Gå til innhold

når man får barn blir man immun mot hyl og skrik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var i butikken hvor det var flere småbarnsforeldre som skulle handle. et unge satt i handlevognen og ilskrek mens moren virket ganske fraværende og ignorerte det hele

En annen unge la seg på gulvet foran kakedisken og hylskek "jeg vil ha sjokoladekake, jeg vil ha sjokoladekake", mens moren (hvis det var moren) bare sto ved siden av og smilte av opptrinnet. utrolig provoserende å se og høre på.

Blir man sånn når man får barn at man klarer å stenge ut hylene og skrikene?

Blir man immun?

Fortsetter under...

Gjest nei, ikke meg ihvertfall!!
Skrevet

Skulle ønske at det var slik at det gikk an:-) Jeg er mor til to gutter, og jeg er ihvertfall ikke imun mot hyl, skrik eller syting. Jeg blir sprø av det om det er på grunn av at de er trassige eller suer. Noe annet om de har fallt og slått seg eller har vondt og har grunn til å skrike.

Mange sier at om andres unger skriker så gjør det ikke noe, det er verst for foreldrene, det er dem som merker det best. Men det er jeg uenig i. Jeg liker ikke å høre på andres unger heller som syter eller skriker for at de vil ha noe de ikke får.

SÅ selv om man har barn selv så blir man absolutt ikke imun mot skriking. Men som sagt skulle jeg veldig gjerne ønske at et var slik av og til:-)

Skrevet

Man får nok høyere terskel ja, men blir ikke immun.

Men hva mente du hun i butikken skulle gjort? Hva ville du gjort i hennes situasjon?

Skrevet

Men hva mente du hun i butikken skulle gjort? Hva ville du gjort i hennes situasjon?

jeg hadde ihverfall ikke latt ungen ligge på gulvet og hylskrike. Hadde iallefall truet med å gå ut hvis han ikke holdt opp

nå har jo ikke jeg barn selv, men husker fra jeg var liten at hvis jeg begynte å tulle slik i en butikk da var det rett hjem og da fikk jeg ingenting. Mulig jeg fikk en for streng oppdragelse, men jeg har iallefall store problemer med å se på at småunger legger seg ned for å hylskrike i en butikk uten at foreldrene forsøker å prate dem til rette

Skrevet

Når mitt barn har satt igang sånn hyling og trassing, har jeg tatt ham under armen og fjernet ham fra stedet.

Skrevet

jeg hadde ihverfall ikke latt ungen ligge på gulvet og hylskrike. Hadde iallefall truet med å gå ut hvis han ikke holdt opp

nå har jo ikke jeg barn selv, men husker fra jeg var liten at hvis jeg begynte å tulle slik i en butikk da var det rett hjem og da fikk jeg ingenting. Mulig jeg fikk en for streng oppdragelse, men jeg har iallefall store problemer med å se på at småunger legger seg ned for å hylskrike i en butikk uten at foreldrene forsøker å prate dem til rette

Jeg mener hovedpoenget med å takle slike opptrinn er å ikke "belønne" slik adferd, ved at man gir etter og gir dem det de skriker etter.

Om man så skal gå videre og korrigere adferden er litt avhengig av omstendighetene.

Det er en god del maktkamp i slikt, og jeg mener det viktig at den voksne skal bestemme og vise at man bestemmer. Noen ganger skal ikke barna få avbryte butikkhandlingen selv om de oppfører seg dårlig.

Men det er heller ikke så greit for utenforstående å oppleve en slik situasjon, så det må vurderes fra gang til gang.

Selv har heldigvis sluppet slikt med mine barn, så det er kanskje lett å "bestemme" hva andre skal gjøre.

Annonse

Skrevet

Mine barn har også slått seg vrange i butikker, og roer de seg ikke ned, så blir de tatt med ut i bilen igjen.

Det er en av grunnene til at jeg som oftest drar til butikken alene..

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg hadde ikke latt ungen ligge på gulvet og hylskrike.

Men ellers får man høyere terskel ja.

Man får litt nedsatt hørsel etterhvert rett og slett. Stenger lydene ute.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Man blir iallfall immun mot skriking og bæsjelukt når man jobber i bhg! ;p

Skrevet

Sønnen min slang seg ned på bakken og skrek fordi han ikke fikk det han ville ha. Jeg tok 2 skritt bakover og snudde meg. Da han så det, sluttet han å skrike og reiste seg opp.

Jeg fikk mange sinte, undrende blikk, men det brydde jeg meg ikke om. Ikke snakk om at han skulle få viljen sin på den måten. Barn har det med å teste ut foreldrene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...