Gå til innhold

Visum til USA

Gjest anonym julenisse

Anbefalte innlegg

Gjest anonym julenisse
Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar å søke studentvisum til USA. Jeg har kjøpt billett 16. januar, men venter fremdeles på attest for I20. Er redd at den ikke ble sendt før juleferien og posten kan ta lang tid.

Hva gjør jeg når jeg har bestillt og betalt en billett på nettet, hvis jeg ikke får visum tidsnok? Dekker reiseforsikringen det hvis jeg ikke kan dra eller er det bare hvis jeg blir syk?

Fortsetter under...

Skrevet

Du trenger ikke visum får å reise inn til USA, bare elektronisk pass. Regner du med at visumet går iorden kan du jo bare reise!

Lykke ril

Gjest anonym julenisse
Skrevet

Du trenger ikke visum får å reise inn til USA, bare elektronisk pass. Regner du med at visumet går iorden kan du jo bare reise!

Lykke ril

Jeg trenger visum når jeg skal være lenger enn to eller tre måneder og studere eller jobbe. Det er bare turister som kan dra uten visum.

Skrevet

er redd du har et problem hvis det ikke kommer tidsnok. tviler på at det dekkes av reiseforsikringen da det er noe man skal holde styr på selv

Men håper jo selvsagt at den kommer i tide

God tur:)

Gjest anonym julenisse
Skrevet

er redd du har et problem hvis det ikke kommer tidsnok. tviler på at det dekkes av reiseforsikringen da det er noe man skal holde styr på selv

Men håper jo selvsagt at den kommer i tide

God tur:)

Vet du hvor lang tid det tar å søke visum, om det tar mere enn en eller to dager? Hvis jeg får legeattest på at jeg er syk så dekker vel reiseforsikringen billetten? Jeg blir nok syk av stresset;)

Skrevet

Vet du hvor lang tid det tar å søke visum, om det tar mere enn en eller to dager? Hvis jeg får legeattest på at jeg er syk så dekker vel reiseforsikringen billetten? Jeg blir nok syk av stresset;)

Tror bare ambassaden kan svare deg på dette. Ring dit og spør om de tror kan få det klart før den angitte datoen.

Annonse

Skrevet

hvis du får attest på at du er syk så skal reiseforsikringen dekke det ja.

hvor lang tid det tar å få visum aner jeg ikke. Kanskje det står noe om det på hjemmesiden til den amerikanske ambasaden?

Skrevet

Jeg trenger visum når jeg skal være lenger enn to eller tre måneder og studere eller jobbe. Det er bare turister som kan dra uten visum.

Har du elektronisk pass eller biometrisk pass så kan du vel reise som valig turist, og så får du sendt visumet ditt etter.

Gjest anonym julenisse
Skrevet

Har du elektronisk pass eller biometrisk pass så kan du vel reise som valig turist, og så får du sendt visumet ditt etter.

Jeg har elektronisk pass mens ikke returbillett innen to måneder. Da må jeg kjøpe billett tilbake innen den tiden jeg er tillatt å være der. Jeg har vært mye i USA og de er veldig strenge i immigrantskontrollen der. Noen ganger rett og slett motbydelige når de blir mistenksomme, så jeg har lært meg hva jeg trenger å si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...