Gå til innhold

Nå har vi mat til langt ut i februar.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Trodde jeg var ferdig med matinnkjøpet jeg. Skulle bare på butikken og handle inn noen småting jeg hadde glemt.

Jadda! Så kommer jeg hjem med 4 stappfulle bæreposer og tusen kroner fattigere.

Enda vi har bærte inn pose på pose i går også.

Er det mulig? To stappa fulle kjøleskap. Får ikke stappa inn ei brusflaske en gang.

Gjør den samme feilen hvert år. Overdriver noe enormt.

Og nå tenker jeg på de stakkarene som sulter og jeg blir nesten litt kvalm av meg selv. Kunne hatt det like koselig uten all den maten.

Hvordan er det med dere? Overdriver dere matinnkjøpet i jula?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver å begrense meg, det er tross alt åpent i butikkene igjen på tirsdag! Kun to helligdager, det overlever vi uten å hamstre altfor mye.

Skal ta siste handleinnspurt i morgen, det er litt småting vi mangler - så får vi se hvor mange bæreposer det blir ;-)

Skrevet

Ja vi har handlet for 2000 i to omgangeri dag å det bare på matbutikker!

Skrevet

Vi handler ikke så mye, men har kjøpt 4 brød, 4 grandiosaer og 6 colaer i dag. ;)

Men det første jeg gjorde i dag da jeg kom hjem fra butikken var å skrive handleliste for hva jeg må handle i morgen.

Skrevet

Handler ikke noe særlig mer enn vanlig jeg da, men kjøper gjerne litt bedre mat. Godt pålegg som røkelaks osv. Begrenset hvor mye vi greier å stappe i oss uansett.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Handler ikke noe særlig mer enn vanlig jeg da, men kjøper gjerne litt bedre mat. Godt pålegg som røkelaks osv. Begrenset hvor mye vi greier å stappe i oss uansett.

"Begrenset hvor mye vi greier å stappe i oss uansett"

Ja, det er akkurat det. Lærer aldri jeg.

Skrevet

Helt ufattelig at jeg klarer å bruke så mye penger på mat. Handlet litt i dag, kr 500 ca. På bordet ligger handlelista til i morgen, og er nok oppe i 2500kr. Ja rart med det, man vil unne seg noe ekstra, det må liksom ikke mangle noe...hmm

Skrevet

Hm, nei - vi kaster ikke noe særlig mat etter jula. Ikke dermed sagt at vi ikke kjøper NOK og gjerne kunne klart oss med mindre, eller retter sagt noe annet og billigere.

Problemet ligger ofte i mengden man kjøper, og da er det snedig med ei bok hvor man skriver ned slikt... Praktisk å vite hvor mye pinnekjøtt det faktisk går med, hvor mye fisk man skal kjøpe osv.

Det koster endel mer å handle før jul, men hvis man ikke skal ha noe ekstra i jula - når skal man ha det da?

Skrevet

Ja jeg overdriver også. var og handlet mat i ettermiddag og hele bagasjerommet på stasjonsvognen var stappfullt. Når jeg kom hjem innså jeg at jeg burde investere i et større kjøleskap. Men etter å ha plassert all brusen og juicen på terrassen, potetgull og digg i boden, så ble det plass allikevel.

Skjønner ikke hvorfor jeg hamstrer sånn, det er jo ikke stort mer enn enn vanlig helg, butikkene er jo åpen på tirsdag igjen.

Sannsynligvis kommer jeg på noe jeg har glemt, så jeg må nok en tur i butikken i morgen også :o)

Vi er rare......

Gjest blomsterløk
Skrevet

JA, har kjøpt inn alt for mye i år igjen. Jeg lærer heller aldri :D

Eneste gangen i året at kjølerommet er fylt til randen. Og ja, det blir dessverre kastet en del etter jul, må prøve å skjerpe meg.

Men selv om kjølerommet allerede er fullt, har jeg fortsatt en handleliste jeg må ut å handle inn etter i morgen.

Skrevet

"Begrenset hvor mye vi greier å stappe i oss uansett"

Ja, det er akkurat det. Lærer aldri jeg.

Jeg har litt sånne tendenser sjøl, men prøver å ikke ta helt av...

Men du - om du har kjøpt mer enn du vet at dere kommer til å klare å spise, gi det til Frelsesarmeen, fattighuset (er det ikke noe som heter det i Oslo?), Kirkens bymisjon, eller om så er et eldresenter eller krisesenter - det er garantert noen som vil bli veldig glad for å få litt av din overflod... :-)

Skrevet

Overdriver noe helt vanvittig!

I går bar jeg inn 10 fulle poser med mat og drikke.

Skrevet

Tusen kroner? Det er en _vanlig_ handletur hos oss det. Vi blir tolv på julaften, og jeg har nok handlet for over to tusen i julemat, tror jeg.

Ang. å bli kvalm: jeg blir mer kvalm av alt det gavestyret. Det blir villere og villere hvert år, og man sitter å vrir hodet for ideer til alle de andre som allerede har _alt_. Nei, kunne jeg velge - ville jeg heller droppet alle gavene. Mat må man jo liksom ha uansett.

Skrevet

Masse mat, drikke, kaker, godis.. og masse dårlig samvittighet.

Sånn er det bare.. :-(

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tusen kroner? Det er en _vanlig_ handletur hos oss det. Vi blir tolv på julaften, og jeg har nok handlet for over to tusen i julemat, tror jeg.

Ang. å bli kvalm: jeg blir mer kvalm av alt det gavestyret. Det blir villere og villere hvert år, og man sitter å vrir hodet for ideer til alle de andre som allerede har _alt_. Nei, kunne jeg velge - ville jeg heller droppet alle gavene. Mat må man jo liksom ha uansett.

Jo jo, men jeg skulle bare ha noe småtteri da.

Vi var jo allerede ferdig med julehandelen.(trodde jeg)

Skrevet

Jo jo, men jeg skulle bare ha noe småtteri da.

Vi var jo allerede ferdig med julehandelen.(trodde jeg)

Ok :-)

Ja, sånne "handle noe småtteri" - turer, blir som oftest mye mer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...