Gjest multekrem hjelp Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Jeg skal lage multekrem,multa som ble plukket i høst er bare fryst ned uten å ha gjort noe med den. Kan jeg røre den nå før jeg lager krem? Tips til hvordan jeg gjør det trenger jeg også. på forhånd takk! 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Smak deg fram! Rør ned noen spiseskjeer i multene, og så smaker du, rett og slett. Altså: først røre sukker i multene, og de kan godt stå litt og safte seg til i morgen i kjøleskapet. Da pisker du krem, og så rører du forsiktig multene ned i kremen. 0 Siter
Lurveline Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Du kan bruke rørte multer. Her er oppskrift på begge deler: Rørte multer: 2 liter multer 1 1/2-2 dl sukker pr. liter bær Røres sammen forsiktig til sukkeret er oppløst. Multekrem til 6: 6 dl kremfløte 4 ts sukker 3 dl moltesyltetøy Visp fløte og sukker til luftig krem. Bland moltene forsiktig i kremen. God jul fra 0 Siter
Gjest multekrem hjelp Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Du kan bruke rørte multer. Her er oppskrift på begge deler: Rørte multer: 2 liter multer 1 1/2-2 dl sukker pr. liter bær Røres sammen forsiktig til sukkeret er oppløst. Multekrem til 6: 6 dl kremfløte 4 ts sukker 3 dl moltesyltetøy Visp fløte og sukker til luftig krem. Bland moltene forsiktig i kremen. God jul fra Tusen takk for svar å god jul til deg også! Lyst til å smake på multekremen i morgen kanskje 0 Siter
Gjest multekrem hjelp Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Smak deg fram! Rør ned noen spiseskjeer i multene, og så smaker du, rett og slett. Altså: først røre sukker i multene, og de kan godt stå litt og safte seg til i morgen i kjøleskapet. Da pisker du krem, og så rører du forsiktig multene ned i kremen. Takk for svar. 0 Siter
Lurveline Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Tusen takk for svar å god jul til deg også! Lyst til å smake på multekremen i morgen kanskje Skal lage selv også, men jeg kommer gjerne jeg;o) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 24. desember 2005 Skrevet 24. desember 2005 Du kan bruke rørte multer. Her er oppskrift på begge deler: Rørte multer: 2 liter multer 1 1/2-2 dl sukker pr. liter bær Røres sammen forsiktig til sukkeret er oppløst. Multekrem til 6: 6 dl kremfløte 4 ts sukker 3 dl moltesyltetøy Visp fløte og sukker til luftig krem. Bland moltene forsiktig i kremen. God jul fra Jeg lager også multekrem fra syltetøy, men jeg bruker aldri å ha i sukker. Synes syltetøyet er søtt nok fra før. 0 Siter
Lurveline Skrevet 24. desember 2005 Skrevet 24. desember 2005 Jeg lager også multekrem fra syltetøy, men jeg bruker aldri å ha i sukker. Synes syltetøyet er søtt nok fra før. Multekremen blir ikke for søt. Egentlig så står det dobbelt så mye sukker i oppskrifta enn det jeg bruker. Det kommer jo an på hvor søtt syltetøyet er også. God jul da:o) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Multekremen blir ikke for søt. Egentlig så står det dobbelt så mye sukker i oppskrifta enn det jeg bruker. Det kommer jo an på hvor søtt syltetøyet er også. God jul da:o) Takk det samme til deg :-) Multekremen ble fin i år også den, med syltetøy og uten sukker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.