gud. Men julefeiringa er jo for mange kristne virkelig en feiring av Gud og Guds sønn Jesus.

Det er flere kristne som ikke skal "blande blod". Ikke bare JV. Det har pinsevennene og adventistene også. Tror jødene også har det.

Det står i bibelen at man ikke skal blande blod (blodoverføring).

Hvorfor de ikke feirer jul og bursdager er en gåte for meg. Jeg vet at de sier at man ikke skal feire seg selv, men Gud. Men julefeiringa er jo for mange kristne virkelig en feiring av Gud og Guds sønn Jesus.

"Det er flere kristne som ikke skal "blande blod". Ikke bare JV. Det har pinsevennene og adventistene også. Tror jødene også har det."

Det er tull. Jeg har vært en del i de kretsene, og har aldri hørt om noe slikt. Jødenes skikker vet jeg lite om.

"Det er flere kristne som ikke skal "blande blod". Ikke bare JV. Det har pinsevennene og adventistene også. Tror jødene også har det."

Det er tull. Jeg har vært en del i de kretsene, og har aldri hørt om noe slikt. Jødenes skikker vet jeg lite om.

Mitt eldste barn (myndig) er adventist så jeg "har vært en del i de kretsene" jeg også.

H*n sukker og stønner over at jeg tillot sykehuset å gi det blodoverføring fordi h*n ble født alt for tidlig med blodforgiftning. H*n er heller ikke blid over at jeg er blodgiver.

Mitt eldste barn (myndig) er adventist så jeg "har vært en del i de kretsene" jeg også.

H*n sukker og stønner over at jeg tillot sykehuset å gi det blodoverføring fordi h*n ble født alt for tidlig med blodforgiftning. H*n er heller ikke blid over at jeg er blodgiver.

Det var egentlig pinsemeningheten jeg tenkte på :-)

Gjest ex-adventist

Jeg er oppvokst i en adventistfamilie. Adventistene spiser ikke blodmat, men de har absolutt ingenting imot blodoverføring. Det kan vel finnes enkeltpersoner som mener at man ikke skal ta imot andres blod, men det er ikke adventkirkens offisielle syn. Jeg kjenner mange adventister som er blodgivere.

Jeg er oppvokst i en adventistfamilie. Adventistene spiser ikke blodmat, men de har absolutt ingenting imot blodoverføring. Det kan vel finnes enkeltpersoner som mener at man ikke skal ta imot andres blod, men det er ikke adventkirkens offisielle syn. Jeg kjenner mange adventister som er blodgivere.

Takk, da har jeg jo et fint argument. Han er relativt "Nyfrelst" og sikkert ikke helt inne i hva man kan og ikke kan.

Men han er ikke fanatisk. Han spiser ennå svinekjøtt om det er eneste alternativet, og Cola går ned i litervis, det drikker ikke alle kompisene hans.

Jeg er bare glad for at det er et rusfritt alternativ jeg. Andre foreldre bekymrer seg for unger på fest, jeg bekymrer meg for om det blir for mye Gud og Jesus ;-).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...